Jelentős nehézségekkel kell szembenézniük a magyar vállalkozásoknak, amelyek egy tavaly januári felmérés szerint még negatívan ítélték meg a Budapesti Keresekedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezetét és működését.
Egy év alatt azonban sok minden változott. Decemberben a BKIK újabb elégedettségi felmérést készített, ennek eredménye Nagy Elek, a BKIK elnöke szerint bizakodásra ad okot.
Nagy dolognak tartom, hogy hosszú évek hanyatlása után az általános elégedettség pozitív irányba mozdult 2,6-ról 2,9-re az 5-ös skálán
- mondta Nagy Elek, hozzátéve, ebben szerepet játszott az, hogy a kamara honlapja és Facebook-oldala megújult, ágazati kutatásokat végeztek, nagy hangsúlyt fektettek a szakmai rendezvényekre és a képzésekre. Úgy véli, az, hogy változott a kamara megítélése, nagyban annak köszönhető, hogy nagyon szisztematikusan haladnak a céljaik megvalósításában, és hogy valóban minőségi szolgáltatásokat nyújtanak.
Nagy Elek arról is beszélt, teltházasok a hiányszakmákra kialakított oktatások, mesterképzések, valamint az olyan speciális tréningek, mint a közösképviselő-képzés vagy az autószerelőknek meghirdetett továbbképzés hibrid- és elektromos járművekre. A jövőben olyan képzéseket szeretnének még indítani, amelyek a vállalkozások hétköznapi működését segítenék, ilyen például a Cégkapu-használat.
Nagy Elek elmondta, minden szolgáltatásuk ingyenes, a BKIK tulajdonképpen az alapszolgáltatásokat biztosítja a magyar vállalkozások számára. A kamara elnöke szerint a legfontosabb szempont az volt 2019-ben, hogy minőségi segítséget nyújtsanak a fővárosi vállalkozásoknak, amelyeknek komoly nehézségei vannak, például:
- minden harmadik vállalkozás munkaerőhiánnyal küzd;
- ha van is jelentkező egy állásra, alulképzettek, de magasak a fizetési elvárásaik;
- kevés a képzésekre fordítható idő;
- ha van is képzés, azokkal elégedetlenek.
Nagy Elek szerint a sikeres vállalkozások számára elengedhetetlen a minőségi képzés, a szakszerű tanácsadás, erre kell helyezni a hangsúlyt.
Elindult a Kandó Klub
A generációváltás kérdéseinek megoldásában is komoly szerepet játszhat a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és a Budapesti Corvinus Egyetem Iparpolitikai Kutatóközpontja együttműködésével létrehozott Kandó Klub, amelynek célja, hogy a budapesti vállalatok, vállalkozók, egyetemi hallgatók és a BKIK tisztségviselői számára fórumot biztosítson szakmai elképzelések megvitatására és személyes kapcsolatok kialakítására. A klub törekvése egyúttal az is, hogy a budapesti egyetemi hallgatók bevonásával Budapest versenyképességének fejlesztésére vonatkozó kutatásokat, szakmai vitákat kezdeményezzen.
Jók a visszajelzések, a hallgatók is elégedettek, mert a klub életszagú, igazi kapcsolatot képes kialakítani a cégvezetők és az egyetemisták között
- mondta Nagy Elek, aki arról is beszélt, szeretnének egy Y és Z generációs munkavállalókkal kapcsolatos felmérést is, hogy még komplexebb képet kapjanak arról, milyen elvárásaik vannak a fiatal munkavállalóknak, milyen elvárásai vannak a cégeknek, hogy a különböző korosztályok képviselői mit gondolnak a különböző pozíciókról, mit várnak jövőbeli karrierjüktől.
Címlapkép: Getty Images