
A Volkswagen tulajdonában lévő Audi visszatartja azokat az autókat, amelyek április 2. után érkeztek amerikai kikötőkbe az újonnan kivetett 25%-os gépjárműipari vám miatt - erősítette meg a cég szóvivője az Automotive News amerikai szaklap által közölt, kereskedőknek küldött kommunikáció tartalmát.
A szóvivő hozzátette, hogy az autógyártónak mintegy 37 000 járműve van készleten az USA-ban, ami körülbelül két hónapnyi értékesítésre elegendő, így az Audi modelljei továbbra is elérhetőek maradnak a vásárlók számára.
Múlt héten a győri Audi is megszólalt a vámok hatásáról. Lőre Péter, az Audi Hungária kommunikációs igazgatója közölte, hogy a győri vállalat jelentős mértékben érintett Donald Trump új vámintézkedéseiben, mivel a Győrben gyártott Q3 modellek és motorok egy része az amerikai piacra kerül.
Érintettek vagyunk, hiszen a járműgyártásunk egy részét az amerikai piacon értékesítjük, illetve motorjaink is kerülnek olyan autókba, amelyeket a VW Konszern az USÁ-ba szállít
– nyilatkozta Lőre. A győri üzem által gyártott Audi Q3 modellek körülbelül 20 százaléka kerül az amerikai piacra.
Reagálnak az autógyártók
A Ferrari volt az egyik első autógyártó, amely reagált a vámokra. A cég 10 százalékkal emelte néhány modelljének árát, beleértve a Purosangue SUV-t, a 12Cilindri grand tourert, és az F80-at. Azért feltételezhetően a cég vásárlói kevésbé árérzékenyek, mint a tömegmárkák esetében, így a vámköltségek továbbhárítását könnyebb megoldania.
Az amerikai autóipari vámok életbe lépését követően a Nissan közölte, hogy határozatlan ideig nem fogad megrendeléseket az USA-ból két Infiniti modellhez, amelyeket Mexikóban gyártanak. A modelleket továbbra is gyártják más piacok számára, más amerikai modellek gyártása pedig Mexikóban és Japánban folytatódik - közölték. A vállalat a lokalizált gyártás irányába is lépést tesz, hiszen a Rogue SUV-t a korábbi tervekkel ellentétben továbbra is két műszakban fogják gyártani a Tennesseeben található üzemben, pedig januárban még az volt a terv, hogy az egyik műszakot ebben a hónapban megszüntetik.
Ezáltal több lokalizált volumen marad az Egyesült Államokban, amely mentes az új autóipari vámoktól
- áll a Nissan közleményében. Ráadásul a Rogue és a Pathfinder (mindkettőt elsősorban az USA-ban gyártják) estében is árcsökkentést jelentett be a cég, ami valószínűleg a piacszerzést célozza.
A Ford azzal reagál, hogy a következő két hónapra a vásárlók számára is elérhetővé teszi a dolgozói árakat. Hogy mennyit spórol a vásárló, az járműtől függ, de az érték könnyen elérheti a több ezer dollárt. A vállalat szóvivője a Business Insidernek elmondta, hogy a cég 74 napra elegendő készlettel rendelkezik a vámok által nem érintett járművekből, míg a GM esetében ez az érték 50 nap, a Toyotánál pedig 24 nap.
Elemzők szerint a Ford az egyik legjobban pozícionált amerikai autógyártó a vámok átvészelésére.
A Ford úgy tűnik, hogy erős belföldi jelenlétét igyekszik kihasználni, és a kezdvezmények révén piacot szerezni.
A Stellantis a vámok miatt szünetelti a termelést a kanadai Windsorban, valamint a mexikói Tolucában található összeszerelő üzemében. A kandani üzem két hétig, míg a mexikói gyár április végéig nem fog működni. A termelés leállása ebben a két üzemben 900 dolgozó ideiglenes elbocsátását vonta maga után a vállalat michigani és indianai hajtáslánc- és présüzemében. A Stellantis pénteken a Fordhoz hasonlóan bejelentette, hogy az eladások fellendítése és a készletek kiürítése érdekében a munkavállalói árakon kínálja az autóit az amerikai fogyasztóknak.
A Hyundai ehhez képest arról számolt be pénteken, hogy június 2-ig nem emeli jelenlegi járműválasztékának árát a vámok miatti esetleges költségnövekedés miatt.
Tudjuk, hogy a fogyasztók bizonytalanok az esetlegesen emelkedő árak miatt, és szeretnénk némi stabilitást biztosítani számukra az elkövetkező hónapokban
- mondta José Muñoz, a Hyundai vezérigazgatója. A cég közölte, hogy arra ösztönzi a franchise-kereskedő partnereit, hogy a vállalat által javasolt fogyasztói árakat vegyék figyelembe a járművek árának meghatározásakor, de elismerte, hogy a kiskereskedők független vállalkozások, amelyek saját maguk is emelhetik az árakat.
A Volkswagen megerősítette, hogy a vámok által érintett járművek árához "importdíjat" fog hozzáadni. A cég szóvivője szerint nem világos, hogy a vámok milyen mértékben befolyásolják majd az új autók árát, mivel még nem született végleges döntés az árképzésről. Közben az Automotive News azt írja, hogy a VW szünetelteti Mexikóból a vasúti szállítását az USA-ba, míg a vízi szállítások az országból és Európából folytatódnak. A vállalat legnépszerűbb autói, az Atlas és Atlas Cross Sport középkategóriás SUV-ok a Tennessee állambeli Chattanoogában készülnek, míg több másik népszerű modellt - a Jetta szedánt, a Taos SUV-t és a Tiguan SUV-t - a mexikói Pueblában gyártják.
A Volvo márka vezérigazgatója csütörtökön a Bloombergnek elmondta, hogy az autógyártó a vámokra válaszul több járművet kíván gyártani dél-karolinai gyárában.
Növelnünk kell az Egyesült Államokban gyártott autók számát, és minden bizonnyal egy másik modellt is át kell helyeznünk abba a gyárba
- mondta Håkan Samuelsson. A cégvezér szerint a vállalat alaposan meg fogja vizsgálni, hogy melyik modellt helyezi át a gyárba, ahol már most is gyártják az EX90 és a Polestar 3 EV modelleket.
A Mercedes-Benz is jelezte, hogy fontolgatja a gyártás áthelyezését az Egyesült Államokba. Jörg Burzer termelési vezető több újságírónak is elmondta, hogy a német autógyártó egy másik járműmodell gyártását is megkezdheti alabamai gyárában. Burzer elmondása szerint a Mercedes még mérlegeli a vámok hatását, de figyelmeztetett, hogy a rugalmasság kulcsfontosságú lesz. A Bloomberg korábban arról számolt be, hogy a vállalat fontolgatja néhány megfizethetőbb modell értékesítésének leállítását az amerikai piacon, de a cég szóvivője később elmondta, hogy a vállalat továbbra is az értékesítés növelésére fókuszál.
A BMW megerősítette, hogy fedezi a Mexikóban gyártott autók vámköltségeit, de csak május 1-jéig. Ezek a vámok a 3-as sorozatú szedán, a 2-es sorozatú kupé és az M2 modellekre vonatkoznak, amelyeket a BMW Mexikóban gyárt. A cég szóvivője arról is beszélt, hogy a luxusautógyártó még mérlegeli az új vámok hatását, és felszólította az Egyesült Államokat és Európát, hogy a fogyasztók érdekében minél előbb jussanak megállapodásra.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Sjoerd van der Wal/Getty Images
Kalibr csúcsrakétákkal intett be Putyin Trump részleges tűzszünetének
Felrúgták a megállapodást.
Forronganak a gazdasági szereplők és váratlanul Trump is megszólalt – Hétfői híreink a vámháborúról
Mi történik Trump vámjainak bejelentését követően?
Már holnap bevezetnék a sorkatonaságot Magyarország szomszédságában
Hamarosan mehetnek a behívók.
Évszázadonként mindössze egyszer van ilyen hiba az Egyesült Államokban
1930-ban nem jött be a vámok emelése.
Zsiday Viktor: Arcátlan követelések, amikből lehet engedni
Donald Trump tárgyalási stratégiáját könyveiből ismerhetjük: arcátlan és lehetetlen követelésekkel kell föllépni, amiből bőven lehet engedni, hogy utána a másik oldal egy számára kedvez
Hibás adatszolgáltatás gyors korrekciója: Egy NAV-ellenőrzés tanulsága
Az adóellenőrzések során a NAV gyakran tár fel olyan adminisztratív hibákat, amelyek kijavítása kulcsfontosságú a szankciók elkerülése és a megfelelés biztosítása érdekében. Az alábbia
A magyar nagyravágyás természetéről
Mi magyarok mindig a pohár üres felét vesszük észre. Ha valamiben nem vagyunk az élen, kudarcként éljük meg. Mi lehet ennek az oka? Hogyan lehet hasznunkra ez az önmarcangoló hozáállás? Krit
A pénzügyi szorongásról
Vámok, várható infláció, közelgő recesszió - röviden ez várhat az amerikaiakra Donald Trump elnöksége miatt. Több kutatás is megállapította, hogy a pénzügyi bizonytalanság szorongást ok
Balásy Zsolt: Árolcsósítók
Hadd kezdjem egy szovjetkori városi legendával, amit biztos sokan ismernek, de úgy tűnik, sokan el is felejtettek. A már enyhülő kommunista párt bizottságot küldött Londonba,...
The post Balásy
"Felszabadulás" helyett Pánik Napja? Így fektess most be!
Trump új vámtarifái megrázták a tőzsdéket, növelve a gazdasági bizonytalanságot. Sokan pánikolnak, de valószínűleg erre neked semmi okod nincsen. Elemezzük a kockázatokat és megmutatjuk, m
Csendes gyilkosok: a környezetszennyezés kevésbé látványos formái
Ha környezetszennyezésről beszélünk, alighanem elsőre égig érő szeméthalmokra, vagy széntüzelésű erőművek kéményeiből gomolygó füstre gondolunk. Pedig a környe
Ez egy kemény adás (HOLD After Hours)
E héten eltemetjük és megmentjük a dollárt, valamint életviteli tanácsokat is osztunk Szabó Dáviddal. Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours...
The post E


- Megtörténhet az elképzelhetetlen Amerikával Trump miatt – aggódnak a hitelminősítők
- Amiről senki sem beszél: még az állampapírokon is bukhatsz nagyot – mutatjuk, hogyan kerüld el
- Amerika nagy háborúja árnyékában emelkedhet ki egy új globális szuperhatalom
- Trump bontókalapáccsal esett a világrendnek, a legnagyobb árat az USA fizetheti
- Százezreket hagynak veszni a magyarok minden évben: heteken belül igényelned kell, ha nem akarsz lecsúszni az ingyenpénzről
Folytatódik a káosz a tőzsdéken – Hova menekítsem most a pénzem?
Hosszú ideje nem látott összeomlás történik a tőkepiacokon.
Bod Péter Ákos: az eddig ismert kereskedelmi rendszernek vége
Az egyetemi tanár, ex-jegybankár a Checklistben értékelte Trump legújabb vámjait.
Bőven van még tartalék a magyar agráriumban, a számok viszont nem ezt tükrözik
Hogy tudunk-e még versenyezni a lengyel vagy a nyugat-európai agrártermékekkel, az is kiderül az Alapvetés podcast új műsorából.
Kiadó modern irodaházak
Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?