Rögtön a beszélgetés elején a jövő volt a fő téma, amivel kapcsolatban Nadella elmondta, szerinte 10 év múlva nem lesz már határ a technológiai és a nem technológiai vállalatok között, a határok teljesen elmosódnak, egyre inkább az a fontos, hogy a cégek a lehető legjobb technológiát szerezzék meg, és arra alapozva a saját világbajnok infrastruktúrájukat építsék ki. Zetcshe ehhez hozzátette, hogy bár a Daimler az autógyártásban jelenleg a legjobbak közé tartozik, de ha 10 év múlva is ugyanúgy működne, mint most, akkor vége lenne. A Daimler elnöke ehhez még hozzátett egy vicces történetet: a német autógyártó vezetői rendszeresen találkoznak startupok képviselőivel, az egyik ilyen találkozó végén a búcsúzásnál a Daimler menedzserei sok szerencsét kívántak az egyik startuppernek, mire az azt válaszolta, hogy
Nem, én kívánok sok szerencsét maguknak!
Utalva arra, hogy elképesztő kihívásokkal állnak most szemben az autógyártók, és egyáltalán nem evidencia a túlélésük. Zetsche szerint a mostani környezetben már nem csak iparágon belül kell keresni benchmarkokat, mint a prémium autógyártónál a Daimlernek az Audi és a BMW, hanem más iparágak vállalatait is figyelniük kell.
Abban mindkét vezető egyetértett, hogy kiemelten fontosak a folyamatos fejlesztések, beruházások, erről Zetsche elmondta, hogy négy éve a Daimler K+F-re évente 8 milliárd eurót költött, tavaly már 14 milliárd eurót. A fejlesztések rendkívül drágák, és mivel egyszerre több fronton zajlanak (önvezetpő autózás, elektromos autózás stb.) ezért egyre inkább partnerségekben gondolkodnak az autógyártók is,
ilyen például a legutóbb bejelentett együttműködés a BMW-vel a mobilitási szolgáltatásokban és az önvezető autók fejlesztésében, vagy az, amikor a HERE térképplatformot a Daimler, az Audi és a BMW közösen vásárolta meg. Zetsche szerint
sokkal jobb egy versenytárssal együtt sikeresnek lenni, mint együtt elbukni.
Nadella egy régi példát hozott a partnerségekre, a Microsoft már régen sem félt az együttműködésektől, hiszen az első Office-t az Apple számítógépeire, a Macekre írták.A jövő nagy iparági trendjeiről szóló blokkban Nadella három fontos trendet azonosított be: egyrészt az adatok, alkalmazások egyre inkább a felhőbe kerülnek át, az 5G mobilhálózatok pedig megfelelően gyorsak lesznek ennek a folyamatnak a támogatásához, a második fontos dolog, hogy a mesterséges intelligencia mindenhol jelen lesz, a harmadik pedig a mixed reality, amelyben minden (készülék) mindennel kommunikál majd. Zetsche szerint az autóiparban (nem túl meglepő módon) az elektromos autó, az önvezető autó és az autómegosztás a legfontosabb téma.

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ