„Magyar inváziót” emlegetett a lengyel sajtó: folytatódik 2025-ben is?
Gazdaság

„Magyar inváziót” emlegetett a lengyel sajtó: folytatódik 2025-ben is?

Portfolio
2025-ben is folytatja magyarországi kampányát a Lengyel Idegenforgalmi Szervezet, „Lengyelország több mint gondolnád” szlogennel. Lengyelország egyre népszerűbb úti céllá válik a magyar turisták körében. Az elmúlt időszakban különösen Zakopane és környéke (Krakkó, Wieliczka) vonzotta a magyar látogatókat, de a cél, hogy az utazók figyelmét felhívják a távolabbi desztinációkra is.

"Ellepték a magyarok Zakopanét", "csak magyar szót hallani", „magyar invázió” – ilyen, és ehhez hasonló szalagcímekkel jellemezte a lengyel sajtó azt, hogy Zakopanéban rekordszámú magyar turista járt a legutóbbi téli szezonban.

Egyre több magyar számára jelent ugyanis turisztikai desztinációt Lengyelország, minden évszakban: a statisztikák alapján a tátrai régióban például - az arab turisták után - a magyarok vannak jelen a legnagyobb számban – tájékoztatta a Portfolio-t a Lengyel Idegenforgalmi Szervezet (POT), melynek célja, hogy Lengyelországot, mint modern, vonzó országot népszerűsítse, amely magas színvonalú szolgáltatásokat és vonzó árakat kínál a turisták számára.

Európa legvonzóbb desztinációi között

Lengyelország az utóbbi években Európa legvonzóbb turisztikai célpontjai közé tartozik.

A POT céljai között ezért is szerepel, hogy a magyar turisták az ország más részeit is felfedezzék. Varsó, a gyorsan fejlődő metropolisz, ahova naponta több közvetlen repülőjárat is közlekedik Budapestről, kiváló kiindulópontot kínál a látogatóknak az egész ország bebarangolására, akár autóval, akár a gyors, megbízható és sűrű vasúthálózaton.

De Alsó-Szilézia, különösen a történelmi Wrocław városa is vonzó célpont lehet. Itt a statisztikák szerint 2024-ben már meglehetősen nagy számban meg is jelentek a magyar kerékpárosok, részben az aktív turisztikai lehetőségekről szóló korábbi promócióknak köszönhetően. A dunajeci tutajozók között pedig a magyarok a második legnagyobb csoportot alkották, közel 250 ezer résztvevővel.

A Lengyel Idegenforgalmi Szervezet fő koncepciói között szerepel:

  • a gasztronómiai turizmus fejlesztése, többek között a Michelin-csillagos éttermek megjelenítésével, különböző kulináris útvonalak és a régiókra jellemző konyha bemutatásával;
  • az aktív turizmus előmozdítása a kerékpárút-hálózat (pl. Green Velo) fejlesztésével, megismertetésével, a könnyed családi kerékpáros útvonalaktól a bike-parkokig; a sokszínű túrázási, vízisport-lehetőségek bemutatásával;
  • a "slow turizmus" népszerűsítése, amely hosszabb tartózkodást, kulturális, művészeti, gasztronómiai desztinációk felfedezését jelenti Lengyelország kevésbé felkapott régióiban is - ilyen például a bölényrezervátumáról híres Białowieżai régió;
  • a régi iparnegyedek, iparvárosok revitalizációja, új funkciók adása régi épületeknek (Varsó, Katowice, Łódź) - ezeken keresztül az ország progresszív oldalának bemutatása;
  • Lengyelország promóciója nemzetközileg ismert sportolók segítségével; A szervezet több kezdeményezést is indított a magyar turisták érdeklődésének felkeltésére az ország északi részei iránt. Együttműködnek a LOT légitársasággal, és a szialengyelorszag.hu oldalon személyes beszámolókkal, blogokkal népszerűsítik az országot, Bárány Róbert filmes utazó sorozata pedig a modern Lengyelországot mutatja be videóiban a gasztronómiától a klasszikus látnivalókon át a felkapott helyekig

Krakkón és Zakopanén túl is izgalmas régiók várják a látogatókat

A Covid előtt, évente 200-220 ezer magyar turista látogatott Lengyelországba. Ez a szám jelenleg növekvő tendenciát mutat azzal, hogy a nemzetközi figyelem is erősödik a lengyel régiók iránt. Lublin például 2029-ben Európa Kulturális Fővárosa lesz.

A gdański (címlapképünkön) karácsonyi vásár elnyerte a Best Christmas Market 2024-25 címet, Varsó pedig 2023-ban Európa Legjobb Desztinációja volt. (Turisztikai jelentőségét jól mutatja, hogy a lengyel főváros volt a helyszíne Taylor Swift The Eras Tour nevű turnéja kelet európai állomásainak 2024 augusztusában – a három koncerten összesen 200 ezernél is többen vettek részt, jelentősen megemelve az eltöltött vendégéjszakák számát.)

Mint megtudtuk,

a turisztikai marketing fókuszába a következő hónapokban Varsó és Łódź kerül

– mindkét nagyváros könnyen megközelíthető Budapestről.

Varsó profilja a dinamikus európai metropolisz, amelyet gazdag történelmén és különleges műemlékein kívül nyitott gondolkodású lakói, a Visztula-folyó és egyedülálló konyha jellemez. A lengyel főváros egy folyamatosan változó város, amelyet minden új látogatás alkalmával újra és újra felfedezhet az utazó.

varso-lengyelorszag
Varsó felhőkarcolói Fotó: Getty Images

Az ország közepén található Łódź a két fő autópálya, az A1 és az A2 kereszteződésében fekszik. Tele kontrasztokkal, rengeteg zölddel, meglepő avantgárd installációkkal – most második fiatalságát éli. A lerobbant iparváros az utóbbi 10 évben az ország egyik legmenőbb úticéljává nőtte ki magát modern múzeumaival, közösségi tereivel, urbanisztikai megoldásaival.

Új trend: a coolcation

A legtöbb ember számára a nyári vakáció a korábbi évtizedekben arról szólt, hogy követte a napot, azaz kereste a meleg helyeket, a hőséget. Az elmúlt évek intenzív, rekordokat döntögető hőmérsékletei miatt azonban egyre többen fontolgatják, hogy az ellenkező irányba utaznak: "coolcationt" („hűvösebb vakációt”) foglalnak mérsékelt égövi úti célokra, amelyeknek az is előnye, hogy kevésbé zsúfoltak.

Szakértők szerint az olyan desztinációk, mint amilyen a Balti-tenger vonzóbbá válhatnak, hiszen az a kellemes környezet vagy klíma, amihez egy európai ember hozzá van szokva, egyre északabbra tolódik. Lengyelország lehet ennek a trendnek az egyik nyertese: több száz kilométeres tengerparttal rendelkezik, a Balti-tenger legszebb, egyre tisztább strandjai egy hosszú sávban terülnek el Jarosławiectől Karwiáig. A legjobban kiépített helyek a tengerpart nyugati részén, illetve a Hármasváros – Gdańsk, Gdynia, Sopot - közelében találhatók.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

A cikk megjelenését a Lengyel Idegenforgalmi Szervezet támogatta.

Kiszámoló

Ingyen Apple TV a hétvégén

Az Apple bejelentette, hogy ingyenesen elérhetővé teszi az Apple TV kínálatát most péntektől vasárnapig. Apple ID kell hozzá, de ha jól sejtem, azt egy egyszerű regisztrációval is kapsz. (Ha

Holdblog

Best of HOLD After Hours 2024

Visszaemlékezésünk 2024-re. Boldog új évet kívánunk mindenkinek! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podc

Holdblog

Törpülnek a német óriások

Az év bukása 2024-ben, hogy Kínában a kutya sem volt kíváncsi a német autóipari törekvésekre. Murka Domonkos, a HOLD privátbankárának írása. Nehéz helyzetben van a... The post Törpülnek a

Tematikus PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Siess, nehogy lemaradj a 21%-os állampapírról!
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

Előadásunkon bemutatjuk a Portfolio Online Tőzsde egyszerűen kezelhető felületét, a számlatípusokat és a gyors kereskedés lehetőségeit. Megismerheted tanácsadó szolgáltatásunkat is, amely segít az első lépések megtételében profi támogatással.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Property Warm Up 2025
2025. február 20.
Green Transition & ESG 2025
2025. március 6.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
horvátország strand nyaralás turizmus tengerpart