1. Hogy értékeli 2018-at saját biztosítója és a biztosítási piac szempontjából?
2. Mit tekint saját biztosítója és a szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak 2019-re?
3. Mely termékek, szolgáltatások és innovációk területén hozhat növekedést, előrelépést 2019 saját biztosítójánál, illetve a biztosítási szektorban?
Kisbenedek Péter elnök-vezérigazgató, Allianz

2. A szektor számára, így az Allianz Hungária számára is folyamatos feladatot jelent a következő évben is az infokommunikációs vívmányok alkalmazása, és a digitális transzformáció megvalósítása a legkülönbözőbb területeken. A biztosító társaságoknak emellett a munkaerő-piaci kihívásokkal is meg kell küzdenie, mely nem csak a bérköltségek növekedésében, hanem a növekvő IT fejlesztési költségekben is megmutatkozik.
3. Piacvezető biztosítóként a célunk, hogy éllovasai legyünk olyan fejlesztéseknek, amelyeknek a bevezetésével és használatával a megszokottnál is gyorsabbá és egyszerűbbé válnak a folyamataink. Örömmel látjuk, hogy ügyfeleink a minden tekintetben, fenntarthatóság és költségek szempontjából is hatékonyabb, digitális ügyintézést preferálják, ezért a jövőben, azon termékek és szolgáltatások esetében ahol még nem lehetséges, arra törekszünk, hogy termékeinket és szolgáltatásainkat online, önkiszolgáló módon elérhessék, az igényeiknek megfelelő biztosítási csomag kiválasztásától kezdve a szerződés papírmentes aláírásán át a bankkártyás fizetésig vagy az elektronikus átutalásig.
Erdős Mihály elnök-vezérigazgató, Generali

2. A társadalmi-gazdasági folyamatok, a pénzpiaci volatilitás, a szabályozói változások, a digitális forradalom és az ügyfelek viselkedésében bekövetkezett változások a szektorunk szereplőit is új megoldások irányába kell, hogy elindítsák. Hogy az átalakulás milyen mértékű lesz, és mikortól hoz igazán érzékelhető megújulást a jelenlegi biztosítói működésben, azt most még nem látjuk. A nemzetközi Generali Csoport új, Generali 2021 stratégiája világos és határozott jövőképet rajzol a cégcsoport elé. Élethosszig tartó partnerségben innovatív, személyre szabott megoldásokkal kívánjuk segíteni ügyfeleinket. Tanácsadói hálózatainkra, értékesítési partnereinkre és piaci részesedésünk erősítésre építve további növekedést szeretnénk elérni, fenntartva állományunk egyensúlyát. Piaci pozíciónk erősítése, valamint az ügyfeleinknek nagyobb élményt nyújtó szolgáltatások érdekében pedig tovább haladunk a digitalizáció útján, valamint az IT infrastruktúra modernizálásában.
3. Az idei évünk termékújdonsága, a lakossági, majd a vállalati cyberbiztosítás bevezetése kiváló példája annak, hogy a klasszikus biztosítási fedezetek mellett új igények kiszolgálására is készen kell állnunk. A digitalizáció természetesen megkerülhetetlen a szektorunkban, hiszen ezen a téren jelentős lemaradást kell ledolgoznunk. Vállalatunk következő időszakának egyik kiemelt projektje így természetesen ehhez a témakörhöz kapcsolódik, az ügyfélélmény-növelés felől közelítve számos területünkön új megoldások kidolgozását célozva. Egy dolgot azonban nagyon fontosnak tartok hangsúlyozni: mi a Generalinál továbbra is a személyes értékesítés, a szakértő tanácsadás erejében hiszünk. Épp ezért a tradicionális értékesítési csatornák viszonya a technológiai fejlődéshez kiemelten fontos: azon kell dolgoznunk, hogy az új eszközök minél hatékonyabban beépülhessenek az értékesítés, az ügyfélkiszolgálás folyamatába.
Bertrand Woirhaye vezérigazgató, Groupama

2. A legnagyobb kihívás véleményem szerint a munkaerőpiac felől érkezik, ebben nem különbözünk a gazdaság többi szereplőjétől. A meredeken emelkedő reálbérek minden munkáltatót kihívás elé állítanak, ugyanakkor egyben lehetőséget is jelentenek - kemény versenyben vagyunk és leszünk, hogy a tehetségeket bevonzzuk, legyen szó akár a biztosításszakmai, akár az értékesítési területről. A Groupama Biztosító jövőre is nagy erőfeszítéseket fog tenni azért, hogy kollégáink lojalitását biztosítsuk és tovább erősítsük.
3. A technológiai fejlődés folyamatos kihívást jelent, de egyre inkább amiatt, hogy a fejlesztések ne öncélúak, hanem hatékony eszközök legyenek. A biztosítóknak a gyorsuló világban is hűeknek kell maradniuk a hagyományos értékekhez: a biztosítási tanácsadáshoz és a kockázatközösség hatékony kiszolgálásához. Minden fejlesztésünk ezt a célt fogja szolgálni 2019-ben is. A termékek területén a csoportos személybiztosítások szerepe jelent kérdőjelet. A munkáltatók által eddig adómentesen adott élet-, baleset-, és egészségbiztosítások jövőre adókötelessé válnak - kérdés, hogy a már említett munkaerőpiaci versenyt is figyelembe véve, fog-e és ha igen, milyen irányban változik ez a piaci szegmens.
Zatykó Péter elnök-vezérigazgató, Aegon

2. A legnagyobb kihívást egyrészt újabb, innovatív termékek bevezetése jelenti. Mind az élet-, mind a nem életbiztosítási oldalon olyan megoldásokra van szükség, amelyek még jobban találkoznak az ügyfelek igényeivel, miközben a megtakarítási célú termékeknél választ kell adnunk a tartósan alacsony kamatkörnyezet kihívásaira is. Változatlanul fontos hívószó lesz a biztosításoknál a digitalizáció: az ügyfelek jogos elvárása, hogy pénzügyeiket gyorsan, mobileszközökön is intézhessék. Ebben minden piaci szereplőtől határozott lépésekre van szükség. Miközben komoly informatikai fejlesztéseket tesz szükségessé, a digitalizáció kötelező velejárója az ügyfélkiszolgálás minőségi javulása is. Meg akarjuk találni az egyensúlyt a digitalizáció és a személyes kiszolgálás között, mindenkinek az igényei szerint a legmegfelelőbbet nyújtva.
3. A pénzügyi termékek vagy nagyon hasonlók, vagy nagyon gyorsan másolhatók. Így előnyt kovácsolni a szolgáltatás színvonalával, a kárrendezés kényelmével lehet - én legalábbis ezekben hiszek. A szolgáltatási színvonal további javításához fejlesztenünk kell az adatelemzést, az informatikát és általánosságban az ügyfélkapcsolatokat. Természetesen ez a három elválaszthatatlan egymástól: például a rövid távon jelentős költségeket jelentő informatikai fejlesztések hosszabb távon megtérülnek azáltal, hogy egyes adminisztratív feladatokat már a közeljövőben teljesen automatizálunk. Az így felszabaduló idő pedig az ügyfelekre fordítható. A jövő évben az online, önkiszolgáló kárrendezés fejlesztésében szeretnénk nagyobb léptékű előrehaladást elérni, miközben az értékesítésben változatlanul a vagyon- és a nyugdíjbiztosításokra helyezzük a fókuszt. Egy olyan világban, ahol a munkavállaló döntik el, hogy mennyit tesz félre a nyugdíjára, és miként fekteti be a megtakarításait, elengedhetetlen a felnőttek körében a pénzügyi műveltség javítása, valamint a szükséges pénzügyi alapok átadása már a gyerekkorban. A széles körű pénzügyi műveltség hiánya riasztó. A törvényhozók, az oktatás, a munkáltatók, és a társadalom egyéb intézményeinek kiemelt feladata ennek kezelése.