A 2022-es év a globális járműpiac stagnálását hozta – írta a Portfolio-n Rózsa Tamás, a Top Tier Consultants Ügyvezető Igazgatója, aki kitért arra is, az európai piac előrejelzésében 2023-ra enyhe növekedéssel számol, de az optimista prognózis szerint is várhatóan a 2023-as piac a 2021-es alatt marad. A várható enyhe növekedést elsősorban a korábbi évek kielégítetlen keresleti piaca okozza, amit elsősorban a chip hiány okozott.
Óvatosan optimista az idei évvel kapcsolatban az S&P Global Mobility 2023-as autóipari előrejelzése is. Colin Couchman, az S&P Global Mobility globális jármű-előrejelzésért felelős ügyvezető igazgatója szerint idén 83,6 millió új járművet értékesíthetnek a világban, amely 5,6 százalékos növekedést jelentene az előző évhez viszonyítva.
Az S&P Global Mobility anyagában külön kitér arra, hogy az akkumulátorral szerelt elektromos járművek rendkívül népszerűek lehetnek 2023-ban is, globálisan több mint 10 milliót értékesíthetnek belőlük, amely a teljes piac közel 13 százalékát jelentené.
Az előrejelzés szerint idén már a kínálat szűkössége helyett a kereslet csökkenése várható, és felhívják a figyelmet arra is, hogy Nyugat-Európában enyhe recesszió jelentkezhet.
Ennek ellenére a prognózis szerint a nyugat- és közép-európai járműeladások száma 13,9 millióra nőhet 2023-ban, ami 7,6 százalékos emelkedést jelenthet a tavalyi évhez képest.
Mire számítanak az iparági szereplők Magyarországon?
A Portfolio és a Mage 2015 óta szervez sikeresen közös rendezvényeket – az idei Járműipar 2023 konferencia újra az IPAR NAPJAI 10. Nemzetközi ipari szakkiállítás és az AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás hivatalos programja lesz a Hungexpon, május 17-én. A rendezvényen kiderül, mit gondolnak a hazai járműipar meghatározó szereplői az energiaválságról, a gazdasági trendekről, válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról.
A konferencia első két szekciója az energiaválság kezelésére és a termeléshatékonyság, versenyképesség növelésére fókuszál – energiabeszerzés nagyvállalati szinten, energiahatékonysági beruházások, az ellátási lánc fenntarthatósága, körforgásos gazdaság, gyártászöldítés, szabályozás (ESG, EKR). A kávészünet utáni harmadik szekcióban az előadók, panel résztvevők az elektromobilitásra és HR menedzsmentre koncentrálnak, szó lesz többek között a harmadik országbeli munkavállalók foglalkoztatásáról, a zöld beszerzési és dekarbonizációs lehetőségekről a járműiparban, és a technológiaváltás kihívásairól.
Teljes program és részletek a konferencia oldalán itt.
Kinek érdemes eljönnie?
Mindenkinek, akit érdekel a téma, de különösen javasoljuk a
- gyártó és termelő vállalatok felső vezetői számára minden szektorból
- járműgyártók (OEM) – Rendszerintegrátorok (TIER1) – Technológia beszállítók (TIER2) – Alapanyaggyártók (TIER3) vezetői és szakértői
- logisztikai vállalatok,
- technológia cégek, IT-fejlesztő és IT-biztonsági vállalatok, start-up vállalkozások
- bankok, pénzintézetek, finanszírozói oldal képviselői
- ügyvédi irodák, tanácsadó cégek
- autóipari szervezetek, klaszterek, szabályozó hatóságok
- energiaszolgáltatók
- HR tanácsadók
számára, és azoknak, akik szeretnék bővíteni kapcsolati hálójukat, keresik az üzleti networking lehetőségeket a szektorban. Bővebb információ és regisztráció a konferencia oldalán.
Címlapkép: Getty Images