Finoman szólva sincsenek elragadtatva az európai autógyártók az EU mai döntésétől, amivel az Európai Unió büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra. Az európai cégeket egyrészt azért érinti negatívan, mert ők is gyártanak Kínában autókat és exportálnak is onnan, másrészt attól tartanak, hogy Kína esetleges válaszlépései az európai cégek kínai gyártását is nehéz helyzetbe hozzák. Itt vannak az első reakciók.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A kínai autóipar fejlődése komoly kihívás elé állítja a német autógyártókat, amelynek nem csak az európai piacon kell megküzdeniük az újonnan megjelenő gyártókkal, hanem a kínai piacon is helyt kell állniuk. Utóbbi azonban nem könnyű, több gyártó is hangot adott már a világ legnagyobb autópiacon tapasztalt nehézségeknek, a napokban a BMW és a Mercedes-Benz is profit warningot adott ki, részben a kínai piac gyengesége miatt. A UBS legfrissebb elemzése szerint az elindult folyamatok jelentős változásokat, sőt, egyenesen paradigmaváltást hozhatnak az európai gyártók kínai működésében.
Múlt heti elemzésünkben már említettük, hogy nagy bajban van az európai autóipar: a magas költségek és a gyenge eladás következtében ráadásul a legnagyobb gyártók részvényeit is szétverték az előző hónapokban. Akkor mutattunk egy olyan európai részvényt, melyben jó lehetőségek rejlenek. Az emelkedés el is kezdődött, most pedig megnéztük, hogy meddig tarthat még.
A BMW több mint két évig nem ismerte fel teljes mértékben annak a fékrendszeri hibának a súlyosságát, amely várhatóan közel 1 milliárd eurós költséget jelent majd a vállalatnak. A probléma 2022 júniusában kezdődött, amikor ügyfelek és kereskedők panaszkodni kezdtek a hibás fékekre, de a cég csak nemrég fedezte fel, hogy akár 1,5 millió autót is érinthet a Continental által szállított alkatrész hibája - tudósított a Bloomberg. Meg nem nevezett források szerint a hibás alkatrészeket Magyarországon gyártották.
A BMW kedden lefelé módosította 2024-es pénzügyi előrejelzését, elsősorban műszaki problémák és a kínai piac gyengélkedése miatt. A hírt követően esik a német gyártó részvényárfolyama, és vele együtt más autógyártók részvényei is. Jelentősen esik továbbá a Continental árfolyama, amely problémás termékeket szállított a BMW-nek.
Szintet lép a BMW és a Toyota közötti együttműködés, melynek keretében a két vállalat közösen fejleszt hidrogén üzemanyagcellás járműveket - derült ki a BMW mai sajtótájékoztatóján. A BMW azt tervezi, hogy 2028-ban piacra dobja az első szériában gyártott hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) járművét, ezzel további zéró kibocsátású opciót kínálva a vásárlóknak.
A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk flottaszintű kibocsátásukat, különben súlyos bírságokat kapnak – ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésével. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault van a legnagyobb bajban.
Bő két és fél év alatt nyilvánvalóvá vált: az orosz és ukrán katonák megközelítőleg bármilyen járműre képesek kiegészítő páncélzatot, vagy rakétákat feleszkábálni, arra azonban nem igazán számítottunk, hogy egyszer csak megjelenik a fronton egy 122 mm-es rakétákkal megpakolt ötös BMW.
A BMW bejelentette, hogy világszerte visszahívja az elektromos Mini Cooper SE modelljeit akkumulátor-problémák miatt. A német autógyártó hétfői közleményében részletezte a visszahívás okát és körülményeit.
A Toyota és a BMW 2012 óta működik együtt az üzemanyagcellás járművek terén, most új szintre emelik a partnerséget, tudta meg a Nikkei.
A BMW először vette át a vezetést az európai akkumulátoros elektromos járművek (BEV) piacán, megelőzve az amerikai Teslát is. Friss autóipari elemzésünk itt olvasható.
Jönnek fel az ázsiai, azon belül is a kínai autógyártók, emiatt is szenvednek a nyugati gyártók, erős az árverseny, közben magasak a fejlesztési költségek, mert folyamatos az átállás az elektromos autókra, csakhogy ott meg nem egészen úgy alakul a kereslet, mint amire sok gyártó számított. Nagyjából ez a helyzet idén az autóiparban, a cégek nehéz helyzete pedig a tőzsdei árfolyamokon is jól látszik. Megnéztük, hogy alakul a nyugati autógyártók értékesítése, azon belül is az elektromos autóké, mi történik a bevétellel, profittal, és hogy milyenek a kilátások.
A Volkswagen és a BMW arról számolt be, hogy a kínai eladások visszaesése jelentős hatással volt a második negyedévi nyereségükre, és mindkét német autógyártó figyelmeztetett az EU és Kína közötti kereskedelmi háború lehetséges következményeire, főként ha Peking válaszlépésekről dönt – írja a Financial Times.
Nagyot csökkent a BMW profitja és a kiszállítások terén is visszaesés volt tapasztalható a második negyedévben, ennek hatására pedig adni kezdték a befektetők csütörtökön a BMW részvényeit.
A BMW járművek egyedüli hongkongi importőre csütörtökön bejelentette, hogy mintegy 14 000 ügyfél személyes adatai szivárogtak ki. Az esetet hét nappal azután hozták nyilvánosságra, hogy tájékoztatták a város adatvédelmi felügyelőségét a jogsértésről. Ez több autótulajdonost is felháborított, amiért nem kaptak időben értesítést - írta meg a South China Morning Post.
Intenzív szakaszában van a háború.
Pedig nemsokára abba kell hagyni a vásárlást.
2 éven belül meg is érkezhetnek az első példányok.
Szökevényként tartották számon Rijádban.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?