A Portfolio és a MAGE 2015 óta szervez sikeresen közös rendezvényeket, az idei Járműipar 2024 konferenciára a kecskeméti Sheraton Hotelben kerül sor március 20-21-én. A helyszínválasztás nem véletlen: az elmúlt évek egyik új járműipari központja épp Kecskeméten épült fel, amely jól példázza, hogy milyen gazdasági és társadalmi együttműködés szükséges a szektorban a hazai szerepvállalás erősítésére. A résztvevők elsőkézből szerezhetnek tapasztalatokat a hazai autóipar fejlődéséről, mivel a konferencia második napján több közeli gyáregység is meglátogatható. Egy biztos: lesz miről beszélni, hiszen – bár az elmúlt évek sem voltak eseménytelenek – az autóipart olyan drasztikusan új kihívások érik, mint a kínai márkák előretörése, és az erőltetett ütemű elektrifikáció. De hogyan tudnak megbirkózni ezekkel a szereplők, és milyen stratégiával lehet előnyt kovácsolni a piaci változásokból? Hogyan fordíthatják előnyükre a változásokat a hazai szereplők, lehet-e a kanyarban előzni? A rendezvényen mindez kiderül.
Chiphiány, hajtási dilemmák, munkaerőhiány, energiaválság? Küzdelmek sorát élte át a járműipar az elmúlt években. A színfalak mögött már elindult az alkalmazkodás, zajlanak a fejlesztések, de milyen irányba? Ezt a kérdést járja körbe a Techtogether 2022 járműipari konferencia és szakkiállítás október 18-19. között, jelentkezzen most a rendezvényre!
Az autóipar szereplői rugalmasan tudtak alkalmazkodni az elmúlt időszak kihívásaihoz, azonban a továbbiakban is meg kell küzdeniük minden egyes legyártható autóért - hangzott el a Portfolio-MAGE Járműipar 2022 konferencia vezetői kerekasztal beszélgetésén.
Óriási kihívás elé nézünk még a 2020-as években is, ugyanis a régi gyártósorokból rendkívül nehéz kinyerni a hatékonyság növeléséhez szükséges adatokat. Az elmúlt időszakban viszont az ipari működést kiszolgáló technológiák jelentős fejlődésnek indultak. A vállalatok is felismerték mekkora kincset jelent az adat az iparban és a gyártásinformatikában. A 4iG Nyrt. az ipari és többek között széleskörű rendszerintegrátori szakértelmével biztosítja akár retrofit gyártósorok digitalizációját is.
A tavaszi leállása után a negyedik negyedévben majdnem minden járműipari vállalat kapacitásának határait megközelítő szinten termel majd az országban - jelentette ki az MTI-nek adott nyilatkozatában a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) elnöke.
A koronavírus váratlan megjelenése és gyors elterjedése nehéz helyzetbe hozta a globális autóipart, a vezető autógyártók és beszállítóik sorra függesztették fel ideiglenesen termelésüket és egyelőre nem látszik, hogy mikor javulhat a helyzet érdemben. A nemzetgazdaságilag kiemelten fontos magyar autógyártás jövője is bizonytalanná vált, állami segítség nélkül néhány héten belül tömeges csődökre és tízezres elbocsátásokra kerülhet sor. Abban az esetben viszont, hogyha kellő gyorsasággal megfelelő segítség érkezik, Magyarország megőrizheti, megerősítheti szerepét a globális beszállítói láncban. Kilián Csabával, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkárával beszélgettünk.
Az ipari digitalizációs megoldások különböző felhasználási területei, valamint a startupok és vállalatok együttműködése volt a kiemelt témája annak a panelbeszélgetésnek, amelyre a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) által közösen szervezett Ipar 4.0 konferencián került sor.
Szakértőnkkel a hatékonyság nyomába eredtünk.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
76 repülőgépet és 15 hadihajót vetettek be.
Érkeznek a mindenkit érdeklő válaszok.
25 demokrata és 25 republikánus szenátor terjesztett be közös törvényjavaslatot.
Olaszországban tesztelik az AI-t.
Ezt elemeztük a Checklist keddi adásában.
Jöhetnek a kis moduláris reaktorok?
Nagy baj lehet, ha nem sikerül lokalizálni a száj- és körömfájás betegséget.