A Brand Finance 574,5 milliárd dollárra értékelte az Apple márkáját (+11%) ezzel megtartotta első helyét az iPhone-gyártó és megelőzte a második helyen álló Microsoftot annak ellenére, hogy a cég márkaértéke jóval nagyobb mértékben, 35 százalékkl 461 milliárd dollárra nőtt.
A Deutsche Telekom a legértékesebb európai márka, az összesített rangsorban a 11. helyet szerezte meg (+16 százalék, 85,3 milliárd dollár).
A Brand Finance azt is elemezte, hogy 2020 óta mely márkák nőttek a legnagyobb mértékben. Ezek között olyan vállalatok találhatók, mint a sportfogadással foglalkozó Draft Kings, melynek értéke 18 millió dollárról 5,1 milliárd dollárra nőtt, de az Nvidia és a BYD is lista elején szerepel a márkaérték növekedését tekintve. A TikTokot bár a Brand Finance csak 2022-ben kezdte el értékelni, azóta mintegy 79 százalékos növekedést mértek cégnél.
A 2020 óta a legnagyobbat növekedést elért márkák elemzéséből kiderül, hogy a technológiai vállalatoknak nincs monopóliumuk a márkájuk tartós növekedésére. Ez egy másik globális trendet is megerősít: azt, hogy az olyan kínai márkák, mint a TikTok, a Pinduoduo és a BYD hogyan jönnek fel a márkaérték-teremtés révén, kihívást jelentve a vezető szereplőknek
- mondta David Haigh, a Brand Finance alapítója és vezérigazgatója.
A top500-ban nagyrész amerikai márkák találhatók, amelyek az ötszáz cég együttes márkaértékének több mint a felét adják.
A Brand Finance szerint a világ 500 legértékesebb márkájának összértéke az elmúlt egy évben 10 százalékkal, csaknem 9500 milliárd dollárra nőtt.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images