Szinte naponta érkeznek hírek 30-40 órás repülőjárat késésekről, repülőtereken veszteglő, tanácstalan nyaralókról, és olyan paródiába illő jelenetekről, mint amikor az egyszer már a repülőgépen ülő utasokat leszállítják, majd a tényleges indulásnál a reptéren felejtik. Azt hittük, hogy a Covid utáni időszak repülőtéri káoszait, amit a hirtelen felpörgő utasforgalom és a munkaerőhiány okozott, már magunk mögött hagytuk, és a légiközlekedési szektor szereplői kellően felkészültek az idei nyári rohamra. De úgy tűnik, hogy mégsem megy minden olajozottan, az iparági szereplők pedig egymásra, vagy az időjárásra mutogatnak. Összeszedtük, hogy mi vezetett az utóbbi hetek botrányaihoz, és hogy mit tehetnek az utasok és a légiközlekedési szektor szereplői.
A légi közlekedésben tapasztalható folyamatos fennakadások miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke, Rigó Csaba Balázs figyelemfelhívást küldött több, Magyarországon működő diszkont-légitársaság vezetőjének. A Wizz Air, a Ryanair és az EasyJet is a címzettek között szerepel - írja az Index.
Berendelte Nagy Márton a HungaroControl vezetőjét, és elmondta, hogy a légiközlekedés problémáinak felszámolása érdekében azonnali cselekvésre és célzott akciótervre van szükség.
Megszaporodtak a járatkésésekkel kapcsolatos hírek az elmúlt napokban, volt olyan extrém eset, amikor 30 órával később szállt fel egy fapados repülőjárat. Az RTL Híradó annak járt utána szerdai riportjában, hogy ennek hátterében valóban az áll-e, hogy nagyon kevés Európában és különösen Magyarországon a légiirányító.
Távozik posztjáról Szepessy Kornél, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. vezérigazgatója. Feladatait átmenetileg más veszi át.
Közel háromszor több járatot kezelt a HungaroControl légiforgalmi szakszemélyzete a nyár első hónapjában, mint 2020 júniusában. A 2021-es adatok ugyan még jelentősen elmaradnak a 2019-ben mért rekordszámú gépmozgástól, de az elmúlt időszakban tapasztalt dinamikus növekedés egyértelmű jele annak, hogy a magyar légi navigációs szolgálat által felügyelt légterekben is megkezdődött a forgalom visszarendeződése - áll a légiforgalmi irányító közleményében.
Kiemelt nemzeti és gazdaságstratégiai cél, hogy Magyarország a közép-európai régió meghatározó védelmi ipari központjává váljon. Az ágazat megerősítése hozzájárul a gazdaság sikeres újraindításához, élénkíti az ipari-technikai fejlődést és a munkahelyteremtést. A gyártási és kutatás-fejlesztési kapacitások összehangolt kiépítése és korszerűsítése érdekében a kapcsolódó feladatokat ellátó, állami tulajdonban lévő vállalatok az iparfejlesztésért felelős miniszter szakmai irányítása alá kerülnek - írta az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményében.
Legkorábban három év múlva érheti el a magyar légi közlekedés a 2019-es szintet, miután a járvány korábban sosem látott visszaesést okozott az iparágban: tavaly csaknem 60 százalékkal esett vissza a légtérben átrepülő, valamint Budapestre érkező és onnan induló járatok száma - közölte szerdán a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat.
Elkezdődött a HungaroControl egyik legnagyobb fejlesztése, aminek keretében a következő fél évben teljesen megújulnak a társaság léginavigációs és hangkommunikációs rendszerei. Az éjszakai zökkenőmentes átállás után a légiforgalmi irányítók mától ideiglenesen a korábbi szükséghelyzeti központból irányítják a hazai és koszovói légi közlekedést.
Jelentős visszaesés látszik a légiforgalomban a koronavírus miatt és ez a tendencia várhatóan folytatódni fog - jósolja a HungaroControl. Napok óta esik a budapesti reptér le-és felszálló forgalma, a magyar légtéren áthaladó repülőgépforgalom pedig már január óta csökken.
Szerződést írt alá az OTT-One a HungaroControl Zrt-vel; a tőzsdei cég kutatás-fejlesztési és szoftverfejlesztési munkákat végez majd ügyfelével, melyről titoktartási kötelezettségük miatt nem árulhatnak el többet – áll a cég BÉT-re eljuttatott közleményében.
Idén eddig közel ötvenszer jelezte fel- vagy leszálló repülőgépek személyzete, hogy a földről lézerrel zavarták meg őket. A pilótafülkére irányított lézerfény akár tíz kilométerről is elvakíthatja a pilótákat, ami a személyzet egészsége mellett több száz utas életét is veszélyeztetheti - írta a HungaroControl közleményében.
Egy év alatt megnégyszereződött a szabálysértő drónreptetésekkel kapcsolatos bejelentések száma. 2018-ban több mint egy tucat repülőgép személyzete jelezte a HungaroControl légiforgalmi irányítóinak, hogy drónt láttak a gépek közelében. A társaság minden alkalommal megtette a szükséges intézkedéseket.
Történetének legnagyobb uniós támogatását nyerte el a HungaroControl - 3,5 milliárd forintból valósulhatnak meg újabb fejlesztések. Európai szinten is komoly figyelem és elismerés övezi a társaság innovációs tevékenységét, az elmúlt hónapokban négy projektünk részesült fejlesztési forrásban, közülük a legjelentősebb a toronyirányítási rendszerek megújítási (mirTWR) programja - írták közleményükben.
Egyre több a repülésbiztonságra kockázatos lézerzavarás Magyarországon, az idén eddig közel száz bejelentés érkezett a HungaroControlhoz. Csak októberben kilencszer jelezte valamelyik repülőgép személyzete, hogy lézer zavarta őket felszállás vagy leszállás közben. A HungaroControl minden esetben azonnal megteszi a szükséges intézkedéseket.
Több mint 11 százalékkal növekedett a Hungarocontrol által kezelt forgalom az év első 9 hónapjában, van olyan terület, ahol a növekedés az európai átlag háromszorosa volt - közölte a társaság szombaton, a légiforgalmi irányítók és a biztonságos repülés világnapján.
Újabb területet kebelezne be az elnök.
Jelentős mozgásokat látunk a vámháborús híráramlás mellett.
Az EU-t is sürgeti az idő, ha szeretné megregulázni a kínai e-commerce óriásokat.
Hogy reagáljanak a vámfenyegetésre?
Mik a vámok deviza- és részvénypiaci hatásai?