Kétségtelen, hogy nem csak globálisan, de nálunk is ingerküszöb fölé került a környezetvédelem, egyre többen aggódnak teknősök, halak, madarak, esőerdők vagy általában a Föld sorsa miatt. Hogy kapcsolódik mindez a Porsche SUV kupéjához, amit a héten teszteltünk? Nem, nem ezzel az autóval mentjük meg a bolygót. De a Cayenne Coupé jó példa arra, hogy ha nagyon akarjuk, bármire képesek vagyunk. Ha egy kéttonnás behemótból sportautót lehet csinálni, akkor az adjunk tiszta ivóvizet mindenkinek, a foltozzuk be az ózonlyukat vagy az erdősítsük be a Földet projekt sem lehetetlen küldetés. Kár, hogy ezeknél nem jön ki annyira a matek, mint egy luxus sportautónál.
A vadonatúj Porschékat közvetlenül a lipcsei Porsche-gyárban is át lehet venni, az üzemlátogatás és a gourmet ebéd után akár a gyár saját 3,7 kilométeres tesztpályáján ki is lehet próbálni az autókat, nagy élmény. Azt hallottuk, a magyar Porsche-vásárlók többsége nem utazik ki, inkább Magyarországon veszi át az autóját. Ők nagy élményből maradnak ki.
A közúti járművek elektromos motorral történő meghajtása nem mai találmány, gyakorlatilag az automobilizmussal egyidőben ennek a technológiája is kialakult. Már ami a hajtási oldalt tekinti, sajnos az energiatárolás korlátai miatt hosszú időre háttérbe szorult. Az ezredfordulót követően újra napirendre került, ugyanis a meglevő pozitív tulajdonságai mellett a negatívak kezdtek mérséklődni. Nem utolsó sorban persze a jogszabályi változások is közrejátszottak abban, hogy ma már az olyan autógyártók kínálatában is van részben, vagy teljesen elektromos hajtású autó, mint a Porsche. Ezek az E-Hybridek.
Esik az arany és az olaj, emelkednek a tőzsdék.
Hírfolyamunk az orosz–ukrán háborúról.
Megvan Trump pénzügyminiszter-jelöltje, aki kicsit nyugtatja a kedélyeket.
Ennek egyetlen célja van.
Tovább ömlik a pénz a fosszilis iparba.
Megérkeztek a 2025-ös extraprofitadó részletei.
Megérkezett a Préda, a Portfolio kiberbűnügyi podcastjének második epizódja.