Óriási kihívás elé nézünk még a 2020-as években is, ugyanis a régi gyártósorokból rendkívül nehéz kinyerni a hatékonyság növeléséhez szükséges adatokat. Az elmúlt időszakban viszont az ipari működést kiszolgáló technológiák jelentős fejlődésnek indultak. A vállalatok is felismerték mekkora kincset jelent az adat az iparban és a gyártásinformatikában. A 4iG Nyrt. az ipari és többek között széleskörű rendszerintegrátori szakértelmével biztosítja akár retrofit gyártósorok digitalizációját is.
A tavaszi leállása után a negyedik negyedévben majdnem minden járműipari vállalat kapacitásának határait megközelítő szinten termel majd az országban - jelentette ki az MTI-nek adott nyilatkozatában a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) elnöke.
A koronavírus váratlan megjelenése és gyors elterjedése nehéz helyzetbe hozta a globális autóipart, a vezető autógyártók és beszállítóik sorra függesztették fel ideiglenesen termelésüket és egyelőre nem látszik, hogy mikor javulhat a helyzet érdemben. A nemzetgazdaságilag kiemelten fontos magyar autógyártás jövője is bizonytalanná vált, állami segítség nélkül néhány héten belül tömeges csődökre és tízezres elbocsátásokra kerülhet sor. Abban az esetben viszont, hogyha kellő gyorsasággal megfelelő segítség érkezik, Magyarország megőrizheti, megerősítheti szerepét a globális beszállítói láncban. Kilián Csabával, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkárával beszélgettünk.
Az ipari digitalizációs megoldások különböző felhasználási területei, valamint a startupok és vállalatok együttműködése volt a kiemelt témája annak a panelbeszélgetésnek, amelyre a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) által közösen szervezett Ipar 4.0 konferencián került sor.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Hosszú tárgyalások után lett alku.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?
Bindulhat a trükközés?