A Mercedes-Benz várhatóan csökkenti a személyautó üzletágának nyereségességi célkitűzéseit. A döntés hátterében a piac tartós gyengesége és az elektromos járművekre való átállás áll. Az igazgatótanács állítólag február 20-ig módosítja lefelé a 2022-ben kitűzött célokat.
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) új beszállító-fejlesztési programot indít a hazai kis- és középvállalkozások (KKV-k) támogatására. A program célja, hogy elősegítse a magyar KKV-k integrációját a Magyarországon működő nemzetközi nagyvállalatok beszállítói láncaiba. Farkas Gábor, a VOSZ Pénzügyi Szekciójának elnöke és a Beszállító-fejlesztési Program egyik vezető felelőse a Portfolio-nak elmondta, hogy a program várhatóan jelentős szerepet játszhat a hazai KKV-k versenyképességének növelésében és a magyar gazdaság erősítésében azáltal, hogy elősegíti a kisebb vállalkozások bekapcsolódását a nemzetközi értékláncokba.
Magyarország az Európai Unió egyik vezető víziszárnyas-termelője, azon belül is az egyik legnagyobb pecsenyekacsa-beszállítója, amelyből a magyar piac egyik legnagyobb termelője, a Bács-Tak Cégcsoporthoz tartozó Hunent Zrt. a főbb nyugat-európai piacokon kívül például Kanadába és Japánba is exportál. Az ágazatnak azonban az elmúlt években olyan kihívásokkal kellett megküzdenie, mint a jelentős károkat okozó madárinfluenza vagy az egyre nagyobb mérteket öltő kínai dömping, amelynek bekerülési árával lehetetlen versenyezni, miközben az infláció, az emelkedő bérköltségek, a stagnáló európai környezetben visszaeső fogyasztás hasonlóképpen sújtja az ágazatot, mint a gazdaság más szereplőit. A cégcsoport igazgatóságának elnöke és résztulajdonosa, Kiss István szerint a további növekedés és a piaci pozíciók megőrzése korszerű állattartó telepek megépítésével, és ezen keresztül az állatjólét növelésével érhető el, mert az ilyen módon piacra kerülő termék minőségével nem tudnak versenyezni a kínai kacsák. Az első ilyen telepet már át is adták, a második átadását pedig jövőre tervezik.
A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos eredményének számító új versenyképességi megállapodás, a Budapesti Nyilatkozat elfogadása járulhat hozzá - jelentette ki csütörtökön Brüsszelben Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.
A Rába csoport jelentős visszaesést tapasztalt 2024 harmadik negyedévében, ami az autóipar széles körű hanyatlását tükrözi. A vállalat árbevétele és a leányvállalatok nyeresége is többnyire csökkent, miközben a gyártási költségek továbbra is magasak maradtak. A mezőgazdasági szegmens különösen súlyos veszteségeket szenvedett el. A cégcsoport igyekszik alkalmazkodni a nehéz piaci körülményekhez, de az év hátralévő részében sem számít jelentős javulásra.
A Rába 2024. november 7-i közgyűlésén hozott határozatoknak köszönhetően újabb források válhatnak elérhetővé a Rába Modernizációs Program számára - áll a társaság közleményében. A közgyűlés döntéseinek egyik kulcsfontosságú eleme az ingatlanportfólió optimalizálása volt, amely hozzájárul a program további finanszírozásához, és központi szerepet kap annak megvalósításában. Ennek részeként a termeléshez nem használt ingatlanok értékesítésének újabb fázisa a modernizáció, fenntarthatóság, versenyképesség és profitabilitás javítását célozza.
A Hungarian Battery Week konferencián előadott Nagy Márton Nemzetgazdasági miniszter. Az előadás után kérdeztük a német pénzügyminiszter menesztéséről, és a német belpolitikai válság magyarországi implikációiról.
Szeptemberben is folytatódott a magyar ipar lejtmenete: a termelés volumene 0,7 százalékkal elmaradt a gyenge augusztistól is, így éves alapon már 5,4%-os visszaesésről számolt be a Központi Statisztikai Hivatal.
Az elmúlt három évtizedben sok viszontagságos időszakot megélt a magyar gazdaság, kezdve a rendszerváltást követő transzformációs válságtól, a 2008-as világgazdasági válságon át egészen a pandémiáig. Ezekből a sokkokból rendszerint fel tudtak épülni a vállalatok, azt sajnos azonban nem mondhatjuk, hogy erősebben kerültek volna ki. A válságok komoly nyomot hagytak és rendre átformálták a cégek gazdasági környezet érzékelését. Ezek a konjunkturális érzékelések fontos szerepet töltenek be a vállalkozások tervezésében, hiszen jövőbeni beruházásaikat, üzleti stratégiájukat a jelen és a múltbéli tapasztalatok alapján alakítják ki.
Napjainkban a járműipar történetének egyik legnagyobb változásán megy keresztül, ugyanis a hosszú évtizedek óta használt belső égésű motorokat egyre inkább felváltják a hibrid és elektromos hajtásláncok. Még ha az utóbbi hónapokban meg is tört az elektromos autók értékesítése, a jövőben várhatóan tovább emelkedik az értékesítési arányuk. Magyarországon a járműipar a kulcságazatok közé tartozik, így a gazdaság fejlődésének szempontjából alapvető fontossággal bír, hogy ne legyünk vesztesei ennek az átállásnak, sőt, az iparágban történő változások lehetőséget kínálnak arra, hogy esetleg még erősebb pozícióval rendelkezzen az ország az európai autógyártásban. Ebben a cikkben azt járom körül, milyen szerepet tölt be Magyarország Európában és hogyan változik a szerepe a zöld átmenet során.
Kína kereskedelmi minisztériuma leülne tárgyalni az európai vezetőkkel a kereskedelmi háborúról, elsősorban az elektromosautók európai importjáról. Bíznak egy kompromisszumos megoldásban - számolt be a Reuters.
A jövő évtől 3-6 százalék között alakulhat a GDP növekedési üteme, ehhez társul a gazdasági növekedésen alapuló gyors bérkonvergencia, ami a kormány egyik új gazdaságpolitikai célkitűzése - mondta a nemzetgazdasági miniszter pénteken az Év Felelős Foglalkoztatója díjátadón Budapesten.
Li Csiang kínai miniszterelnök és Charles Michel, az Európai Tanács elnöke találkozót tartott, amelyen a kínai vezető hangsúlyozta az EU és Kína közötti kapcsolatok fontosságát, valamint reméli, hogy tárgyalhatnak a büntetővámokról. Bízik egy objektív és racionális uniós Kína-politika kialakításáról megállapodásban. A megbeszélés során érintették a gazdasági együttműködés lehetőségeit és a globális kihívások kezelésének módjait is.
Egy jelentős pénzügyi és szakmai háttérrel rendelkező konzorcium érdeklődik a dunaújvárosi vasmű romjain létrejött vállalatok üzemeltetése iránt - írta meg a Világgazdaság. A Duferco és a Minerfin alkotta páros, amely korábban is érdeklődött a Dunaferr iránt, most újra megpróbálkozik a lehetőséggel.
Az orosz-ukrán háború kezdete óta számtalan alkalommal lehetett olyan videókat látni, hogy ukrán katonák vizsgálgatnak zsákmányolt orosz haditechnikai eszközöket, felszerelési elemeket, ezek közt vissza-visszatérő elemek a rossz minőségű golyó- és repeszálló mellények, málhamellények. Az orosz hatóságok most letartóztatták az orosz hadsereg egyik legnagyobb személyvédelmi felszereléseket gyártó vállalatának vezetőségét.
Németországban még jobban visszaestek az e-autóeladások, amit az Európa többi nagy piacán felfutó kereslet sem tudott ellensúlyozni.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Történelmi pillanatok Washingtonban.
A francia elnök figyelmeztette Európát, ne csak amerikai fegyverekre költsön.
Kirúgások és drasztikus költségcsökkentés jöhet.
Mégis elfogadna moldovai gázszállítmányokat a Dnyeszter Menti Köztársaság.
Mire számíthatnak a bértárgyaláson?
Az orosz haderő elérte az ukrán véderő egyik legfontosabb városát.
Napokon belül kamatot vált az első PMÁP-sorozat.