Lassan megérkezik a valódi nyár. Ha már tavaszunk nem volt, akkor a jó időjárás minden óráját érdemes mostantól kihasználni. Főleg, hogy újranyitott és újra indult az ország. Ebben a helyzetben jöhet kapóra akár csak néhány napra a Mercedes C-200 kabrió változata. A 4 napon és 600 kilométeren át tartó élményautózás alatt ismét bebizonyosodott, az autó pár napos kibérlése könnyen függőséget okozhat és egyúttal a modell egy új célcsoportját is azonosítottuk.
Az idei évre visszatekintve kevesen lepődnek meg azon, hogy hatalmas veszteségeket könyvelhettek el a rent-a-car cégek. A piac egyik legnagyobb szereplője, az Avis Magyarország például 65%-os visszaesést szenvedett el, a zászlóshajónak számító repülőtéri irodájuk zuhant be a legjobban. A cégnél a flotta átalakításában, a tartós bérletekben és az iparági átsorolásban látják a kiutat.
A vállalat, amelyik túlélte az 1930-as évek nagy gazdasági válságát, a második világháborút, több olajársokkot és a 2008-as pénzügyi válságot is, most történetének legnehezebb időszakát éli. A Hertz, a világ egyik legnagyobb és legrégebbi autókölcsönző cége hatalmas adósságállománnyal és hajszálvékony marzsokkal érkezett meg a mostani válságba, most pedig csődvédelembe menekült, miután nem tudta kifizetni hitelezőit. Bár a General Motors példájából kiindulva meg van az esély arra, hogy a vállalat az adósságának az átstrukturálása és a működésének az újragondolása után megerősödve kerüljön ki a mostani krízisből, ez korántsem egyértelmű. Kicsit távolabbról nézve az autókölcsönzők szenvedése másokat is magával ránthat, az autógyártók is megszenvedhetik a flottavásárlók működési zavarait. Sok vállalat menekült csődvédelembe a mostani válságban, de nem volt még példa arra, hogy egy iparág annyira fontos szereplője kerülne nehéz helyzetbe, mint most a Hertz.
A turizmus egész Európában (és gyakorlatilag az egész világon) lenullázódott, nincsenek rendezvények, konferenciák, illetve a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér is zárva tart, az autókölcsönzők flottái is nagy részben kihasználatlanul állnak – tájékoztatta a Portfolio-t az Avis Magyarország.
Több int 420 embert bocsát el a világ egyik legnagyobb autókölcsönző vállalatának budapesti szolgáltató központja – tudta meg az Index.
Magyarországon a bérautós csúcsidőszak mindig a nyár, a forgalom pedig a nagy rendezvények, például a Forma-1 idején tetőzik. Lengyel Zsolttal, a Magyarországon 50 éve működő Avis Autókölcsönző magyar franchise-partnerének ügyvezetőjével többek között arról beszélgettünk, mely modellek a legkeresettebbek és mekkora az érdeklődés az elektromos autók iránt, de azt is elárulta, idén hány autót terveznek vásárolni és hányat értékesítettek.
5 méter hosszú, 2 méter széles, de közben nagyon eltalált arányos forma. 2,1 tonnához 3 ezres dízelmotor, 286 lőerővel és 8 sebességes automata váltóval. Az Audi jelenlegi csúcsváltozata, a legmodernebb technikai eszközökkel ellátva - csak néhány jellemző az idén magyarországi fennállásának 50 éves évfordulóját ünneplő Avis Autókölcsönző amúgy is különleges flottájának legújabb darabjáról, a Q8-asról. Ezzel az igazi nehézfegyverrel az autókölcsönző társaság ezúttal célzottan lő, elsősorban a cégeket szólítja meg, de nem zárja ki a lehetőségből a különleges SUV-okba szerelmes magánszemélyeket sem.
Az autókölcsönzői piacon közismert, hogy az Avis rendszeresen vesz fel olyan rétegmodelleket a flottájába, amelyek exkluzívnak számítanak, azaz kevés ember engedhetné meg magának, hogy megvásárolja őket. Ott van például a Mazda MX5-ös, a Mercedes C 200 kabrió, vagy az Alfa Romeo 4C, amelyek saját autóként csak keveseknek jöhetnek számításba. A kölcsönzőcég ezt a vonalat erősíti, a felhasználók lehetséges körét pedig érdemben bővíti legújabb városi terepjárójával, a Jaguar E-Pace-szel, amelyet mostantól szinte bárki kibérelhet Magyarországon is, akár már néhány tízezer forintért. A Portfolio ez utóbbi modellt tesztelte.
A nyári rendezvények az idén is megdobták az autókölcsönzők forgalmát - derül ki a keddi Világgazdaság összeállításából.
Kabrió, hátsókerék, prémium és univerzális élményautó - ezzel a pár szóval akár össze is lehetne foglalni az AVIS Magyarország flottájának legújabb darabját, a Mercedes C 200 kabrió változatát, amivel 3 napon át élményautóztunk. Ennél a pár szavas jellemzésnél azonban sokkal többet érdemel az autó a képességei miatt, amit mostantól első kézből kóstolhatnak meg az érdeklődők az autókölcsönzőnél. Cikkünk végén azt is eláruljuk, hogy van egy óriási baj is ezzel a járgánnyal.
A napokban álltak forgalomba a Sixt első BMW i3 elektromos bérautói, de az elektromos autózás kedvelőinek nem kell egymásra várniuk a kevés autó miatt, ugyanis az AVIS kínálatában is megjelent az elektromos hajtás 4 db Nissan LEAF jóvoltából.
Még a nyári főszezonban is előfordul, hogy egy-egy desztinációba olcsóbb eljutni repülővel, mint saját, vagy itthon bérelt autóval, főleg ha a kinézett célpont szigeten, vagy több ezer kilométerre található Magyarországtól. Az autókölcsönzés viszont nem kockázatmentes vállalkozás - sem a bérbevevő, sem a bérbeadó részére -, de megfelelő felkészüléssel jelentősen mérsékelni lehet ezeket. A nyaralási szezon előtt a Portfolio az Avis segítségével állította össze a legfontosabb tudnivalókat.
A Nissan és az AVIS dániai üzletága által aláírt szerződésnek köszönhetően az autókölcsönző vállalat hamarosan Európa legnagyobb Nissan elektromos járművekből álló flottáját tudhatja magáénak. Az új megrendelés 401 Nissan e-NV200 furgonra, valamint további 60 darab 100%-ban elektromos Nissan LEAF modellre vonatkozik.
Évek óta eltérő eredmények születnek arról, hogy melyik a világ legjobb vezetési élményét kínáló útszakasza, mind vezetéstechnikai, mind pedig környezeti szempontból. Elismert szakértőkkel közösen az Avis Autókölcsönző szakemberei különböző nemzetközi autóipari fórumok és klubok véleményei, valamint a médiában korábban megjelent információk során 25 olyan utat azonosítottak, melyek megfelelhetek ezeknek a kritériumoknak. Ezt követően egy speciális képletet alkalmazva tesztelték és sorrendbe is állították azokat. A képzeltbeli dobogó első helyén a portugáliai Pinhão-ba vezető N-222 Pesoda Régua végzett.
Cikkünket folyamatosan frissítjük.
Nem volt semmiféle előjele a mostani kitörésnek.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?