Péntek délután 16:40-kor kellett volna felszállnia annak a gépnek, amellyel az Itaka Magyarország Törökországba vitt volna egy repülőgépnyi utast tegnap a Tailwind légitársaság TWI682 számú járatával. A 16:17-kor landoló gép jobb hajtóművét azonban javítani kellett, amelyet este 10-ig nem sikerült megoldani, így az utasoknak visszadták a csomagjaikat, hazaküldték őket és közölték velük, hogy szombat reggel 11:40-kor indul a gép. Kompenzálásnak egy 10 eurós vouchert kaptak az utasok, amit a Sparban tudtak levásárolni.
Szombaton még 17:20-kor sem indult el a gép, az utasok pedig egy addigra bezárt étteremben felhasználható, szintén 10 euró értékű kupont kaptak. Mindeközben a Tailwind Airlines másik járata már szombaton eljutott Antalyaba, "csak" két órát késett. Szombat este 6 órakor minibusszal szállították az utasokat egy Üllői úti hotelbe.
A bud.hu szerint a gép ma 7:16-kor felszállt,
több mint 38 órával a tervezett indulás után.
A Budapest-Antalya járattal kapcsolatban a Budapest Airport az alábbi tájékoztatást küldte a szerkesztőségnek:
A Tailwind Airlines Antalyába induló charter járata hajtómű meghibásodás miatt nem tudott elindulni az eredetileg tervezett időpontban, pénteken 16:40-kor. Amint a földi kiszolgáló vállalat megkapta a járattal kapcsolatos aktuális információkat a légitársaságtól, azonnal tájékoztatta a terminálon várakozó utasokat a Budapest Airport kollégáinak segítségével. A légitársaság döntése értelmében az utasok pénteken este ételutalványt kaptak, és a földi kiszolgáló vállalat odakísérte őket ahhoz a vendéglátó egységhez, ahol ezt az utalványt be tudták váltani. Közben a légitársaság közölte, hogy a gép továbbra is javítás alatt áll, és a járat várhatóan szombaton tud elindulni. Az utasok visszakapták a poggyászukat, mire azonban a légitársaság döntése megszületett arról, hogy az utasoknak szállást biztosít éjszakára, az utasok nagy része már elhagyta a terminálépületet.
Mivel úgy tűnt, hogy a járat a hajtómű megjavítását követően a szombati napon el tud indulni, a légitársaságtól kapott információknak megfelelően az utasok szombaton reggel ismét kijöttek a repülőtérre és bejelentkeztek a járatra. A délután folyamán azonban ismét többször eltolták a járat indulását, mert a gép javítása nem készült el. A földi kiszolgáló vállalat folyamatos jelenlétet biztosított, amint megkapták a légitársaságtól az információt és a jóváhagyást az ételutalványra, azonnal értesítette a terminálon várakozó utasokat és kiosztották a vouchereket. A gép végül szombat este sem tudott elindulni, ezért a légitársaság szombat éjszaka is szállodában szállásolta el az utasokat.
A Budapest Airport szintén folyamatos jelenlétet biztosított, többször is vizet osztott az utasoknak, segítve a földi kiszolgálók munkáját. A terminálinformációs kollégák személyesen tájékoztatták az utasokat, hogy a beszállítókaputól kb. 30 méterre található, napokban kialakított segítő zónában is tudnak várakozni, ha erre igényt tartanak. A Budapest Airport elérhetővé tette a baba-mama és családi szobát, valamint felkészült arra, hogy szükség esetén az utasokat az éjszaka folyamán fekhelyekkel ellássa. Erre azonban végül nem került sor, mert az utasokat a légitársaság szállodába vitte.
A járat végül vasárnap reggel helyi idő szerint 07:06-kor indult el Antalyába, az eredeti 155 fő helyett 65 fővel a fedélzeten. A Budapest Airport a légitársaság képviseletétől kapott információk alapján úgy tudja, hogy rendkívül rugalmasan kezelték illetve kezelik az átfoglalásokat, az utazás időtartamának módosítását és az útvisszatérítést is.
Címlapkép forrása: Shutterstock