„Mi jöhet még?”
– gondolhatták egy évvel ezelőtt a vállalatvezetők, miután az elmúlt éveket olyan sokkok határozták meg, mint a covid járvány, az akadozó ellátási láncok és az elszálló energiaárak. Kijelenthető, hogy a tavalyi rendezvény óta eltelt szűk egy évben sem lett egyszerűbb a szektor szereplőinek helyzete, hiszen a korábbi problémák sem oldódtak meg maradéktalanul, ráadásul az inflációs nyomás és a magas kamatszintek hátráltatták a beruházásokat, és továbbra is égető a munkaerőhiány. Nem is véletlen, hogy a tavaly, a Járműipar 2023 rendezvény egyik legnépszerűbb előadása, a távol-keleti vendégmunkások hazai foglalkoztatásának lehetőségeiről szólt,
a téma pedig idén talán még aktuálisabbá is válhat.
Az autóipar rendkívül gyors, globális átalakuláson megy keresztül, amelyben egyértelmű, hogy könnyen cserélődhetnek fel a szerepek, a hagyományos technológiákban évtizedekig vezető gyártók egyre komolyabb versenytársakat kapnak Kínából, főként az elektrifikáció terén. Ahhoz, hogy eredményesen vegyék fel a kesztyűt, hatalmas beruházásokra és teljes paradigmaváltásra van szükség.
De hogyan tudnak ebből profitálni a hazai beszállítók?
Történelmi lehetőség kapujában áll a magyar gazdaság húzóágazata, vagy soha nem látott nehézségekkel szembenéznie? Hogyan lehet a kanyarban előzni? A rendezvény előadói, és a panelbeszélgetések résztvevői is ezekre az égető kérdésekre igyekeznek válaszokat adni az alábbi témák mentén:
- Túlélési és fejlődési stratégiák a hosszútávú sikeres működés érdekében
- Az energiabeszerzés és felhasználás gyakorlati szempontjai a trendfordulók idején: energetikai szemléletváltás, új partnerek, hatékony megoldások a versenyképesség tükrében
- Az égető munkaerőhiány kezelése, toborzási megoldások és külföldi vendégmunkások alkalmazása
- Előremenekülés és költségcsökkentés fejlesztésekkel – digitalizáció és gyártászöldítés best practice-ek, finanszírozási megoldások, az AI szerepe a gyártásban és a termeléshatékonyság növelésében
- Technológiaváltás, elektrifikáció, körforgásos gazdaság, zöldgazdaságra való átállás, ESG szempontok megjelenése - kinek mit jelent a gyakorlatban és milyen források érhetőek el a beruházásokhoz?
- Az akkumulátoripar újdonságai, és a hazai szereplők számára releváns lehetőségei
- A hadiipar megerősödése, amely új területként remek lehetőséget biztosít a hazai beszállítók számára is
A rendezvény kecskeméti helyszíne lehetőséget biztosít a résztvevők számára, hogy előzetes regisztráció után, a konferencia második napján, március 21-én több jelentős autóipari üzemet személyesen is meglátogathassanak. A programban résztvevő cégek:
- Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
- Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
- ElringKlinger Hungary Kft.
- DUVENBECK IMMO Logisztikai Kft.
A rendezvényen összegyűlik a hazai autóipar színe- java, a legfontosabb vállalati döntéshozók, a legnagyobb gyártók képviselői, és a szektor nemzetközileg elismert szakértői. Ön se maradjon otthon, regisztráljon mihamarabb az eseményre:
40 meghatározó gazdasági szereplő, aki előadóként már biztosan jelen lesz:
- Ács István, ügyvezető igazgató, Bosch Rexroth Kft.
- Bálind János, ügyvezető igazgató, Bálind Kft.
- Bán Zoltán, vezérigazgató, Net Média Zrt. (Portfolio Csoport)
- Barits László, Automotive sales manager, Waberer's Csoport
- Berényi Gábor, ügyvezető, Smart Solar Kft.
- Bíró Attila, elnökségi tag, BKMKIK, ügyvezető igazgató, Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
- Bidák Zoltán, ügyvéd, Oppenheim Ügyvédi Iroda
- Jens Bühler, gyárigazgató, Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
- Dedéné Novotni Anna, alelnök, Hajdu Cégcsoport
- Dienes Kata, HR vezető Magyarország, Le Bélier Groupe
- Éliás Péter, vezető, Környezetmenedzsment, Audi Hungaria Zrt.
- Göntér Csaba, Plant Manager, Feintool System Parts Tokod Kft.
- György Tamás, igazgatóság elnöke, Emika Zrt.
- Győri Imre, ügyvezető igazgató, Magyarmet Finomöntöde Kft.
- Hanis Dávid, ügyvéd, partner, Oppenheim Ügyvédi Iroda
- Kilián Csaba, ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület
- Kondás Béla, Kelet-Európai minőségügyi vezető, thyssenkrupp Materials Services
- Krisztián Róbert, vezérigazgató-helyettes, Magyar Suzuki Zrt.
- Les Zoltán, Igazgatósági tag Járműgyártás, Audi Hungaria Zrt.
- Mesics Olívia, gyárigazgató, ügyvezető igazgató, Opel Szentgotthárd Kft., Stellantis
- Nagy Julianna, szenior menedzser ESG és fenntarthatósági szolgáltatások, KPMG Tanácsadó Kft.
- Nagy Zsuzsanna, ügyvezető igazgató, E.ON Energiamegoldások Kft.
- Nyírő Ferenc, ipari digitalizáció üzletág vezető, Kontron Hungary Kft.
- Piszker György, Systems Architect Manager, Kontron Hungary Kft.
- Reményi Zsuzsanna, Nemzetközi ügyfélkapcsolati igazgató, Prohuman
- Rigó Zoltán, SUA Manager, Sheldon Invest Kft.
- Rózsa Tamás, ügyvezető igazgató, Top Tier Consultants
- Sőregi Tibor, üzemvezető, NIO
- Stokker Veronika, személyügyi vezető, ZF Hungária Kft.
- Stukovszky Tamás, stratégiai igazgató, N7Holding Zrt.
- Szente Ferenc Zoltán, ügyvezető igazgató, Rehau- Automotive Kft.
- Szincsák Attila, Alelnök, Denso Gyártó Magyarország Kft.
- Topolcsik Melinda, ügyvezető igazgató, Bridgestone Tatabánya Termelő Kft.
- Tóth András István, Megoldásértékesítési igazgató, E.ON Hungária Csoport
- Tóth László, Sales Manager, DS Smith Packaging Hungary
- Uri-Szabó Péter, ügyvezető igazgató, Titán '94 Kft.
- Wolf Csaba, alelnök, SEMCORP Hungary Kft.
Címlapkép forrása: Portfolio