Az elmúlt években egyre több autót gyártottak a kecskeméti Mercedes-gyárban, de a tavalyi 174 ezres volumen nem lett új rekord, a bevétel és a profit viszont korábban soha nem látott szintre emelkedett.
A Mercedes EQB kívül-belül egyaránt méltó a márka hírnevéhez, a menetteljesítménye pedig lenyűgöző, ráadásul hazánk terméke, Kecskeméten gyártják. A reálisan 350-400 kilométer hatótáv nem mondható rossznak, ezért a hosszabb utak sem okoznak gondot, igaz a hajtásrendszer előnyei inkább városi használat során domborodnak ki. Az autó ugyanakkor korántsem hibátlan: míg a hagyományos mérnöki tudás közel 140 éve halmozódó tapasztalata a legapróbb részletekben is tetten érhető, addig a UI (felhasználói felület), és UX (felhasználói élmény) terén korántsem látszik a közel másfél évszázad. Az alapok kiválóak, a minőség magas, de néhány területen még előre (vagy inkább hátra) kellene lépni. A márka új értékesítési modellje pedig nem biztos, hogy minden vásárlónak elnyeri majd a tetszését. Teszt következik.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist szerdai adása. A műsor első részében forintárfolyam volt a téma, mivel az elmúlt napokban a magyar fizetőeszköz jelentősen gyengült a főbb devizákkal szemben. A fő kérdést, hogy jön-e korrekció, vagy további gyengülésre számíthatunk, Nyeste Orsolya, az Erste Bank vezető makroelemzője válaszolta meg. A második blokkban a kínai autógyártók európai előretöréséről kérdeztük Kövesy Kártolyt, a Portfolio részvénypiaci elemzőjét, aki arra is válaszolt, hogy a jelenlegi, a globális politikától sem független helyzetben hozott egy-egy döntésnek milyen hosszútávú következményei lehetnek.
Állami vezetők mellett Nagy Márton a német autóipar vezetőivel is egyeztetett Berlinben, ahol kiemelték, hogy a protekcionizmus nem megoldás az európai gazdaság bajaira, így például nem támogatják a kínai autókkal szembeni büntetővámok bevezetését.
Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből többek között kiderült, hogy Európában még mindig a benzines autók a legnépszerűbbek, és ha a dízeles autókat is hozzáadjuk, akkor minden második eladott autó tisztán belsőégésű motoros. Minden nyolcadik eladott autó elektromos, ebben nincs változás az egy évvel korábbihoz képest, vagyis nem emelkedett a részesedésük, Dániában, Svédországban és Hollandiában magas a tisztán elektromos autók aránya az eladásokban, a régiónkban, Horvátországban, Csehországban vagy Szlovákiában viszont alig adnak el elektromos autót.
A kecskeméti Mercedes-gyár vezetése továbbra is készen áll a tárgyalások folytatására a szakszervezetekkel - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary (MBMH) Kft. csütörtökön az MTI-vel.
A kecskeméti Mercedes dolgozói az idei évre és jövőre is 10% feletti béremelést szeretnének elérni, azonban a munkáltató a két évre összesen szeretne ennyit emelni - tudta meg a Portfolio. Információink szerint bár a szakadék óriási, egyelőre kevesen sztrájkoltak.
Figyelmeztető sztrájkot tartottak a kecskeméti Mercedes-gyár prés-, fényező- és összeszerelő üzemében szerdán 15 és 17 óra között, mert a szakszervezet szerint az MBMH Vasas Alapszervezetének az október óta tartó bértárgyalások során nem sikerült egyezségre jutnia a cégvezetéssel.
Figyelmeztető sztrájkot tartanak ma dolgozók a kecskeméti Mercedes-gyár több részlegén – derül ki a szakszervezet közleményéből.
Világszerte indulnak állami programok azért, hogy a most még drága elektromos autókat vonzóbbá tegyék a vevőknek. Magyarországon is fut egy ilyen program, a cégek akár autónként 4 millió forint támogatást kaphatnak, az importőrök pedig igyekeznek minél több modelljüket bepréselni a 25,4 millió forintos korlát alá. A Mercedesnél az EQA és a Kecskeméten gyártott EQB mellett az egyébként alapból magasabb listaárú EQE-t is beleszuszakolták a programba, utóbbi két modellt próbáltuk ki, közben pedig a kecskeméti Mercedes-gyárat is meglátogattuk.
A Mercedes-Benz részvényei több mint 5%-kal emelkedtek a mai kereskedésben, miután a német autógyártó felülmúlta a negyedéves eredményvárakozásokat, és új részvény-visszavásárlási programot jelentett be a menedzsment, annak ellenére, hogy kockázatokra figyelmeztetett a következő évre - közölte a Cnbc.
Németország Európa beteg embere, olvashatjuk most már úton-útfélen, és nem csak a magyar, de a svájci, a brit vagy akár a német sajtóban is. Nem is alaptalanul lett divat belerúgni a németekbe, a stagnáló gazdaság, a több szempontból elhibázott és rendkívül költséges energiafordulat, a sok helyen elavult infrastruktúra, a félrekezelt migráció, az erősödő társadalmi feszültségek mind kritikára adnak okot. De miközben nem éppen pozitív a német newsflow, a német részvénypiac meredeken emelkedik, a vezető német részvényindex történelmi csúcson áll. Hogy lehetséges ez?
Hasonló témákkal foglalkozunk a Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon is.
A Mercedes Benz hétfőn közölte, hogy 3-as szintű autonóm vezetési teszteket fog végezni Peking kijelölt autópályáin, azt azonban nem közölték még, hogy pontosan mikorra várhatóak a tesztek.
Pénteken érkeztek a friss magyarországi autóértékesítési statisztikák, akkor megnéztük, hogy mi mozgatja a teljes piacot, mi áll amögött, hogy az EU-ban egyedül a magyar piacon adnak el kevesebb autót idén, mint tavaly. Abban a cikkben a Skoda Octavia, a Suzuki Vitara, a Dacia Duster vagy az MG ZS volt a nagy sztár, most azt néztük meg, hogy a prémium és luxusautó szegmensben, a Porschénél, a Ferrarinál vagy a Rolls-Royce-nál hogy alakulnak az eladások.
A Mercedes-Benz megállapodást kötött a BMW-vel egy nagy teljesítményű töltőhálózat kínai üzemeltetésére irányuló közös vállalat létrehozásáról, írja a Reuters.
Elképesztő kontroll alatt tartja az Apple a teljes ökoszisztémáját, részben emiatt landol nála a mobiliparág profitjának szinte egésze, a többi mobilgyártónak pedig szinte semmi sem jut. Intő jel lehet ez a történet az autógyártóknak, akik egyre több kompetenciájukat szervezik ki. Ez veszélyes!
A politikai fordulatról szóló legfontosabb információk, egy helyen.
Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat.
Hirsch Gábor IT biztonsági szakértőt kérdeztük a Checklistben.
Turbulens heteken vagyunk túl, de van még öt és fél hónap.
A Checklist szerdai adásában egyebek mellett ezekről a témákról kérdeztük ifj. Becsey Zsoltot, az Unicredit vezető elemzőjét.