Szandányi Levente

Cikkeinek a száma: 427
Egyetlen ábra, ami megmutatja, miért szenvednek valójában az autógyártók Európában

Egyetlen ábra, ami megmutatja, miért szenvednek valójában az autógyártók Európában

Európában nemhogy csökkent, hanem emelkedett az elektromos autók átlagos értékesítési ára az elmúlt években. Ebben fontos szerepet játszott az is, hogy a gyártók a nagyobb méretű, prémium elektromos autók irányába mozdultak el a profit érdekében ahelyett, hogy olcsóbb, szélesebb tömegek számára elérhető elektromos autókat gyártottak és értékesítettek volna. Ez a termékstratégia a jelek szerint mostanra megbosszulta önmagát, az árérzékeny vásárlók távol maradnak a szalonoktól. Az autógyártók viszont azelőtt, hogy elárasztanák a piacot az olcsóbb elektromos modelljeikkel, még megpróbálják felpuhítani a szigorú kibocsátáscsökkentési célokat.

Súlyos hibát követne el az EU, ha így mentené meg az autóiparát

Súlyos hibát követne el az EU, ha így mentené meg az autóiparát

Az Európai Unió úgy döntött, büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra, válaszul a versenytorzító kínai állami támogatásokra, amelyekkel a távol-keleti ország saját autóiparát erősítette az elmúlt években. Ez a lépés nem minden európai szereplőre hat egyformán, és fennáll annak a lehetősége, hogy megegyezés helyett kereskedelmi háború robban ki az EU és Kína között. Ez pedig egy még súlyosabb döntéshez vezethet, a kibocsátáscsökkentési célok módosításához.

Nagyon nehéz év vár az autóiparra, de már most borítékolható, ki lesz a nagy nyertese

Nagyon nehéz év vár az autóiparra, de már most borítékolható, ki lesz a nagy nyertese

2024-ben egyszámjegyű növekedés vár a globális autópiacra az Economist Intelligence Unit (EIU) várakozásai szerint. Elemzésükben kitértek arra is, hogy az elektromos autók eladásai viszont dinamikusan bővülhetnek majd idén, ez elsősorban az állami ösztönzőknek, a szigorodó károsanyag-kibocsátási előírásoknak és a megjelenő új akkumulátoroknak lesz köszönhető. Kína ebben a környezetben rohamléptekben haladhat azon célkitűzése felé, hogy meghatározó szereplőjévé váljon az autóiparnak. Az ázsiai nagyhatalom az elektromos autók piacát egyértelműen uralja majd, a globális eladások több mint felét adhatja.

A Mercedes-Benz hatalmasra nőne Magyarországon – Háromezer új munkahelyet teremthet az elektromos autózás

A Mercedes-Benz hatalmasra nőne Magyarországon – Háromezer új munkahelyet teremthet az elektromos autózás

Az autóiparban zajló totális átalakulás egyik legnagyobb nyertese lehet Kecskemét, ahol a Mercedes-Benz több milliárd eurót fektet be annak érdekében, hogy a cégcsoport egyik legmodernebb gyártóbázisát építsék fel, háromezer új munkahelyet létrehozva. A termelés felfuttatásáról, az új, tisztán elektromos modellekről, a magyar beszállítói bázis átalakulásáról és a jövő járműgyártásához szükséges kompetenciákról is kérdeztük Christian Wolffot, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. gyárigazgatóját a vele készített exkluzív interjúnkban.

Kínai elektromos autók áraszthatják el a piacot - Izgalmas előrejelzés látott napvilágot

Kínai elektromos autók áraszthatják el a piacot - Izgalmas előrejelzés látott napvilágot

Megállíthatatlanul tör előre az elektromos autózás Kínában, köszönhetően a vásárlóknak, amelyek körében egyre népszerűbbek a plug-in hibrid és az akkumulátorral szerelt tisztán elektromos meghajtású modellek. Az S&P Global Mobility előrejelzése szerint az elektromos autók további térnyerése borítékolható a világ legnagyobb autópiacán, 2030-ra az elektromos autók gyártása közel megháromszorozódik majd. A helyi értékesítés felfutása mellett pedig egyre több Kínában gyártott elektromos járművet exportálnak majd külföldre.

Az autóipar megoldhatta legégetőbb problémáját, de van egy rossz hírünk

Az autóipar megoldhatta legégetőbb problémáját, de van egy rossz hírünk

Mostanra fordulóponthoz ért a világ járműipara, kockázatok ugyan vannak, de sikeresen túljutott a félvezető-válságon, amely hatalmas kieséseket eredményezett a termelésben az utóbbi években. Ugyanakkor az iparági szereplők öröme aligha lehet felhőtlen, hosszú éveket kell még várniuk arra, hogy a globális járműgyártási és járműértékesítési számok elérjék a koronavírus-járvány előtti szinteket.

Katasztrófa zajlik a Balatonban - Százezrek kikapcsolódása válhat pokollá a betolakodók miatt

Katasztrófa zajlik a Balatonban - Százezrek kikapcsolódása válhat pokollá a betolakodók miatt

A törpeharcsa, mint jelenség, nem új keletű a Balatonban, az invazív faj már évtizedekkel ezelőtt megjelent az egyik legkedveltebb magyar horgászvízben, így a horgászatok alkalmával óhatatlanul is horogra csalhattuk. Saját és ismerőseink tapasztalatai, horgásztársaink beszámolói alapján viszont elmondhatjuk, valami nagyon megváltozott a Balatonban 2022-ben. Az eseti fogásokat a törpeharcsák rendszeres jelenléte váltotta fel, amely sok bosszúságot okozott idén, függetlenül attól, hogy békés, vagy éppen ragadozó halra horgásztunk. A törpeharcsa-állomány robbanásszerű növekedését már friss kutatások és statisztikák is igazolják, tehát elmondható, a problémával a szakértők is tisztában vannak, szorosan követik az eseményeket és próbálnak tenni ellene. Az igyekezetük nem véletlen, hiszen súlyos következményekkel járhat a Balaton élővilágára nézve, ha a törpeharcsa-állomány tovább nő a következő években. A kialakult helyzetben kiemelten fontos, hogy a magyar horgásztársadalom is kivegye a részét a védekezésből és minden legális eszközzel igyekezzen útját állni a balatoni törpeharcsa-inváziónak, mielőtt az százezrek kikapcsolódását változtatja pokollá.

Az autóipar csodaszere, amelyről állítják, megmentheti a benzines és dízel autókat

Az autóipar csodaszere, amelyről állítják, megmentheti a benzines és dízel autókat

A szintetikus üzemanyagokat sokan az autóipar csodaszerének tartják, amelyek segítségével elkerülhető lehet a benzines és dízel motorral szerelt járművek értékesítésének betiltása. A fejlesztések már gőzerővel zajlanak, a siker pedig hatalmas profittal kecsegtet. Nem csoda, hogy a nagy lobbierővel bíró játékosok képesek voltak egy olyan kompromisszumos megoldást kiharcolni Brüsszelben, amely nyitva hagyja az ajtó a szintetikus üzemanyagok előtt. Nagy kérdés viszont, hogy a sikerben érdekelt szereplők a számos kihívás ellenére képesek lesznek-e egy olyan megoldást letenni az asztalra, amely valóban hosszú távon biztosítja a belsőégésű motorral szerelt járművek túlélését.

Megszületett az ítélet a benzines és dízel autók betiltásáról

Megszületett az ítélet a benzines és dízel autók betiltásáról

Az Európai Unió környezetvédelmi miniszterei több mint 16 órán át tartó tárgyalás után megegyeztek az éghajlatváltozás elleni küzdelemre vonatkozó jogszabály-javaslatokról – számolt be szerda reggel a Deutsche Welle. Kiemelték, ez egyben azt is jelenti, hogy 2035-től kezdve kizárólag olyan új járműveket értékesíthetnek az EU-ban, amelyek nulla szén-dioxid-kibocsátásúak.

Lázadnak az európai országok: új tervet eszeltek ki a benzines és dízel autók betiltására

Lázadnak az európai országok: új tervet eszeltek ki a benzines és dízel autók betiltására

Új tervvel rukkolt elő az Európai Unió öt tagállama, amelynek célja, hogy öt évvel késleltessék a belsőégésű motorral szerelt új járművek értékesítésének betiltását. A Reuters birtokába jutott egy dokumentum, amelyből kiderült, hogy a brüsszeli javaslattal ellentétben nem 2035-től, hanem 2040-től tiltanák be az új benzines és dízel autók eladását az Európai Unióban. A tagállamok szerint nyomós okuk van az eredeti céldátum módosítására, ugyanakkor a megengedőbb határidő komoly kockázatot jelenthet a hosszú távú klímacélok elérése és az európai autógyártás jövője szempontjából.

Ütött az óra: Németországnak színt kell vallania a benzines és dízel autók betiltásáról

Ütött az óra: Németországnak színt kell vallania a benzines és dízel autók betiltásáról

A német kormánykoalíción belül nagy vitát váltott ki annak a brüsszeli javaslatnak az elfogadása, amely konkrét céldátumként 2035-öt határozza meg az új benzines és dízel autók értékesítésének betiltására. A Német Szabaddemokrata Párt (FDP) kezdettben mereven elutasította a javaslatot, amelyet a Zöldek viszont örömmel támogatnának. A kompromisszumos megoldásról már javában zajlanak a tárgyalások, de az idő sürgeti Németországot, jövő héten már határozott álláspontot kell képviselniük az ügyben Brüsszelben.

Nem zörög a haraszt: négy hatalmas autóipari beruházásról is suttognak Magyarországon

Nem zörög a haraszt: négy hatalmas autóipari beruházásról is suttognak Magyarországon

A kormány kiemelt célja, hogy Magyarország az elektromos autóipar európai zászlóshajójává váljon a következő években. Ennek megvalósítása érdekében folyamatosan zajlanak a tárgyalások az iparág különböző szereplőivel, amelyek sorra jelentik be legújabb beruházásaikat hazánkban. Az elmúlt hetekben több olyan hír, piaci forrásoktól származó információ is megjelent, amelyek alapján négy hatalmas, de hivatalosan meg nem erősített autóipari beruházás adhat további lendületet a magyar ipar húzóágazatának. Állítólag a CATL és a NIO is gyárat építene hazánkban, és versenyben vagyunk a Volkswagen Kelet-Európába tervezett akkumulátorgyáráért, valamint a Volvo legújabb európai üzeméért.

Elnyújtják a benzines és dízel autók haláltusáját - Ezzel a tiltással csak apró szöget vernek a hagyományos autógyártás koporsójába

Elnyújtják a benzines és dízel autók haláltusáját - Ezzel a tiltással csak apró szöget vernek a hagyományos autógyártás koporsójába

Mérföldkőhöz érkeztünk, az Európai Parlament környezetvédelmi bizottsága ugyanis megszavazta a Bizottság azon javaslatát, amely 2035-től gyakorlatilag betiltaná az új benzines és dízel autók értékesítését az Európai Unióban. Bár a végső döntésig még számos vitára kerül sor és hosszú hónapok telnek majd el, már most borítékolható, hogy a fenti céldátum végül elfogadására kerül. Szigorról ugyanis szó sincs, a konkrét 2035-ös céldátumért már maguk a tagállamok és az autógyártók lobbiztak a tervezhetőség érdekében az utóbbi időben. Egy sokkal szigorúbb, az autóipart nagyon nehéz helyzetbe hozó 2030-as céldátummal hatalmas lépést tehetett volna Brüsszel a klímasemlegesség elérésének irányába. Így viszont nem csak a hosszú távú célját sodorhatta veszélybe, hanem elnyújtotta a benzines és dízel autók haláltusáját is.

Nagyra törő tervekkel rukkolt elő a győri Audi - Az ukrán háború árnyékában is rohamléptekben haladnak a kijelölt úton

Nagyra törő tervekkel rukkolt elő a győri Audi - Az ukrán háború árnyékában is rohamléptekben haladnak a kijelölt úton

Azt, hogy több mint 1,6 millió motort és több mint 171 ezer autót állítottak elő a győri Audi-gyárban tavaly, már eddig is tudtuk. Az Audi Hungaria menedzsmentje a csütörtökön megtartott éves sajtótájékoztatón viszont azt is elárulta, a globális chiphiány dacára történetének harmadik legmagasabb árbevételét érte el tavaly. Az eseményen Alfons Dintner, a vállalat igazgatóságának elnöke kiemelte, az Ukrajnában zajló háború ugyan hatással van a győri üzem működésére, de gőzerővel dolgoznak azon, hogy a termeléshez szükséges alkatrészeket biztosítsák és az előrejelzések optimizmusra adnak okot. A jövővel kapcsolatban pedig elárulta, rohamléptekben haladnak az elektromobilitás útján, nagyra törő céljaikat pedig az új, Next Level stratégiához igazítva valósítják meg.

Hivatalos ranglista: 2021 legjobban és legrosszabbul teljesítő autómárkái Európában

Hivatalos ranglista: 2021 legjobban és legrosszabbul teljesítő autómárkái Európában

A járvány okozta összeomlás után a legtöbb szereplő erőteljes felpattanásra számított az autóiparban 2021-ben. A drámai méreteket öltő globális chiphiány, a beszállítói lánc problémái, a megugró szállítási költségek és az elszálló nyersanyag- és energiaárak viszont darabokra zúzták ezeket az optimista várakozásokat. Az Európai Unió autópiaca az áhított növekedés helyett tovább zsugorodott tavaly, zsinórban második éve adtak el 10 milliónál kevesebb autót a kiemelten fontos régióban. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb statisztikáiból az is kiderült, melyek voltak 2021 legjobban és legrosszabbul teljesítő autómárkái.

A villamosítás útján az Audi - Elektromos autót Győrnek!

A villamosítás útján az Audi - Elektromos autót Győrnek!

A globális autóiparban zajló teljes átalakulás jelentős hatással van a győri Audi-gyár működésére is. A világ legnagyobb motorgyára rohamléptekben halad az elektromobilitás útján, amelyre nyomós oka van: fő termékeire, a belsőégésű motorokra néhány év múlva már nem lesz szükség. Győrben ezért gőzerővel dolgoznak azon, hogy a lehető legtöbb elektromobilitáshoz kapcsolódó kompetenciát megszerezzék és kiépítsék annak érdekében, hogy a hazai fejlesztő- és gyártóbázis erős pozícióját megőrizzék hosszú távon. Az Audi Hungaria nekünk is megmutatta, hol tartanak a jövő mobilitásához vezető úton. Az esemény végén egyértelműen megfogalmazódott bennünk, hogy nagyon megérdemelne végre egy tisztán elektromos meghajtású modellt is Győr.

Teljesen kifordult magából a világ: jó befektetés lett az új autó, de mi vár ránk jövőre?

Teljesen kifordult magából a világ: jó befektetés lett az új autó, de mi vár ránk jövőre?

A globális chiphiány teljesen kifordította magából az autóipart néhány hónap leforgása alatt. A jelenség több évtizedes, örökérvényűnek hitt alapigazságokat döntött meg és olyan változásokat eredményezett az értékesítésben és a gyártás minden szintjén, amire senki nem volt felkészülve. A félvezetők hiánya jövőre még egészen biztosan velünk marad, de ha az optimista várakozások válnak valóra, akkor 2022 második fele már enyhülést hozhat az iparágban.

Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC: teszten az ultragazdag családok elektromos autója

Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC: teszten az ultragazdag családok elektromos autója

A Mercedes-Benz rohamléptekben dolgozza le hátrányát az elektromos autózásban és minden esélye megvan arra, hogy megerősödve kerüljön ki az autóiparban zajló totális átalakulásból. A német prémiumautógyártó menedzsmentje ugyanis megértette, mi kell egy tartósan fenntartható üzleti modell kialakításához és képes arra, hogy sikeresen lavírozzon a fájdalmas üzleti döntések és a szigorú tulajdonosi elvárások között. Ezekre a kijelentésekre az élő bizonyíték a Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC, az ultragazdag családok ideális elektromos autója, amellyel még nem rántják ki a talajt a belsőégésű motorokkal szerelt S-osztály alól a németek.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Ügyfélkapu-mizéria: egy újabb szolgáltatás kiesése fenyeget ügyintézési káosszal
Holdblog

A személyes szorzónk

Modern korunkban sok lehetőségünk van személyiségünk kiteljesítésére, önérdekünk követésére. Ha ki akarunk...

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.