Trump vámemelése nagyon fájhat az európai autógyártóknak is

Trump vámemelése nagyon fájhat az európai autógyártóknak is

A hétvége egyik legfontosabb eseménye, hogy ahogy arra számítani lehetett, Donald Trump átfogó vámintézkedéseket jelentett be az Egyesült Államok három legnagyobb kereskedelmi partnerével, Kínával, Mexikóval és Kanadával szemben. Bár eddig Európára nem vetett ki magasabb vámokat Trump, áttételesen a vámháború jelentős hatással lehet az európai autógyártók nyereségességére, de az amerikai cégek sem feltétlenül járnak jól, írja a Bloomberg.

Jó, de mit adnak nekünk az óriásgyárak?

Jó, de mit adnak nekünk az óriásgyárak?

A csőben lévő három magyarországi óriásberuházás 2030-ig összesen 2 százalékkal emeli a GDP szintjét - így számol a Magyar Nemzeti Bank.

Nagy a baj Németországban, újabb segélykiáltás érkezett

Nagy a baj Németországban, újabb segélykiáltás érkezett

Az Európai Unió 2035-ös szén-dioxid-célkitűzését kritizálta a BMW vezérigazgatója a Párizsi Autószalonon. Oliver Zipse szerint a terv felülvizsgálatra szorul, hogy csökkentse az európai autóipar függőségét a kínai akkumulátor-ellátási lánctól, és jobban kihasználja a kontinens technológiai erősségeit.

Végzetes jelzés az európai autóiparnak! - Itt vannak az első reakciók az uniós döntésre a kínai elektromos autókról

Végzetes jelzés az európai autóiparnak! - Itt vannak az első reakciók az uniós döntésre a kínai elektromos autókról

Finoman szólva sincsenek elragadtatva az európai autógyártók az EU mai döntésétől, amivel az Európai Unió büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra. Az európai cégeket egyrészt azért érinti negatívan, mert ők is gyártanak Kínában autókat és exportálnak is onnan, másrészt attól tartanak, hogy Kína esetleges válaszlépései az európai cégek kínai gyártását is nehéz helyzetbe hozzák. Itt vannak az első reakciók.

Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.

Nagy bajban vannak a német autógyártók Kínában, kisöprik őket a piacról

Nagy bajban vannak a német autógyártók Kínában, kisöprik őket a piacról

A kínai autóipar fejlődése komoly kihívás elé állítja a német autógyártókat, amelynek nem csak az európai piacon kell megküzdeniük az újonnan megjelenő gyártókkal, hanem a kínai piacon is helyt kell állniuk. Utóbbi azonban nem könnyű, több gyártó is hangot adott már a világ legnagyobb autópiacon tapasztalt nehézségeknek, a napokban a BMW és a Mercedes-Benz is profit warningot adott ki, részben a kínai piac gyengesége miatt. A UBS legfrissebb elemzése szerint az elindult folyamatok jelentős változásokat, sőt, egyenesen paradigmaváltást hozhatnak az európai gyártók kínai működésében.

Mutattunk egy izgalmas befektetést, szépen felpattant az árfolyama

Mutattunk egy izgalmas befektetést, szépen felpattant az árfolyama

Múlt heti elemzésünkben már említettük, hogy nagy bajban van az európai autóipar: a magas költségek és a gyenge eladás következtében ráadásul a legnagyobb gyártók részvényeit is szétverték az előző hónapokban. Akkor mutattunk egy olyan európai részvényt, melyben jó lehetőségek rejlenek. Az emelkedés el is kezdődött, most pedig megnéztük, hogy meddig tarthat még.

Állítólag Magyarországon gyártották a hibás alkatrészeket, amelyek miatt a BMW 1,5 millió autójával van baj

Állítólag Magyarországon gyártották a hibás alkatrészeket, amelyek miatt a BMW 1,5 millió autójával van baj

A BMW több mint két évig nem ismerte fel teljes mértékben annak a fékrendszeri hibának a súlyosságát, amely várhatóan közel 1 milliárd eurós költséget jelent majd a vállalatnak. A probléma 2022 júniusában kezdődött, amikor ügyfelek és kereskedők panaszkodni kezdtek a hibás fékekre, de a cég csak nemrég fedezte fel, hogy akár 1,5 millió autót is érinthet a Continental által szállított alkatrész hibája - tudósított a Bloomberg. Meg nem nevezett források szerint a hibás alkatrészeket Magyarországon gyártották.

Aggasztó hírek a BMW-től, földre küldték a részvényt

Aggasztó hírek a BMW-től, földre küldték a részvényt

A BMW kedden lefelé módosította 2024-es pénzügyi előrejelzését, elsősorban műszaki problémák és a kínai piac gyengélkedése miatt. A hírt követően esik a német gyártó részvényárfolyama, és vele együtt más autógyártók részvényei is. Jelentősen esik továbbá a Continental árfolyama, amely problémás termékeket szállított a BMW-nek.

Elárulta a BMW, mikor kezdi a hidrogénes autók sorozatgyártását

Elárulta a BMW, mikor kezdi a hidrogénes autók sorozatgyártását

Szintet lép a BMW és a Toyota közötti együttműködés, melynek keretében a két vállalat közösen fejleszt hidrogén üzemanyagcellás járműveket - derült ki a BMW mai sajtótájékoztatóján. A BMW azt tervezi, hogy 2028-ban piacra dobja az első szériában gyártott hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) járművét, ezzel további zéró kibocsátású opciót kínálva a vásárlóknak.

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk flottaszintű kibocsátásukat, különben súlyos bírságokat kapnak – ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésével. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault van a legnagyobb bajban.

Megjelent a fronton az ukránok legújabb fegyvere - Ami egy BMW

Megjelent a fronton az ukránok legújabb fegyvere - Ami egy BMW

Bő két és fél év alatt nyilvánvalóvá vált: az orosz és ukrán katonák megközelítőleg bármilyen járműre képesek kiegészítő páncélzatot, vagy rakétákat feleszkábálni, arra azonban nem igazán számítottunk, hogy egyszer csak megjelenik a fronton egy 122 mm-es rakétákkal megpakolt ötös BMW.

Világszerte visszahívja egyik modelljét a BMW

Világszerte visszahívja egyik modelljét a BMW

A BMW bejelentette, hogy világszerte visszahívja az elektromos Mini Cooper SE modelljeit akkumulátor-problémák miatt. A német autógyártó hétfői közleményében részletezte a visszahívás okát és körülményeit.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Drámai jóslat érkezett a nyári időjárásról: nagyon fájdalmasan érintheti Magyarországot
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.