Az előrejelzések szerint a 2025-ös évre szintén erős forgalom várható, amelynek megfelelő kezelése érdekében számos további légiforgalmi szakmai, humán erőforrás és technológiai fejlesztést vezet be a Nemzetgazdasági Minisztérium közvetett tulajdonosi joggyakorlásával működő szolgáltató. Ilyen például a légtér logikai szerkezetének még hatékonyabb működést célzó átalakítása, a meteorológiai asszisztencia folyamatos jelenléte a munkateremben vagy a Budapest Airporttal történő stratégiai együttműködés keretében megvalósított projektek.
A hazai légiforgalmi szolgáltató
napra pontosan tíz éve, Európában elsőként törölte el a teljes magyar légtérben a légi útvonalhálózatot és vezette be a repülőgépek korlátozások nélküli szabad légtérhasználatát,
ezzel véget vetve a légifolyósóknak hazánkban, amely – tévesen – a mai napig használt fogalom a közbeszédben. Az úgynevezett Hungarian Free Route (HUFRA) rendszer lényege, hogy Magyarország légterében a ki- és belépőpontok között a lehető legrövidebb egyeneseken közlekedhetnek a repülőgépek.
A légitársaságok így a legoptimálisabb és a legkörnyezetkímélőbb módon tervezhetik meg és bonyolíthatják le repüléseiket hazánk légterében. 2015 óta összesen 15 millió kilométerrel csökkent a Magyarországon átrepülő járatok útvonala, ami a légitársaságok számára minimum 33 millió dollár értékű üzemanyag-megtakarítást eredményezett, valamint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a globális légtérbe.
Az Európai Bizottság rendelete a szabad légtérhasználat bevezetését csak 2022-től tette kötelezővé az egész kontinensen, így Magyarország jóval a határidő előtt, idő- és térbeli korlátozások nélkül teljesítette ezt a kötelezettséget.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images