A General Motors önvezető autóival foglalkozó egységse, a Cruise felfüggeszti működését az USA-ban, miután a kaliforniai szabályozó hatóságok közbiztonsági kockázatnak ítélték vezető nélküli autóit.
Már több mint egy hete tartanak az autóipari sztrájkok az Egyesült Államokban, a hét közepén közel 13 ezren szüntették be a munkát a Ford, a GM és a Stellantis egy-egy üzemében, pénteken pedig tovább bővült a sztrájkban részt vevő üzemek köre. A munkavállalók magasabb bért és több szabadnapot szeretnének, az egyeztetések egyelőre nem vezettek eredményre. Nagyobb kontextusban egyfajta osztályharc is zajlik, mert miközben a gyári munkások bére a magas infláció ellenére nem emelkedett érdemben az elmúlt években, a három autógyártó felsővezetőinek bére jelentősen nőtt, és mindhárom cég vezetője bőven évi 20 millió dollár, vagyis évente 7 milliárd forint feletti juttatást kap. Amennyiben tartósak lesznek az autóipari sztrájkok, akkor érezhető hatásuk lehet az amerikai gazdasági növekedésre és az inflációra is.
Még idén befejezi a General Motors az első, nagy volumenben előállított elektromos autójának, a Chevrolet Boltnak a gyártását, mivel egy új platformon, elsősorban SUV-kat gyártanak majd, írja a Reuters.
Az LG Electronics beleegyezett, hogy akár 1,9 milliárd dollárt is megtérít a General Motorsnak a dél-koreai beszállító által szállított hibás akkumulátorok miatt visszahívott Chevrolet Bolt EV-k miatt.
General Motors 2025-ig 35 milliárd dollárra növeli az elektromos és önvezető járművekre fordított globális kiadásait, ami 30 százalékos ugrás a legutóbbi előrejelzéshez képest - írja a Reuters az ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva.
Tovább robog a gyorsjelentési szezon, és ma tette közzé negyedéves számait a General Motors. A cég alapvetően jól teljesített a tavalyi negyedik negyedévben, és a Wall Street-i elemzők várakozásait is sikerült felteljesítenie a cégnek, a befektetők azonban mégis megütötték a GM részvényét. Utóbbinak oka, hogy a cég figyelmeztetett, hogy a globális chiphiány miatt 1,5-2 milliárd dollárral csökkenhet idén a társaság eredménye.
Az elektromos teherautó szegmensben tevékenykedő Nikola hétfőn bejelentette, hogy a GM nem fog részesedést szerezni a cégben, és a két társaság nem fog együtt dolgozni a Nikola pickupján, a Badgeren.
A Nikola volt az elmúlt hónapok egyik sztárja a tőzdéken, a részvénykibocsátás óta az árfolyam szárnyalt, de most úgy tűnik, hogy az inga a másik irányba lendült ki. A Hindenburg szeptember 10.-i cikke óta egy sor vád érte a céget, vizsgálódik a tőzsdefelügyelet, lemondott a vállalat alapító vezetője, Trevor Milton, tegnap a BP jelentette be, hogy eláll egy esetleges partneri viszonytól a botrányok miatt. Ám ezzel nincs vége, ma a tőzsdenyitás előtti piacon újabb 10 százalékot esett az árfolyam, miután a Wedbush elemzője 45 dollárról 15 dollárra csökkentette a célárat, semleges helyett alulsúlyozási ajánlás mellett.
Az autógyártók egymás után pörgetik majd fel a gyártásukat Európában, viszont egyre nagyobb a félelem, hogy a legyártott autókat nem tudják majd eladni. A 2008-as válsághoz hasonlóan most is az államtól vár segítséget az autóipar, az akkori roncsautó programhoz hasonlóan most is akár több ezer eurós támogatással vennék rá a fogyasztókat, hogy vásároljanak új autót Németországban.
A haditermelésről szóló törvény alapján elrendelte Donald Trump amerikai elnök, hogy a General Motors gyártson az egészségügy számára nélkülözhetetlen lélegeztetőgépeket, melyek hiánycikknek számítanak.
16 milliárd dollárt hív le hitelkeretéből a GM, a cél, hogy a likviditását erősítse és biztosítsa az életképességét a jelenlegi gyorsan változó, bizonytalan környezetben – közölte a cég vezérigazgatója.
Az, hogy a Tesla alapjaiban változtatja meg az autóipart, mára már közhely. Függetlenül attól, hogy a mobilitással kapcsolatos változásnak ki lesz a nyertese, a hógörgeteg már elindult, csak azt nem tudjuk biztosan, kiket tarol le, illetve mely cégeknek teremt kiugrási lehetőséget. A változás mindig erős érzelmeket vált ki az emberből, leginkább félelmet és elutasítást, vagy esetleg pont az ellenkezőjét, eufóriát. Ez a Teslánál is megfigyelhető, hiszen az elemzői várakozások a pénzügyi csődtől a 15 000 dolláros részvényárig terjednek.
Tavaly jelentősen csökkent a GM kínai értékesítése, részben az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi konfliktus miatt.
Részletes információk derültek ki a 1,5 órás tárgyalásról.
Cikkünk folyamatosan frissül.
6 hónapot se biztos, hogy bírnának.
Nagy István agrárminiszter a Portfolio Checklist vendége volt.
Hegedüs Éva Gránit-vezér a Portfolio Business podcast vendége volt.
Megjöttek a részletes harmadik negyedéves GDP-adatok.