Jelentős mínuszban vannak szerdán a német autógyártók részvényei, a BMW csalódást keltő harmadik negyedéves jelentése mellett Donald Trump győzelme miatt is aggódhatnak most a befektetők.
A Volkswagen németországi dolgozói egyórás munkabeszüntetéssel és tüntetésekkel tiltakoznak a vállalat tervezett költségcsökkentő intézkedései, beleértve a gyárbezárások ellen. A szakszervezetek szerint a menedzsment hibáiért a munkavállalókkal akarják megfizettetni az árat - írta a Bloomberg.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
Idén világszerte 7 százalékkal kevesebb Porschét adtak el, mint tavaly, az évet modellváltások terhelik, ráadásul az egyik legfontosabb piacon, Kínában közel harmadával esett vissza az értékesítés.
A német akkumulátorgyártó Varta és a Porsche közötti stratégiai együttműködés szintet lép. A Porsche befektetést tervez a Varta nagyméretű lítium-ion cellákkal foglalkozó üzletágába, ami a V4Drive autóipari akkumulátor-egység többségi tulajdonrészének megszerzését jelenti.
Az elmúlt hónapokban a Volkswagen vezetői több alkalommal is beszéltek arról, hogy a német konszern nem versenyképes, a költségeket pedig jelentősen csökkenteni kell. Jelentős létszámcsökkentésre és akár gyárbezárásokra is sor kerülhet. A Neue Osnabrücker Zeitung arról ír, hogy a Volkswagen osnabrücki üzemének a jövője bizonytalan, mert nem ott fogják gyártani a Porsche új elektromos modelljét.
Nyomás alatt állnak az európai autógyártók, az eladások, főleg az elektromos autóké nem egészen úgy alakul, ahogy a menedzsmentek tervezték, a költségek magasak, a marzsok szűkülnek. Látják ezt a befektetők is, több autógyártó részvényében nagy shortállomány alakult ki, írja a Bloomberg.
A Porsche árfolyam rekord mértékben esett, miután a luxusautó-gyártó kénytelen volt csökkenteni az idei évre vonatkozó előrejelzését alkatrészhiánya miatt, ami egyes modellek gyártásának leállításához vezethet - jelentette a Bloomberg.
A Porsche az elektromos járművekre való átállás miatt az eredetileg tervezettnél hamarabb leállítják egyes belsőégésű motorral szerelt modellek gyártását.
Román tulajdonba került a Porsche Bank Romania SA - írja az economedia.ro.
A Porsche bemutatta az ikonikus 911-es sportautójának első hibrid változatát, a 2025-ös 911 Carrera GTS-t, amely a vállalat szerint gyorsabb és erősebb, mint elődje, a kezdőára pedig 164 900 dollár lesz. Az autógyártó célja, hogy 2030-ra értékesített járműveinek legalább 80%-a elektromos vagy részben elektromos hajtású legyen - írta a CNBC.
A Porsche AG profitja a tőzsdei bevezetés óta a leggyengébb első negyedéves eredményt érte el, amit a modellváltások és a kínai piac gyenge kereslete nehezített - írta meg a Bloomberg.
Közzétette az első negyedéves autóírtékesítési statisztikáit a Volkswagen csoport. A konszern eladásai összességében nőttek, az elektromos autók értékesítése viszont csökkent, főként Európában volt nagy a visszaesés.
Vége a találgatásoknak, bejelentette a Xiaomi, hogy mennyibe kerül a cég első elektromos autója. Az SU7 ára jóval alacsonyabb, mint amire számítani lehetett.
A Porsche árfolyama tavaly májusban ért el történelmi csúcsot, azóta viszont szinte korrekció nélkül esik a papír, így az akkori szintekhez képest értékének már több mint harmadát elveszítette - miközben a világ tőzsdéi új rekordokat döntögetnek. Ugyan a piac nagy várakozásokat fűzött a tőzsdei bevezetéshez, mostanra már azok is mínuszban vannak, akik az IPO óta tartják a papírjaikat. Érdekes sztori van az árfolyammozgás mögött.
Pénteken érkeztek a friss magyarországi autóértékesítési statisztikák, akkor megnéztük, hogy mi mozgatja a teljes piacot, mi áll amögött, hogy az EU-ban egyedül a magyar piacon adnak el kevesebb autót idén, mint tavaly. Abban a cikkben a Skoda Octavia, a Suzuki Vitara, a Dacia Duster vagy az MG ZS volt a nagy sztár, most azt néztük meg, hogy a prémium és luxusautó szegmensben, a Porschénél, a Ferrarinál vagy a Rolls-Royce-nál hogy alakulnak az eladások.
Egy friss brit tanulmány szerint bizonyos autómárkák sokkal több balesettel és szabálytalankodással járt a múltban - írta a The Guardian.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Visszakapják az önkormányzatok a területeket.
Az ukrajnai háborúról, az EU-val ápolt viszonyról és a magyar gazdaságról is beszélt a kormányfő.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?