Kínai cég veheti meg az Audi belga gyárát

Kínai cég veheti meg az Audi belga gyárát

Az Audi azt tervezi, hogy bezárja a belgiumi üzemét, ennek az alternatívája az lehet, hogy egy másik vállalatnak adják el a gyárat. Egy holland üzleti lap, a De Tijd úgy tudja, hogy több érdeklődő is van az üzemre, az egyik a kínai Nio.

Súlyos döntést hozhat az Audi: 5 ezer ember vonult utcára Brüsszelben

Súlyos döntést hozhat az Audi: 5 ezer ember vonult utcára Brüsszelben

A belga fővárosban hétfőn több mint 5000 ember vonult az utcákra, hogy támogatásukról biztosítsák az Audi Brüsszel dolgozóit, akiknek a munkahelye veszélybe került. A szolidaritási akció miatt Brüsszelben a tömegközlekedés nagy részét felfüggesztették.

Száz éve: a belső égésű motor nem megbízható, drága és nincs hozzá infrastruktúra - Ma az elektromobilitásról mondják ugyanezt

Száz éve: a belső égésű motor nem megbízható, drága és nincs hozzá infrastruktúra - Ma az elektromobilitásról mondják ugyanezt

Tavaly globálisan több mint 5 millió elektromos autót adtak el, ami az eddigi legmagasabb szám, de Európát nézve visszaesés történt és Magyarországon sem terjed túl gyorsan a technológia. Merre tartunk? Ki fog az átmenetért fizetni? Mi a jövő technológiája? Többek között ezekről kérdezte a szakértőket a Portfolio Sustainable World 2024 konferencián Békés Márton, a McKinsey & Company, Budapest Associate Partnere.

Sokkoló adatok érkeztek a német autóiparból

Sokkoló adatok érkeztek a német autóiparból

Mintegy kétharmados kapacitáson termeltek tavaly a német autógyárak a főként az elektromos járművek iránti alacsony kereslet miatt. Az Audi emiatt egy egész telephely fenntartását is mérlegre tette és példáját más gyárak is követhetik - mondta Stefan Bratzel iparági szakértő a Bergisch Gladbach-i Centre of Automotive Management (CAM) munkatársa a dpa hírügynökségnek.

Az elektromos autók nem váltották meg a világot Európában

Az elektromos autók nem váltották meg a világot Európában

Kijöttek a friss európai autóeladási statisztikák, ezekből sok minden kiderül, például az, hogy a Toyota nagyot nőtt, és az európai versenytársak kárára szerez részesedést, nyilvánvalóan nem függetlenül a sikeres hibrid modelljeitől, a hajtáslánc iránt ugyanis egyre nagyobb a kereslet, már közel minden harmadik eladott új autó hibrid Európában. Közben az elektromos autók tavalyhoz képest részesedést veszítenek, eladásuk alig nő, még az elátkozott dízeles autókból is többet adnak el az unióban, mint tisztán elektromosból. Az EV-k problémáit ismerjük, magas ár, hatótávpara, hiányos töltési infrastruktúra, ezek mellett egyelőre az elektromos csak egy a hajtásláncok közül.

Rekordszinten az autógyártás és csúcsra emelkedő bevétel a győri Audinál

Rekordszinten az autógyártás és csúcsra emelkedő bevétel a győri Audinál

Rekordot döntött az autógyártás a győri Audinál 2023-ban, míg a motorgyártás a volumenét tekintve továbbra is elmarad az előző évtizedben látott átlaghoz képest. Ennek ellenére a vállalat bevétele is új csúcsra emelkedett, bár a profit továbbra is elmarad a korábbi években látott szintektől.

Megállapodás született a bérekről a győri Audinál

Megállapodás született a bérekről a győri Audinál

Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti egyhetes intenzív együttműködés után a szakszervezet mai Bizalmi Értekezlete elfogadta a munkáltató utolsó, közösen kidolgozott ajánlatát.

Összeesett a Volkswagen elektromosautó-eladása Európában

Összeesett a Volkswagen elektromosautó-eladása Európában

Közzétette az első negyedéves autóírtékesítési statisztikáit a Volkswagen csoport. A konszern eladásai összességében nőttek, az elektromos autók értékesítése viszont csökkent, főként Európában volt nagy a visszaesés.

Zárt ajtók mögött folytatódik a bértárgyalás a győri Audinál

Zárt ajtók mögött folytatódik a bértárgyalás a győri Audinál

Az Audi Hungária Független Szakszervezet és az Audi Hungaria Zrt. képviselői közös döntése értelmében zárt ajtók mögötti tárgyalássorozatban alakítja ki azt a bérfejlesztési és juttatási csomagot, amelyet április 15-én mutatnak be a Bizalmi Értekezlet számára - derül ki az Audi Hungária Független Szakszervezetének (AHFSZ) tájékoztatójából.

Nem nagyon kapnak rá a vevők az elektromos autókra

Nem nagyon kapnak rá a vevők az elektromos autókra

Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből többek között kiderült, hogy Európában még mindig a benzines autók a legnépszerűbbek, és ha a dízeles autókat is hozzáadjuk, akkor minden második eladott autó tisztán belsőégésű motoros. Minden nyolcadik eladott autó elektromos, ebben nincs változás az egy évvel korábbihoz képest, vagyis nem emelkedett a részesedésük, Dániában, Svédországban és Hollandiában magas a tisztán elektromos autók aránya az eladásokban, a régiónkban, Horvátországban, Csehországban vagy Szlovákiában viszont alig adnak el elektromos autót.

Érdemi lépéseket tesznek a fenntarthatóság felé a magyar autóipari beszállítók

Érdemi lépéseket tesznek a fenntarthatóság felé a magyar autóipari beszállítók

A fenntartható fejlesztések és zöldítés irányába ható globális lépéskényszer tovább alakítja a világ autóiparát – kérés, ki hogyan tud kapcsolódni a trendekhez és hogyan állítható a fenntarthatóság a megtérülés szolgálatába. Mindeközben talán nem túlzást az állítani, hogy Magyarország az akkumulátorgyártásra tette fel a jövőjét, mint az autóipari értéklánc új, megkerülhetetlen elemére - sorban jönnek a bejelentések a különböző beruházásokról. Persze nem minden esetben a közbeszédben gyakran emlegetett akkumulátorgyárakról van szó, hanem sokszor az iparág beszállítóiról, amelyek adott esetben az autóipari elektromos átállásra reagálnak az akkumulátoripar kiszolgálásával. Milyen kihívásokkal, lehetőségekkel és kockázatokkal néz szembe Magyarország, amikor erre az útra lép? Erre kereste a választ a Portfolio – MAGE Járműipar 2024 konferencia Fenntarthatóság vs. megtérülés? című szekciója.

Megszólaltak a legnagyobb magyarországi autógyártók: erre számítanak a következő hónapokban

Megszólaltak a legnagyobb magyarországi autógyártók: erre számítanak a következő hónapokban

A hazai járműipart meghatározó gyártói és nagyvállalati szereplői trendekről, beruházásokról, válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról beszélgettek a Portfolio-MAGE Járműipar 2024 konferencia első Vezetői kerekasztalában. Kiemelték: a legnagyobb kihívást az elektrifikáció, a jogszabályi nyomás és a kínai gyártók előretörése jelenti. A hazai járműipar legnagyobb beszállítói és kkv szereplői válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról beszélgettek a második Vezetői kerekasztalában.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Ügyfélkapu-mizéria: egy újabb szolgáltatás kiesése fenyeget ügyintézési káosszal
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.