Évről évre emelkedik a magánegészségügyi szolgáltatókat felkeresők száma. Ezzel párhuzamosan a növekvő listaárak miatt látványosan nőtt az igény a munkaadók által adható egészségügyi támogatásokra is.
Milyen trendek figyelhetők meg a piacon, és hogy spórolhatnak a munkavállalók? Kiss Andrást, az egyik legnagyobb hazai magánegészségügyi intézmény, a Budai Egészségközpont értékesítési és marketing igazgatóját kérdeztük a témáról.
Hogy változott az utóbbi években az emberek és a cégek betegséghez és egészségmegőrzéshez fűződő viszonya? Magánszolgáltatói oldalon mik a tapasztalatok?
A 2010-es évek eleje óta egyre jobban növekszik azon egészségügyi gondok száma, amelyek a munkahellyel kapcsolatosak. Emellett nő azon egészségtudatos páciensek száma is, akik időt szakítanak a szűrésekre, vizsgálatokra. Ugyanakkor az infláció ezt a szektort sem hagyta érintetlenül, emelkedtek a listaárak. Érthető tehát, hogy igénylik és kérik is munkáltatójuk támogatását és az egészségügyi hozzájárulást, mint juttatást a munkavállalók.
Trend, hogy a biztosítási konstrukciók is egyre népszerűbbek: akár úgy, hogy a munkáltató, akár úgy, hogy a magánszemély saját maga állja a költségeket. Az egyik pénztárcakímélő megoldás az egészségpénztári finanszírozás, amely által éves szinten 150 ezer Ft-ig igényelhető adójóváírás. Létezik egy magánegészségügyi szolgáltatók által kínált, úgynevezett kártyás vagy átalánydíjas szolgáltatás is, amely keretében egy fix díjat kell befizetni. Ez utóbbi is finanszírozható munkaadói részről, tehát adható juttatásként.
Miben más az átalánydíjas szolgáltatás?
Nálunk több mint két évtizede elérhetők átalánydíjas csomagok, melyeket most a megnövekedett piaci igényekhez igazodva megújítottunk. Programjaink ma már árban teljes mértékben versenyképesek a biztosítói konstrukcióval, miközben tartalmukat tekintve átfogóbbak, több egészségügyi probléma oldható meg, szűrhető ki általuk.
Arra is odafigyeltünk, hogy az igénybevétel folyamata minél gördülékenyebb legyen a páciensek számára: kevesebb korlátozást alkalmazunk, emellett kényelmesen, közvetlenül az intézménnyel lehet időpontot egyeztetni. Vállalatok részére az adottságokat és a létszámot figyelembe véve cégre szabott megoldásokat tudunk kínálni.
Kiknek az érdeklődésére számítanak?
Budapesten három nagy, modern, igényesen kialakított rendelőegységben várjuk a pácienseket, ennek megfelelően elsősorban fővárosi, illetve főváros környéki partnerek érdeklődését várjuk.
Tekintse meg az átalánydíjas szolgáltatások részletes leírását a Budai Egészségközpont weboldalán, vagy kérjen ajánlatot az ekp_ertekesites@bhc.hu címen!
(x)