A pandémia, és a hirtelen egycsapásra főszabályként értelmezett home office rámutatott arra, hogy a vállalati informatika jóval többet jelent annál, hogy lehetőség szerint mindig legyen internet a munkavállalók számára. A jó céges internetnek egyszerre kell kezelni a potenciálisan több száz munkavállaló intenzív, egy időben végzett munkáját, stabilnak és üzembiztosnak kell lennie, valamint magas szintű kiberbiztonsági sztenderdeknek kell megfelelnie, megnyugtatóan védve a rendszer számtalan támadható pontját.
Jellemzően a phishing, vagyis az adathalászat, valamint a malware azaz a rosszindulatú szoftverek, trójaiak, zsarolóvírusok jelentenek fenyegetést a vállalati rendszerekre a világtrendek szerint.
Kiberbiztonsági megoldás a mobilszolgáltatótól
A senki által nem várt, rendkívüli helyzet különös aktualitást ad annak a ténynek, hogy az elsősorban mobilalapú üzleti megoldásairól ismert Telenor komplex informatikai szolgáltatói irányba mozdult el és az üzleti ügyfeleknek nyújtott szolgáltatási palettájának bővítése mellett döntött, és tavaly novemberben a nagyvállalati ügyfelek számára elindította béreltvonali szolgáltatását, a Hiperline-t. A Telenor, mint Magyarország meghatározó mobilszolgáltatója nemrégiben új területre lépve naprakész és magas IT biztonsági szintet nyújtó Menedzselt tűzfalszolgáltatással jelent meg a piacon.
„Iparági tapasztalatunk az, hogy a magyar vállalatok is értik a kiberbiztonság jelentőségét, ezt a napi szintű ügyfélkapcsolatok során éppúgy tapasztaljuk, mint a releváns piackutatók adatai alapján.
Azonban az alkalmazott IT-biztonsági megoldások színvonala között jelentős különbség van a tőkeerős nagyvállalatok és a magyar tulajdonú középvállalatok esetében, aminek nyilvánvalóan financiális oka van.
Az új termékünkkel ezen is szeretnénk segíteni, mert tudjuk, hogy egy korszerű határvédelmi eszköz esetén védelem kiépítési költségei mellett annak üzemeltetése a legköltségesebb” – mondta el a Portfolio-nak Fülöp Gábor, a Telenor Magyarország üzleti értékesítési és marketing igazgatója. Hozzátette: „a kiberbiztonság drága dolog. Elsősorban azért, mert nagy szakértelmet igénylő szakmáról beszélünk, így önálló kiberbiztonsági szakértőt alkalmazni csak a nagyobb vállalatok tudnak.”
A tűzfal, ami nem igényel beruházást
Fülöp Gábor szerint a védekezés alapvetően három komponensre épül. „IT oldalon egy megfelelő határvédelmi eszköz fontossága alapvető, emellett nyilván a szoftveres védelmek, így például a vírusvédelem, valamint a felhasználói biztonságtudatosság szinten tartása a legfontosabbak. Ezek közül az első két esetben tudunk segíteni ügyfeleinknek.”
A menedzselt tűzfalszolgáltatás lényege, hogy a magas szintű informatikai védelmet biztosító rendszer minden eleme beruházás nélkül, havidíjas bérleti konstrukcióban vehető igénybe. Ezáltal biztosítható a behatolás-védelem, a gyors detektálás, riasztás és szükség esetén a védelmi beavatkozás is, akár 0-24 órás magyar nyelvű felügyelettel. A konstrukció akár a nagyvállalatok számára is praktikus és gazdaságos megoldást jelent, hiszen az ilyen rendszereket a nagyvállalatok jellemzően saját erőforrásokból építik fel, gondoskodva minden szükséges hardver beruházásról, szoftver licenszekről és – amennyiben megtehetik – a szükséges informatikai szakember biztosításáról.
A szolgáltatás mégis a középvállalatok számára jelent komoly lehetőséget, hiszen olyan magas szintű és naprakész, aktív felügyeletet tesz lehetővé, amit a közepes méretű cégek sokszor saját erejükből nem engedhetnének meg maguknak.
„Elmondható tehát, hogy a Telenor már nem csak mobil-telekommunikációs szolgáltató az üzleti ügyfelei számára, hanem kiegészítő informatikai szolgáltatásokat is nyújt. A digitalizáció minden iparágat elér, mi pedig az aktuális piaci igények szerint, fejlődő portfólióval stabil partner kívánunk lenni ügyfeleink komplex és egyedi igényeinek hosszú távú kiszolgálásában.” – összegezte a vállalat újítását a Fülöp Gábor
A cikk megjelenését a Telenor Magyarország támogatta
Fotó: Getty Images