A Bosch a generatív mesterséges intelligenciát alkalmazza az automatizált vezetési funkciók további fejlesztése során, ennek részeként a társaság és a Microsoft együttműködik a területen - közölte a Bosch. A generatív mesterséges intelligencia bonyolultabb közúti helyzeteket lesz képes értelmezni, ezáltal baleseteket előzhet meg.
A globális értékláncokba erősen integrálódott magyar gazdaság jelentős mértékben függ a Kínából érkező alkatrészektől és részegységektől. Új adatok alapján azt is látjuk, hogy ez a függés változik: egyre kevésbé a Kínában működő külföldi vállalatoktól és egyre inkább a helyi tulajdonban levő cégektől érkeznek ezek a termelési inputok. Mivel feltehetően ez jellemzi más országok Kínával folytatott külkereskedelmét is, így az ú.n. leválás vagy decoupling új megvilágításba kerül: nemcsak vállalati profitmegfontolások tehetik nehézzé, hanem a termelési kapacitások mozgatása, fejlett országokba vagy baráti fejlődő országokba való áthelyezése is sokkal problémásabb lehet, ha maga a termelési kapacitás kínai tulajdonban van.
A Bosch bejelentette, hogy 2026 végéig 1200 álláshellyel kívánja csökkenteni a szoftverfejlesztő részleg létszámát. A tárgyalások még nem kezdődtek meg, de azt már tudni lehet, hogy csak Németországban 950 munkahely szűnne meg - írta meg az Autonews.
A Bosch kísérleti projekteket indít a gyáraiban; a generatív mesterséges intelligenciával több hónapról mindössze néhány hétre csökkenhet az AI-megoldások bevezetéséhez és alkalmazásához szükséges idő - közölte a Bosch. A társaság üzemeinek csaknem fele alkalmaz már mesterséges intelligenciát a gyártásban, a középpontban a termelés irányítása, felügyelete és ellenőrzése áll.
A Bosch jelentős létszámleépítést tervez hajtáslánc üzletágában a cég szóvivőjének hétfői bejelentése szerint.
Új logisztikai központot épít Makláron a Borch - közölte a személy- és tehergépjárművek kormányműveit gyártó Robert Bosch Automotive Steering Kft. maklári üzemének ügyvezető igazgatója, Michael Zink a társaság fennállásának 20. évfordulója alkalmából kedden tartott, bemutatóval egybekötött sajtóbejáráson.
Bár az EU-s jogszabályok szerint csak a tőzsdén jegyzett nagyvállalatoknak kell 2025-től fenntarthatósági jelentést készíteniük évente, a beszállítói láncokon keresztül a hazai KKV-k is erőteljesen érintettek. Nem odázhatják el a működésük zöldítését, mert a nagyvállalatok ESG vállalásaiban a beszállítóikkal szemben is komoly követelményeket támasztanak. Az energiahatékonyság, a digitalizáció és a termelés modernizálása nyithatja meg az utat a célok eléréséhez, de a magyar KKV-k fele inkább a hétköznapi kihívások leküzdésén, mintsem hosszútávú fenntarthatósági stratégián dolgozik. A kis-és közepes vállalkozások számára azonban olyan kisebb ráfordítást igénylő megoldások is elérhetők, amelyekkel a meglévő géppark „felokosításával” is jelentős hatékonyságnövekedést lehet elérni. A Portfolio-nak Virág Aladár, a Bosch Rexroth Kft. digitalizációs igazgatója lépésről lépésre magyarázza el, hogyan érdemes egy hazai KKV-nak a digitalizáció útjára lépni, és ebben milyen segítséget nyújthatnak a vállalat megoldásai.
Példaértékű együttműködés született a Bosch és a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem között, idén tavasszal adták át az egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán az Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot. A szereplők együttműködése már 15 éves múltra tekint vissza, azonban a jelenlegi beruházás új mérföldkőnek számít, egyben dimenzióváltást is jelent, hiszen a diákok és az oktatók egyaránt a legmodernebb eszközökkel kísérletezhetnek a laborban. A BME és a Bosch szakemberei olyan szimulációs és tesztelési környezetben dolgozhatnak, ahol az elektromos hajtáslánc, illetve részegységeinek működését az eddigieknél pontosabban tudják modellezni, és a közös kutatás-fejlesztési munka eredményeként az elektromos járművek működését még inkább tudják optimalizálni. Az új létesítményben folyó szakmai munka egyik első, és igen látványos eredménye egy harmadik szereplővel, a MouldTech Systems-szel közösen fejlesztett Alfa Tipo 184, egy, az ’50-es évek jellegzetességeit idéző Formula 1-es versenyautó újragondolt, elektrifikált változata, amely szeptemberben a müncheni IAA MOBILITY 2023 nemzetközi autóipari kiállításon, a HIPA standján is bemutatkozott.
Ellentétben a kínai konkurenciától tartó nyugati autógyárakkal, a német autóipari beszállítók szívesen veszik a kínai elektromos autógyártók európai terjeszkedését, tovább bővítenék velük a Kínában a helyi cégekkel már kialakított együttműködést.
Zöldtetős üveghíd épül Kőbányán - olvasható a Kőbányai Hírek közösségi oldalon. Az új, kétszintes gyalogos hidat a Bosch építi a Sibrik Miklós út felett, hogy összekapcsolja egymással az autóipari fejlesztéseinek helyszíneit a Gyömrői úton.
Június végén nyitotta meg budapesti innovációs élményközpontját a Bosch Rexroth. A CU.BE élménytérben a látogatók testközelből tapasztalhatják meg az ipari digitalizáció legújabb vívmányait. A Portfolio stábja a megnyitón kérdezte a cég szakértőit arról, pontosan mi is a funkciója az élményközpontnak.
Hidrogén-üzemanyagcellák sorozatgyártása kezdődött el a Bosch stuttgart-feuerbachi üzemében - közölte a német cég csütörtököm az MTI-vel.
Szabálytalanul tárolták és a veszélyességet jelző kódját is eltüntették annak a komáromi akkumulátorgyárból származó 83 tonna nehézfém-tartalmú anyagnak, melyet egy hulladékfeldolgozó cég mocsai telephelyén fedezett fel korábban a hatóság - írja az Átlátszó.
Mintegy 180 millió eurós beruházást hajt végre Magyarországon a német Robert Bosch Power Tool Kft. A kormány úgy döntött, hogy 10 milliárd forint támogatást biztosít a fejlesztéshez.
Komplex központ kialakításába fogott a Bosch Budapesten, melynek keretében egy épületegyüttesbe rendezte szakterületeit és munkaformáit. Az új egységben irodák, laborok, tesztfelületek, a kutatás és az innováció terei, közösségi terek, konferencia- és előadótermek kaptak helyet, amit most látványos fotókon mi is megmutatunk.
Mérnöki központot hoz létre a Bosch csoport Zalaegerszegen, a 4,2 milliárd forintos, várhatóan 2025-ben elkészülő beruházás kétszáz új, magas képzettséget igénylő munkahelyet fog teremteni - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Zalaegerszegen. A tárcavezető az alapkőletételen arról számolt be, hogy az állam 1,2 milliárd forint támogatást nyújt a projekthez, amelynek keretében a német hátterű cég autonóm vezetéshez kapcsolódó fejlesztéseket és teszteléseket végez majd hazánkban.
Becsei András a Portfolio Checklist szombati különkiadásának vendége volt.
Nagy tervekkel álltak elő.
Van olyan forgatókönyv, hogy egyikőjük sem nyer egyértelműen.
Gyakorlati, jól bevált módszerek.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.