A legfrissebb adatok szerint 66 500 darabra növekedett Magyarországon a tisztán elektromos autók száma. A még dinamikusabb fejlődéshez azonban a töltési infrastruktúra erősítésére, valamint intelligens, a hatékony energiafelhasználást segítő és egyben a villamos elosztóhálózatokat a túlterheléstől védő, töltést menedzselő rendszerre is szükség van. Ebben lehet segítségül a Schneider Electric új energiamenedzsment platformja, ami egy igen jelentős szakmai elismerésben részesült.
Októberben is jelentősen nőtt Magyarországon a zöld rendszámmal forgalomba helyezett autók száma - írja Facebook-posztjában az Energiaügyi Minisztérium.
A vállalatcsoport jelentős mértékben támogatja az Európai Unió dekarbonizációs céljait, de úgy véli, hogy ezek eléréséhez széles körű technológiai megközelítés szükséges – árulta el Steffen Hoffmann, a Bosch csoport észak- és kelet-európai regionális elnöke, valamint az Egyesült Királyságért és Írországért felelős ügyvezető igazgatója a Portfolio mobilitás jövőjére vonatkozó kérdésére. A Bosch hisz a technológiai semlegességben, ezért az elektromos hajtásláncok mellett a hidrogéntechnológiára és a szintetikus üzemanyagokra is nagy hangsúlyt fektet. Jól látható tendencia, hogy a kínai gyártók egyre magasabb minőségű termékeket kínálnak az uniós piacokon, de a Bosch nem tart a tisztességes versenytől. Ma már szinte alig van olyan autógyártó, beleértve a kínaiakat is, akikkel a Bosch ne működne együtt. A „helyben a helyiért" (local for local) megközelítés erősítésével a Bosch lerövidíti ellátási láncait. Mivel a vállalatcsoportnak Magyarországon erős bázisa van, így ebből a folyamatból a hazai szervezet is profitálhat.
Eddig több mint 4000 cég pályázott elektromos gépjárművek beszerzésére, és a 30 milliárdos program több mint felér kötöttek már szerződést – közölte Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium.
Jóval kevesebb elektromos autót adnak el Európa-szerte, mint amire korábban akár maguk az autógyártók számítottak, vannak is bőven ötletek arra, hogy hogyan lehetne rávenni az embereket, hogy elektromos autót vegyenek, egy autóipari vezető most azt dobta be, hogy minden évben nagyot kellene emelni a benzin árán.
Leadta október 16-án a magyar kormány az Európai Bizottságnak a végleges Nemzeti Energia- és Klímatervet, amely értelmében Magyarország 2030-ra nem 40%-kal, hanem 50%-kal vállalja csökkenteni az üvegházhatású gázok bruttó kibocsátását az 1990-es bázishoz képest – derült ki a brüsszeli testület oldalára feltöltött anyagból.
Az Xpeng kínai elektromos autógyártó hosszú távon elkötelezett marad az európai piac mellett, annak ellenére, hogy az Európai Unió által bevezetett magasabb vámtarifák jelentős nyomást gyakorolnak a vállalat üzleti modellejére - számolt be a CNBC.
November elején induló pályázattal ösztönzi az elektromos töltőhálózat fehér foltjainak felszámolását az Energiaügyi Minisztérium. A 28 milliárd forintos keretből támogatást igénylőknek legalább egy e-töltőállomás létesítését kell vállalniuk a ma még kevésbé ellátott járások tetszőleges településén. Hétfőn rajtol el a kapcsolódó technikai felhívás első köre, amely annak garantálására szolgál, hogy a lehetséges résztvevők különböző helységekben teljesítsék e kötelezettségüket.
Szeptemberben a tisztán elektromos személyautók darabszáma is meghaladta a hatvanezret - írta ki Facebook-ra az Energiaügyi Minisztérium.
A Tesla több mint 27 000 Cybertruckot hív vissza az Egyesült Államokban, mivel a tolatókamera képei késve jelennek meg, ez pedig növelheti a balesetek kockázatát, írja a Reuters.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
Az állami támogatások és más ösztönzők megtették a hatásukat, Norvégiában már nagyon kevesen választanak benzines vagy dízeles autót, szeptemberben az eladott autók több mint 96 százaléka elektromos volt.
A teljesen elektromos és plug-in hibrid autók globális értékesítése augusztusban éves szinten 20 százalékkal nőtt, a kínai rekordmagas eladásoknak köszönhetően, és annak ellenére, hogy Európában 33 százalékos volt a visszaesés, írja a Rho Motion piackutató. Kína lett az első olyan ország, ahol az elektromos és hibrid autók eladása egyetlen hónap alatt meghaladta az 1 millió darabot.
A Honda munkahelyeket szüntet meg, és három kínai üzemében szünetelteti a termelést, mivel igyekszik csökkenteni a feltorlódott készleteket, és szélesebb körű stratégiaváltáson dolgozik, írja a Bloomberg.
A Volkswagen akkumulátorgyártó leányvállalata, a PowerCo egyelőre csak az egyiket építi meg a két tervezett gyártósorból a salzgitteri üzemében - közölte az üzemi tanács.
Tavaly globálisan több mint 5 millió elektromos autót adtak el, ami az eddigi legmagasabb szám, de Európát nézve visszaesés történt és Magyarországon sem terjed túl gyorsan a technológia. Merre tartunk? Ki fog az átmenetért fizetni? Mi a jövő technológiája? Többek között ezekről kérdezte a szakértőket a Portfolio Sustainable World 2024 konferencián Békés Márton, a McKinsey & Company, Budapest Associate Partnere.
Sokak meglepetésére tavaly a német kormány hirtelen megszüntette az elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatásokat, most azonban - újabb nagy meglepetésre - jön az új állami program.
Csapkodást láthatunk a piacokon.
Felragyoghat Európa csillaga.
Történelmi pillanatok Washingtonban.
Káros gazdasági hatásokra figyelmeztet a német gyártó.
A diverzitásért felelős hivatalokat verik szét először.
Már történelmi csúcs közelében az árfolyam.
Mire számíthatnak a bértárgyaláson?
Az orosz haderő elérte az ukrán véderő egyik legfontosabb városát.
Napokon belül kamatot vált az első PMÁP-sorozat.