A Porsche meglevő ügyfelei közül is csak néhány szerencsés által birtokolható 918-as hiper sportautóba szerelt, az autózás élményét a lehető legmesszebbmenőkig fokozó rendszer a költségessége miatt rövid távon nem fog elterjedni a nagyobb volumenben készülő modellek esetében, de iránymutatónak tekinthető. Jó néhány lépcsőfokkal közelebb visz a tisztán elektromos hajtáshoz, mint az egyszerűbb - de megfizethetőbb - hibrid rendszerek. Esetében az első kerekeket külön villanymotor hajtja, mégpedig a maximális vezetési élmény, illetve a leggyorsabb köridő érdekében. A 918-as rendszerteljesítménye 887 lóerő - ebből 608 a 4,6 literes V8-as benzinmotoré és 286 lóerő a villanymotoroké -, míg a forgatónyomaték maximuma 917 és 1280 newtonméter közötti a 7-fokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó éppen működő fokozatától függően. Az elektromos hajtás tulajdonságait jelentős mértékben kihasználva a gyorsulás meglehetősen impresszív.
Álló helyzetből 100 km/h-ig 2,6 másodperc, 200-ig 7,3 szekundum, de a 300-as jelzést is eléri a kilométeróra 21 másodpercen belül az indulástól mérve! Sajnos ebben az élményben kevesek részesülhetnek, hiszen a 918-as gyártási darabszáma megegyezik a típusszámával és az összes példány gazdára is talált.
Aki jelen pillanatban szeretne gyári új, nullkilométeres hibrid Porschét magának, annak a Panamera S E-Hybrid vagy a Cayenne S E-Hybrid kínálatából kell választania. Egyik említett autó sem tartozik a klasszikus Porschék világába, de be kell látni, hogy igény az van rájuk. Főleg a Cayenne az, amit világ minden táján előszeretettel vásárolnak és használnak azok, akik számára egy márkanév önmagában fontos, ugyanakkor autózni már kevésbé, vagy egyáltalán nem szeretnek. Az ő hétköznapi közlekedési igényük kielégítésére tökéletes a hibrid változat is.
Egyrészt tartalmazza mindazt, amit egy Porschétól az átlag felhasználó elvár - minőséget, exkluzivitást, presztízst, stb. -, ugyanakkor nyújtja azt a kényelmet, amire a használójának szintén szüksége van. Természetesen nem lehet se lassúnak, se lomhának nevezni, hiszen a V6-os, de kompresszorral feltöltött benzines, illetve a villanymotor összteljesítménye 416 lóerő, ami 5,9 másodperces 0-100 km/h gyorsulást és 243 km/h-s végsebességet jelent. Ezek az adatok a gyakorlatban azt jelentik, hogy bárhol, bármit meg lehet vele előzni, elsőnek lehet elérni a következő jelzőlámpáig, ha minden igaz, akkor hamarosan a buszsávban is. A Porsche Cayenne S E-Hybrid ugyanis plug-in rendszerű, tehát nem csak a mozgási energiáját vagy szükség esetén a benzinmotorét alakítja elektromos árammá, hanem az akkumulátora hálózatról is tölthető.
Ezt kihasználva akár 36 kilométer - pl. Budapesten belül sok lakóövezet és a belváros közötti táv oda-vissza - megtehető vele tisztán elektromos hajtással, ami egyelőre furcsának tűnik, de igenis van jelentősége. Ezek a ma még sokak által elképzelhetetlen, vagy nehezen elképzelhet lépések is szükségesek ahhoz, hogy a remélhetőleg minél közelebbi jövőben egyre többek számára váljon elérhetővé az egyelőre lokális, később globális károsanyag kibocsátás nélküli közlekedés.
Akik nem "ragaszkodnak" az SUV-ok által nyújtott hamis biztonságérzethez, vagy belátják, hogy semmi szükségük egy terepjárásra továbbra is csak jelentős mértékben korlátozottan alkalmas járműre, választhatják a Panamera S E-Hybridet is. Ebbe a négyajtós "limuzinba" ugyanaz a hajtásrendszer kerül, mint a Cayenne E-Hybridbe, csak az akkumulátor kapacitása kisebb valamivel. Ennek elsősorban térfogat okai vannak, a Panamera méretei nem teszik lehetővé egy az egyben a másik modellben is használt akkumulátor csomag beépítését. Viszont az alacsonyabb légellenállás lehetővé teszi azt, hogy a végsebesség elérje a 270 km/h-t. Ezzel már nem kell a vasárnap hajnali német autópályák külső sávjában "cammogva" - mert a sebességtől függetlenül minden esetben a külső sávban kell haladni, kivéve az előzések idejét - szomorúan nézni a 250-es limittel rendelkezők távoldó hátsó világítását, mint a Cayenne-nel, hanem őket lehet előzgetni. Ez Németországban nem kitalált történet, hanem minden hétvége velejárója, ugyanis az ilyen nagyteljesítményű autók tulajdonosai előszeretettel használják ki a relatív forgalommentes időszakot, hogy egymásra és saját magukra maximálisan odafigyelve, de a legkevésbé zavartatva kicsit autókázzanak egyet.
A hibrid Porschék segítségével egyetlen autóval tehetik meg ezt is, és a hétköznapi közlekedésüket is, utóbbit akár bármiféle kipufogógáz eregetése nélkül is. Az akkumulátorokban tehát nő a feszültség, és általa az autók nyújtotta élmény is fokozottabb lesz.