Milyen előnyei vannak az OTP Mobilbankár szolgáltatásnak?
Az OTP Bank évtizedes tapasztalattal rendelkezik a hiteltermékek folyósításában, valamint az állami támogatások közvetítésében. Ez a több évtizedes tudás és támogatás van a mobilbankáraink mögött. Ezért is tudnak a kollégáink valamennyi lakáskérdéssel kapcsolatos pénzügyi dilemmára személyre szabott megoldást nyújtani.
Igény esetén a mobilbankáraink folyamatos tájékoztatást nyújtanak a hiteligénylés állapotáról, hiszen napi szintű kapcsolatban vannak a hitel ügyintézőjével. További előny, hogy komplexen képesek kezelni az ügyfelek igényeit, a lakáshitelen túl egyéb, kiegészítő termékekkel is segíthetnek az adott élethelyzet megoldásában. Ráadásul a szolgáltatás extraköltséggel sem jár.
Az sem elhanyagolható szempont, hogy az OTP Bank folyósítja a CSOK igénylések többségét és a portfóliónkban megtalálható az összes állami támogatású termék, amelyek jól kombinálhatók a piaci termékekkel.
Hasonló szolgáltatás egyébként mind az OTP külföldi leánybankjainál, mind a hazai versenytársaknál működik. Azonban az OTP Bank mobilbankári szolgáltatás középpontjában egyértelműen az ingatlanhitelezés áll.
Mennyire keresik az ügyfelek ezt a szolgáltatást?
A szolgáltatás minőségét jól visszaadja, hogy a mobilbankári ügyletek közel fele korábbi, elégedett ügyfelek továbbajánlásához köthető. Ezeket a visszajelzéseket az üzleti eredmények is alátámasztják. A mobilbankári ingatlanhitel igénylések száma 2017-ben és 2018-ban is meghaladta a 4500 darabot, míg 2019 I. félévében közel 2500 ügyfelünk intézte mobilbankáraink segítségével az ingatlanhitel igénylését.
Ami ennél is sokatmondóbb eredmény az az, hogy az OTP Bank hiteleinek közel negyedét a mobilbankárainkon keresztül igénylik az ügyfelek. Az eddigi eredmények alapján arra számítunk, hogy idén több mint 5000 ügyfelünk igényelheti mobilbankári szolgáltatásunkat.
Jellemzően mekkora hitelt igényelnek a mobilbankárokon keresztül a bank ügyfelei?
2019 első hat hónapjában több mint 30 milliárd forintot folyósítottunk, az átlagos hitelösszeg pedig megközelítette a 15 millió forintot. Ez az összeg régiónként eltérő, például
a legmagasabb átlagos hitelösszeg az ingatlanhitel áraknak megfelelően Budapesthez, míg a legalacsonyabb a dél-alföldi megyékhez köthető.
Alapvetően ezzel a szolgáltatással azokat az ügyfeleinket célozzuk, akik 10 millió forint feletti hiteligénnyel fordulnak bankunkhoz.
A bankszektor digitalizációs javaslatcsomagjában a komplex banki folyamatok fejlesztését sürgetik. Az OTP milyen lépéseket tervez a hitelügyintézés elektronikus támogatására?
Az OTP Banknál az összes fogyasztási hitel igényelhető online módon is, így az ügyfeleknek nem feltétlenül kell ezért fiókba menniük. Az országban elsőként jelentünk meg a teljesen online személyi kölcsönnel és nemrég elindult a teljesen online áruhitelünk is, ami jelenleg egyedülálló a piacon. A videós azonosítási folyamatainknak köszönhetően az ügyfelek a saját otthonukból intézhetik a teljes igénylést, mindezt teljesen papírmentesen.
Az ingatlanhitelezés ezeknél egy jóval bonyolultabb, sokszereplős folyamat, amelyben egyes lépések digitalizációja egyszerűbb, de vannak olyan tevékenységek, amelyek egyelőre személyes ügyintézést igényelnek.
A felméréseinkből látjuk is, hogy a személyes tanácsadást, ügyintézést igénylik az ügyfeleink, ha lakásmegoldással kapcsolatos pénzügyi kérdésről van szó.
Az ingatlanhitelek esetében folyamatosan törekszünk az ügyintézés egyes funkcióinak digitalizálására és a fogyasztási hiteleknél szerzett tapasztalatok beépítésére. Az egyik aktuális újításunk az ügyfeleket támogató, a partnereink és mobilbankáraink számára egy olyan online – laptopon és tableten egyaránt működő – ingatlanhitel igénylési folyamat, amelyen keresztül a teljes tájékoztatási és igénybeadási folyamat végig vihető.
Mindezek mellett a jogszabályi környezet fejlődése és a központi adatbázisok fejlesztése is szükséges ahhoz, hogy a lakossági hitelezési szolgáltatásokat már online csatornán keresztül is igénybe lehessen venni és ki tudja elégíteni a megjelenő új ügyféligényeket.
A digitalizáció térnyerésével felmerül a kérdés: a technológiai fejlődés vajon ki fogja-e szorítani a mobilbankárokat?
A technológiai fejlődés valóban sok mindent megváltoztat, mindezt egyre gyorsabb tempóban. Az ingatlanvásárlás, valamint a hozzá köthető hitelfelvétel viszont egy komoly pénzügyi döntés mindenki életében. Ez pedig körültekintést igényel, hosszú évekre szól és egy egész család életét befolyásolja, ahol szükség van egy szakértő segítségére.
Ezért is gondolom azt, hogy a digitalizáció inkább gyorsítja, egyszerűsíti az ingatlanhitelezést, mintsem gyökeresen megváltoztatja azt a következő években.
Az ügyfeleink visszajelzései is azt mutatják, hogy a rutintranzakciókat és a mindennapos bankolást egyre szívesebben intézik online, viszont vannak területek, például az ingatlanhitelezés, vagy a befektetéssel kapcsolatos kérdések, ahol számítanak a kollégáink segítségére.
Ez pedig természetes, hiszen egy ügyfél életében átlagosan 1-2 alkalommal történik ingatlan adásvétel, így sokaknak egy ilyen helyzetben nagy segítséget nyújtanak a fióki kollégák, vagy éppen a mobilbankárok. Ezért is szoktuk azt tanácsolni, hogy már az ingatlan eladása, vagy vétele előtt érdemes előzetesen egyeztetni egy szakemberrel, annak érdekében, hogy a lehető legtöbb információ birtokában hozzák meg a megfelelő döntést és válasszanak szükség esetén hitelterméket.
x