A Volkswagen március elején tervezi bemutatni a belépő szintű elektromos modell koncepcióautóját a nagyközönségnek.
A szériaváltozat világpremierjét 2027-re tervezik.
Az alapár 20 000 euró körül fog alakulni a közlemény szerint.
Daniela Cavallo, a Volkswagen általános és csoportos üzemi tanácsának elnöke így nyilatkozott:
Az új, tisztán elektromos hajtású belépő szintű modell a szó legszorosabb értelmében Volkswagen lesz. Úgy helyénvaló, hogy a wolfsburgi telephelyen dolgozó munkatársaink tekinthették meg a dizájnt elsőként az üzemi gyűlésen, még a nagyközönség előtt.
A megfizethető belépő szintű mobilitás az elektromos korszakban a márka jövőre vonatkozó tervének egyik alappillére. Az ID. 2all szériaváltozatával együtt az új elektromos modell a Volkswagen Konszern Core márkacsoportjának égisze alatt fejlesztett új elektromos kisautócsalád tagja. A modellcsalád a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) új evolúciós lépcsőjén alapuló kompakt, tisztán elektromos hajtású járműveket tartalmaz. A sorban első az ID. 2all koncepcióautó szériaváltozata, amely a Volkswagen első elektromos kisautójaként 2026-ban kerül forgalomba – 25 000 euró alatti belépő áron.
Az üzemi gyűlésen Thomas Schäfer vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a wolfsburgi telephely az elektromos korszakban is a Volkswagen márka szíve marad: „A wolfsburgi üzemnek egyértelmű helye van a jövőben. A Golf Mexikóba történő áthelyezése helyet teremt a modern technológiák számára. Az 54-es csarnokban hamarosan új gyártási folyamatok jelennek meg. Az új SSP platformra akarjuk építeni a Golf elektromos utódját, valamint a nagy példányszámú elektromos T-Rocot. Ezáltal Wolfsburg lesz az új, tisztán elektromos hajtású kompakt osztályunk fővárosa.”
A Scalable Systems Platform (SSP) egy szabványosított szoftverarchitektúrán alapuló, tisztán elektromos, teljesen digitális és nagymértékben skálázható mechatronikai platform következő generációja.
A "Volkswagen jövője" elnevezésű megállapodással a Volkswagen 2024. december végén olyan jövőképről állapodott meg a munkavállalók képviselőivel, amely ötvözi a gazdasági stabilitást, a foglalkoztatást és a fenntartható mobilitás területén betöltött technológiai vezető szerepet. A kötelező érvényű célok és az azokhoz elfogadott intézkedések képezik a kulcsfontosságú jövőbeli projektek alapját. A közösen kinyilvánított cél: a Volkswagen Csoport magjaként a Volkswagen személygépjármű márka 2030-ra a világ vezető volumengyártója lesz a technológia tekintetében - írják a közleményben.
Címlapkép forrása: Volkswagen