Tudatos tervezéssel jelentősen csökkenthetők a vállalati energiaköltségek

Tudatos tervezéssel jelentősen csökkenthetők a vállalati energiaköltségek

A rohamosan terjedő megújulókapacitások a villamosenergia-árak helyenként szédítő ingadozását vonják maguk után, azonban a megfelelő műszaki és jogi konstrukciók kihasználásával a fogyasztók saját előnyükre fordíthatják a körülményeket. A Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencia előadói erről is beszéltek a rendezvény fenntarthatóságra fókuszáló szekciójában.

Csak úgy lehet fenntartani a jelenlegi európai gazdasági ökoszisztémát, ha az európai vásárlók európai autót vesznek

Csak úgy lehet fenntartani a jelenlegi európai gazdasági ökoszisztémát, ha az európai vásárlók európai autót vesznek

Bár a hazai autó- és motorgyártók szerint 2024 eseménydús év volt, a termelés stabilitása javult, és a versenyképesség fenntartása továbbra is kulcskérdés. Miközben az európai piac stagnál, a magyar üzemek folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek alkalmazkodni a globális trendekhez. Az elektrifikáció, a digitalizáció és a munkaerőpiaci kihívások jelentős változásokat hoznak, miközben a kínai verseny fokozódik. Milyen stratégiákkal próbálják megőrizni helyüket a magyar gyártók és beszállítók az egyre élesedő piaci versenyben? A hazai autóipar legfontosabb szereplői panelbeszélgetésekben vitatták meg a legégetőbb kihívásokat a Portfolio-MAGE Jűrműipar 2025 konferencián.

Tömeges elbocsátásba kezd a Siemens

Tömeges elbocsátásba kezd a Siemens

A német Siemens ipari konszern mintegy 6000 fős leépítést tervez, ebből 2850-et Németországban - jelentette be a vállalat kedden.

Háttal a falnak, késsel a fogak között: hogyan tovább, járműipar?

Háttal a falnak, késsel a fogak között: hogyan tovább, járműipar?

Igyekszik magasabb sebességre kapcsolni az európai járműipar, ám a vámfenyegetettség, a kínai konkurencia és az erőltetett ütemű elektrifikáció árnyékában ez nem könnyű feladat. A hazai szereplők ennek megfelelően nincsenek irigylésre méltó helyzetben, ezért is kulcsfontosságú számbavenni a fellendüléshez vezető lehetőségeket. A Portfolio-MAGE Járműipar 2025 pontosan ehhez biztosít fórumot az ágazat egyik fellegvárában, Győrben magas rangú döntéshozók részvétele mellett.

A hadiipar lehet a kitörési pont a hazai KKV-k számára?

A hadiipar lehet a kitörési pont a hazai KKV-k számára?

Az orosz-ukrán háború lezárása körüli ellentmondások, Donald Trump színrelépése és a NATO-ban várható GDP arányos hadikiadások kötelező növelése egyaránt arra ösztökélik az európai országokat, hogy soha nem látott összegeket fordítsanak a védelmi képességeik megerősítésére. Még olyan országok is felülvizsgálják korábbi haderőt érintő döntéseiket, mint Németország, amely a tervek szerint 500 milliárd eurónyi államkötvényt bocsátana ki, amelyből a haderőfejlesztést finanszírozná. De mit jelenthet ez a magyar ipar számára, hogyan profitálhatnak belőle akár a hazai KKV-k? A hadiipar léphet a gyengélkedő autóipar helyébe? Többek között erről is szó lesz március 26-27-én a Portfolio – MAGE Járműipar 2025 konferencia hadiipari szekciójában.

Céget vezet?  Töltsön el 15 percet négyszemközt az ország legfontosabb autóipari szereplőivel!

Céget vezet? Töltsön el 15 percet négyszemközt az ország legfontosabb autóipari szereplőivel!

Egyre másra kedvezőtlen híreket hallani az európai autóiparról, csökkenő eladásokról, a globális pozíciók gyengüléséről és akár eddig elképzelhetetlen gyárbezárásokról szólnak a hírek. Az egyik legfontosabb kérdés, hogy az autóipari vérkeringésbe mélyen beágyazott hazai szereplők nyertesen tudnak-e kikerülni a kedvezőtlen folyamatokból. A partnerkapcsolatok erősítésének vagy új üzleti lehetőségek felderítésének érdekében a Portfolio - MAGE Járműipar 2025 konferencián előadóinkkal együttműködve idén első alkalommal egyedülálló lehetőséget biztosítunk résztvevőinknek a célzott üzleti kapcsolatépítésre, networkingre! Az érvényes konferencia regisztrációval rendelkezők jelentkezhetnek a konferencia meghatározott előadóihoz egy-egy 15 perces személyes beszélgetésre privát tárgyalóhelyiségben, meghatározott időpontokban. Jelentkezés feltételei a rendezvény honlapján!

Fájhat a feje az európai gyártóknak: új kínai konkurencia jelentkezett be az EU-s autópiacra

Fájhat a feje az európai gyártóknak: új kínai konkurencia jelentkezett be az EU-s autópiacra

Újabb kínai autómárka érkezik Magyarországra, még 2025-ben bemutatkozik a Chery Tiggo 7 SUV modellje a hazai piacon – tájékoztatta a Portfolio-t a gyártó. A modell (iker)testvére Ebro S700 néven Spanyolországban már valamivel több mint 11 millió forintért elérhető, ráadásul nem Kínában, hanem Barcelonában készül. A Chery a legnagyobb kínai autóexportőr, 1,15 millió autót adott el tavaly világszerte, Omoda és Jaecoo márkanéven már tavaly ősz óta Magyarországon is elérhetők a modelljei. Sok a bizonytalanság még a bejelentés mögött, azonban egy biztos: újabb konkurenciát kaphatnak az európai gyártók, ráadásul a legerősebb piacukon. Az, hogy hogyan tudnak ellenállni a kínai dömpingnek, kiderül a Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-27-én.

Ilyen sem volt még: két egymást követő évben zsugorodott a magyar ipar

Ilyen sem volt még: két egymást követő évben zsugorodott a magyar ipar

Csúnyán zárta a 2024-es évet az ipar: decemberben a termelés volumene 1,8%-kal múlta alul az előző havi szintet, ezzel az utóbbi hat hónapban csak egyszer tudott növekedést felmutatni a szektor. Az éves alapú visszaesés (naptárhatással igazítva) 6,4%-os volt. A 2023-24-es időszak a magyar ipar egyik legrosszabb korszaka a teljesítményváltozás szempontjából.

Kongatják a vészharangot az európai autógyártók - Küszöbön a fájdalmas drágulás

Kongatják a vészharangot az európai autógyártók - Küszöbön a fájdalmas drágulás

Az autógyártók modellpalettájára 2025-től bevezetett szén-dioxid-kibocsátási határértékek átgondolására szólította fel az Európai Bizottságot Ola Kaellenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója, az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) új elnöke, mondván, hogy az elektromos autók eladása nem a kínálat, hanem a kereslet hiánya miatt csökken.

Rossz hír jött Németországból

Rossz hír jött Németországból

A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent decemberben a müncheni ifo gazdaságkutató intézet csütörtökön közzétett felmérése szerint.

Csak a szenvedés: friss adat érkezett a magyar iparról

Csak a szenvedés: friss adat érkezett a magyar iparról

Novemberben az előzetes adatok szerint az ipari termelés volumene 1,6 százalékkal alulmúlta az októberit. Az utóbbi kilenc hónapból hétben esett a szektor teljesítménye, a friss adattal az októberben látott növekedés is korrigálódott, vagyis nem tört meg a bő két év tartó csökkenő trend. Éves alapon 2,9%-os volt a visszaesés novemberben - jelentette a KSH.

Rossz hír jött a Mercedes-Benztől

Rossz hír jött a Mercedes-Benztől

A Mercedes-Benz várhatóan csökkenti a személyautó üzletágának nyereségességi célkitűzéseit. A döntés hátterében a piac tartós gyengesége és az elektromos járművekre való átállás áll. Az igazgatótanács állítólag február 20-ig módosítja lefelé a 2022-ben kitűzött célokat.

Új programot indít a VOSZ: a magyar KKV-k bekerülhetnek a multik látókörébe

Új programot indít a VOSZ: a magyar KKV-k bekerülhetnek a multik látókörébe

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) új beszállító-fejlesztési programot indít a hazai kis- és középvállalkozások (KKV-k) támogatására. A program célja, hogy elősegítse a magyar KKV-k integrációját a Magyarországon működő nemzetközi nagyvállalatok beszállítói láncaiba. Farkas Gábor, a VOSZ Pénzügyi Szekciójának elnöke és a Beszállító-fejlesztési Program egyik vezető felelőse a Portfolio-nak elmondta, hogy a program várhatóan jelentős szerepet játszhat a hazai KKV-k versenyképességének növelésében és a magyar gazdaság erősítésében azáltal, hogy elősegíti a kisebb vállalkozások bekapcsolódását a nemzetközi értékláncokba.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Itt van Orbán Viktor bejelentése: minden kistelepülésen élőt érint
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.