A Portfolio cikksorozatában olyan kkv-kat mutatunk be, amelyek az elmúlt hónapok viszontagságai között is tudtak növekedni, és úgy tűnik, igazi válságálló céggé formálódtak. A cikksorozat médiatámogatója a Budapest Bank.
„Március első hetében minden eddiginél nagyobb igény jelentkezett szinte minden termékünkre. A tisztító- és mosogatószerek, folyékony szappanok, de leginkább a fertőtlenítő folyékony szappan iránt nőtt meg a kereslet” – mondta a Portfolio-nak Csepcsányi Béla, a kozmetikai, háztartási vegyipari és fertőtlenítő termékek gyártásával foglalkozó Gironde Kft. ügyvezető-tulajdonosa.
Gyártói márkáikon (Lorin, Just, Hospisept, Lorilux, Clean, Tis, Dello) kívül saját márkás termékek gyártásával is foglalkoznak, amelyek Magyarország legtöbb szupermarketében és drogériájában megtalálhatók. Beszállítói az Auchan, Coop Hungary, CBA, Euro Family, Essity, Goods Market, Privát, Reál Hungária, Rossmann, Spar, Tesco, stb. üzlethálózatoknak. A vállalat telep-, és székhelye Terpesen, Észak-Magyarország egyik leghátrányosabb helyzetű településén található.
A Gironde Kft. 82 alkalmazott (közvetlen beszállító partnereivel együtt kb. 300 ember) számára biztosít folyamatos munkát és megélhetést a régióban.
A 27 éve a piacon lévő cég nem volt felkészülve a márciusi rohamra, de az előző évek beruházásai miatt gyorsan tudtak reagálni a megnövekedett vásárlói igényekre. Első körben bevezették a hétköznapi túlórákat, majd a hétvégi túlmunkát is elrendelték, hogy teljesíteni tudják a rendeléseket.
A túlórák azonban extra költséget jelentettek, a forint gyengülése szintén nagy terhet rótt a cégre, ahogy az is, hogy az alap- és csomagolóanyagok árai a pandémiás helyzet előrehaladtával szinte hetente drágultak, mivel a járványhelyzet miatt több alapanyaggyártó vállalat leállt, így a beszerzés gondot okozott.
„A francia beszállítónk például nem adhatott alapanyagot az ott bevezetett moratórium miatt. A nyugat-európai határzárak az alapanyagok importját, a szállítást sokkal nehezebbé és főleg költségesebbé tették számunkra” – mondta Csepcsányi Béla. A legnagyobb problémát – első hallásra talán meglepő módon – az adagolós pumpa hiánya okozta, amelyet Ázsiából importáltak, azonban az ottani gyárak is leálltak, és az újraindulás után sem volt gördülékeny a szállítás, nem tudták az igényüket időben es mennyiségben kielégíteni.
A cégvezető elmondta, az utóbbi hónapokban elsősorban a már meglévő partnereiket igyekezték kiszolgálni, de ez sem volt egyszerű, hiszen a megszokott mennyiség többszörösét rendelték tőlük, miközben új ügyfelek is jelentkeztek.
„Volt olyan multinacionális cég, amelyiknek a megkeresését el kellett utasítanunk, mert nem szerettük volna, hogy a meglevő partnereink emiatt hiányt szenvedjenek” – mondta Csepcsányi Béla, hozzátéve, a környező országokban működő partnereiket a szállítási moratórium miatt nem tudták kiszolgálni.
A több kiadással, ugyanakkor megnövekedett forgalommal járó hónapokban a legnagyobb segítséget az jelentette a cég számára, hogy sok partner a szerződésben rögzített fizetési határidő helyett előre vagy 8 napon belül fizetett, valamint éltek a hitelmoratórium lehetőségével. A cégcsoport és a Budapest Bank kapcsolata nem új keletű, már 2011-2012-ben is tárgyaltak egymással, azonban 2018 elején, amikor a korábbi bankjuk nem támogatta üzleti céljaikat, váltottak. A Budapest Bank ugyanis ügyfélközpontú hozzáállásával talált megoldást a felmerülő kérdésekre, és rövid időn belül finanszírozni tudták a tervezett beruházást, amely nagyban hozzájárult, hogy a válságban a cég erősödni is tudott.
Fontos kiemelni a cég társadalmi felelősségvállalását, 32 önkormányzat számára biztosított tisztító- és fertőtlenítőszereket, és 1 millió forint értékben nyújtott támogatást a környékbeli intézményeknek, idősotthonok, gyermekintézmények, közintézmények részesültek az adományból.
A cikk megjelenését a Budapest Bank támogatta.