A Mercedes-Benz teljesen kivonul a Szegeden építkező BYD-val tizenhárom évvel ezelőtt létrehozott közös vállalkozásukból. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy kivonja maradék tízszázalékos részesedését is a cégből - számolt be az Infostart.
A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk flottaszintű kibocsátásukat, különben súlyos bírságokat kapnak – ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésével. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault van a legnagyobb bajban.
Sokak meglepetésére tavaly a német kormány hirtelen megszüntette az elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatásokat, most azonban - újabb nagy meglepetésre - jön az új állami program.
Nagyon nem úgy alakulnak az elektromos autó eladások, ahogy arra a gyártók számítottak, a cégek egymás után jelentik be, hogy visszavágják korábbi terveiket, most a Volvo jelentette be, hogy eláll korábbi céljától.
A Mercedes nem jön ki az elektromos csúcsszedánjának, az EQS-nek a második generációjával, helyette egyszerre két S-osztályos szedánt fog értékesíteni, egy belsőégésű és egy akkumulátoros-elektromos modellt, tudta meg az Autocar. A lap információi szerint a két modell ugyan hasonló formatervezésű lesz, de nem ugyanarra a platformra épülnek majd.
Jönnek fel az ázsiai, azon belül is a kínai autógyártók, emiatt is szenvednek a nyugati gyártók, erős az árverseny, közben magasak a fejlesztési költségek, mert folyamatos az átállás az elektromos autókra, csakhogy ott meg nem egészen úgy alakul a kereslet, mint amire sok gyártó számított. Nagyjából ez a helyzet idén az autóiparban, a cégek nehéz helyzete pedig a tőzsdei árfolyamokon is jól látszik. Megnéztük, hogy alakul a nyugati autógyártók értékesítése, azon belül is az elektromos autóké, mi történik a bevétellel, profittal, és hogy milyenek a kilátások.
Jelentős visszaesésről számolt be a második negyedévre vonatkozóan a legfontosabb területeken a Mercedes-Benz, ennek hatására pedig korábbi eredményjelzését is csökkentette a vállalatcsoport. A hírt a befektetők negatívan fogadták, a reggeli esést követően azonban hamar visszahúzták a részvényt a tegnapi záróértékének közelébe.
Újabb 50 új csuklós autóbuszból álló flotta érkezik a fővárosba 2025-től - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden.
Kijöttek a friss európai autóeladási statisztikák, ezekből sok minden kiderül, például az, hogy a Toyota nagyot nőtt, és az európai versenytársak kárára szerez részesedést, nyilvánvalóan nem függetlenül a sikeres hibrid modelljeitől, a hajtáslánc iránt ugyanis egyre nagyobb a kereslet, már közel minden harmadik eladott új autó hibrid Európában. Közben az elektromos autók tavalyhoz képest részesedést veszítenek, eladásuk alig nő, még az elátkozott dízeles autókból is többet adnak el az unióban, mint tisztán elektromosból. Az EV-k problémáit ismerjük, magas ár, hatótávpara, hiányos töltési infrastruktúra, ezek mellett egyelőre az elektromos csak egy a hajtásláncok közül.
A nagy autógyártók 1,5 millió perrel néznek szembe Nagy-Britanniában a károsanyag-kibocsátási teszteken elkövetett állítólagos csalások miatt, ez pedig legalább 6 milliárd fontba kerülhet nekik, írja a Reuters.
Az elmúlt években egyre több autót gyártottak a kecskeméti Mercedes-gyárban, de a tavalyi 174 ezres volumen nem lett új rekord, a bevétel és a profit viszont korábban soha nem látott szintre emelkedett.
A Mercedes EQB kívül-belül egyaránt méltó a márka hírnevéhez, a menetteljesítménye pedig lenyűgöző, ráadásul hazánk terméke, Kecskeméten gyártják. A reálisan 350-400 kilométer hatótáv nem mondható rossznak, ezért a hosszabb utak sem okoznak gondot, igaz a hajtásrendszer előnyei inkább városi használat során domborodnak ki. Az autó ugyanakkor korántsem hibátlan: míg a hagyományos mérnöki tudás közel 140 éve halmozódó tapasztalata a legapróbb részletekben is tetten érhető, addig a UI (felhasználói felület), és UX (felhasználói élmény) terén korántsem látszik a közel másfél évszázad. Az alapok kiválóak, a minőség magas, de néhány területen még előre (vagy inkább hátra) kellene lépni. A márka új értékesítési modellje pedig nem biztos, hogy minden vásárlónak elnyeri majd a tetszését. Teszt következik.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist szerdai adása. A műsor első részében forintárfolyam volt a téma, mivel az elmúlt napokban a magyar fizetőeszköz jelentősen gyengült a főbb devizákkal szemben. A fő kérdést, hogy jön-e korrekció, vagy további gyengülésre számíthatunk, Nyeste Orsolya, az Erste Bank vezető makroelemzője válaszolta meg. A második blokkban a kínai autógyártók európai előretöréséről kérdeztük Kövesy Kártolyt, a Portfolio részvénypiaci elemzőjét, aki arra is válaszolt, hogy a jelenlegi, a globális politikától sem független helyzetben hozott egy-egy döntésnek milyen hosszútávú következményei lehetnek.
Állami vezetők mellett Nagy Márton a német autóipar vezetőivel is egyeztetett Berlinben, ahol kiemelték, hogy a protekcionizmus nem megoldás az európai gazdaság bajaira, így például nem támogatják a kínai autókkal szembeni büntetővámok bevezetését.
Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből többek között kiderült, hogy Európában még mindig a benzines autók a legnépszerűbbek, és ha a dízeles autókat is hozzáadjuk, akkor minden második eladott autó tisztán belsőégésű motoros. Minden nyolcadik eladott autó elektromos, ebben nincs változás az egy évvel korábbihoz képest, vagyis nem emelkedett a részesedésük, Dániában, Svédországban és Hollandiában magas a tisztán elektromos autók aránya az eladásokban, a régiónkban, Horvátországban, Csehországban vagy Szlovákiában viszont alig adnak el elektromos autót.
A kecskeméti Mercedes-gyár vezetése továbbra is készen áll a tárgyalások folytatására a szakszervezetekkel - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary (MBMH) Kft. csütörtökön az MTI-vel.
Washingtonnak adott a lehetőség, kérdés, élnek-e vele.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Dnyipró volt a célpont.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?
Bindulhat a trükközés?