Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler vasúti járműgyártó cég Svájcban, a jármű kocsiszekrényei és az erőforrás-modul váza a vállalat alumínium kocsitesteket gyártó szolnoki üzemében készültek - közölte a Stadler pénteken az MTI-vel.
Olyan szigorú műszaki és szállítási feltételeket szabott meg egy 6+15 motorvonatra vonatkozó uniós közbeszerzési eljárás során a MÁV, hogy azon jó eséllyel csak egy pályázó, a svájci Stadler lesz az induló a Flirt motorvonatával - mutat rá cikkében az Index. A lap szerint ez többek között azért nagyon problémás, mert egyrészt a versenytársak joggal háboroghatnak a csalásnak tűnő eseten, az Európai Unió pedig valószínűleg visszakéri majd az uniós támogatás jelentős részét a szabályok megsértése miatt. A beszerzés nagy részét azonban még így is az EU fizetheti. A két részre bontott beszerzést egyébként az indokolja, hogy a kevesebb kocsit még a 2007-2013-as ciklus terhére akarja elszámolni a Miniszterelnökség, míg a nagyobbikat majd az új ciklusból fizetnék ki.
Megérkezett Svájcból Magyarországra a negyvenkét új FLIRT-motorvonat első két járműve, így a Nemzeti Közlekedési Hatóság felügyelete alatt megkezdődhettek a hazai álló- és futópróbák. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a MÁV-START és a Stadler ma mutatta meg először a nyilvánosságnak a két új FLIRT egyikét - olvasható az NFM közleményében.
Rekord magasan az amerikai háztartások részvénykitettsége.
Nem a várt szerint alakulnak az elektromosautó-eladások.
Több mint 38 órával az eredetileg tervezett után.
Gyakorlati, jól bevált módszerek.
Magyarország nem kapott felhatalmazást az EU Tanácsától a Türk Államok Szervezetével való kapcsolatok előmozdítására.
Az ÁKK vezére, az MNB vezető közgazdásza és a VIG befektetési igazgatója volt a Checklist hétvégi különkiadásának vendége.
Az ipar, a kiskereskedelem és a külkereskedelem sem alakult szépen.
Vezetéstechnikai szakértőt kérdeztünk.