Szeptembertől lesz kapható Magyarországon a Chery kínai autógyártó Omoda 5 modellje – jelentették be a márka hazai importőrének, a Genius Automotive Europe Kft. mai sajtótájékoztatóján. Az 1,6-os benzines crossover alapfelszereltségének ára 10 millió forint lesz. A modell elektromos verziója várhatóan novembertől lesz elérhető a hazai szalonokban.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter fogadta a legnagyobb akkumulátoripari cégek közé tartozó SK ON Hungary és CATL Debrecen képviselőt. Az egyeztetések keretében Cho Daehee-vel, az SK ON Hungary ügyvezető igazgatójával és Jason Chen-nel, a CATL európai működésért felelős ügyvezető igazgatójával tárgyalt. A megbeszélés során a felek áttekintették az elektromos járműiparhoz kapcsolódó akkumulátoripar nemzetközi helyzetét, különös tekintettel annak európai helyzetére, továbbá az ágazat előtt álló kihívásokat és a zöld átállásban rejlő lehetőségeket.
A kínai Zeekr leállítja elektromos járműveinek értékesítését Oroszországban, a céggel együttműködő orosz autókereskedőket a döntéssel kapcsolatban levélben értesítették Kínából - írja az MK.ru.
A Ferrari első elektromos autója legalább 500 000 euróba fog kerülni, és az új maranellói gyárban készül majd - írja a terveket ismerő forrásra hivatkozva a Reuters.
A Polestar 2025-ben hét új piacra, köztük Magyarországra is belép, hogy új ügyfeleket szerezzen és növelje eladásait.
A kínai autógyárak 2023-ban először adtak el több autót, mint amerikai társaik. A kínai márkák 13,4 millió járművet értékesítettek, szemben 11,9 millió amerikai autóval - jelentette a CNBC.
A nagy ipari ágazatok gyenge teljesítménye továbbra is rányomja a bélyegét a hazai ipari termelésre. A szektor kibocsátási volumene az előző hónaphoz képest 0,7%-kal, az egy évvel korábbihoz képest (naptárhatással igazítva) 2,4%-kal csökkent.
Kitart a hazai ipar lejtmenete: áprilisban a termelés volumene 0,7%-kal múlta alul az előző havit. Ezzel folytatódott a szektor másfél éve tartó szenvedése.
Több tízezer elektromos autó áll eladatlanul Németországban, miután azokat a kereslet hiánya miatt nem tudják értékesíteni - mondta el Werner Olle autóipari szakértő a Berliner Zeitungnak.
A kínai gyártmányú elektromos járművek (EV) regisztrációi Európában 23%-kal nőttek január és 2024 áprilisa között a tavalyi év azonos időszakához képest. A Schmidt Automotive Research szerint minden ötödik újonnan behozott EV-ből egy már kínai gyártmányú volt Nyugat-Európában – beleértve az Egyesült Királyságot is – írja a Financial Times. Hamarosan az Európai Unió büntetővámokkal sújthatja az ázsiai országból érkező e-autós importot, a döntés június 10-én várható.
Egy friss elemzés szerint az EU által tervezett importvámok jelentős hatással lehetnek a kínai elektromos járművek piacára. A németországi Kiel Institute for the World Economy tanulmánya szerint a vámok bevezetése Peking számára közel 4 milliárd dolláros költséget jelenthet - írja a Bloomberg.
Rekordot döntött az autógyártás a győri Audinál 2023-ban, míg a motorgyártás a volumenét tekintve továbbra is elmarad az előző évtizedben látott átlaghoz képest. Ennek ellenére a vállalat bevétele is új csúcsra emelkedett, bár a profit továbbra is elmarad a korábbi években látott szintektől.
Mintegy 35 milliárd forintból épít új gyárat a Flex Zalaegerszegen. Az új üzemrebeszállítóként nagyfeszültségű elektromos és hibrid járműalkatrészeket fog gyártani – derül ki a Külgazdasági és Külügyminisztérium bejelentéséből. A magyar állam 7,8 milliárd forinttal támogatja a fejlesztést.
A Porsche bemutatta az ikonikus 911-es sportautójának első hibrid változatát, a 2025-ös 911 Carrera GTS-t, amely a vállalat szerint gyorsabb és erősebb, mint elődje, a kezdőára pedig 164 900 dollár lesz. Az autógyártó célja, hogy 2030-ra értékesített járműveinek legalább 80%-a elektromos vagy részben elektromos hajtású legyen - írta a CNBC.
Az Európai Bizottság vagy megfékezi a kínai e-autógyártók előrenyomulását, vagy az egész európai autóipar felkészülhet a zuhanásra – lényegében erre a megállapításra jutnak az Allianz szakértői. A cég e-járműipari elemzése szerint ha így folytatódik a kínaiak európai térnyerése, 2030-ra már évi 25 milliárd eurós kárt szenvednek el a belső autógyártók. Magyarország lenne az egyik legnagyobb vesztes Csehország, Németország és Szlovákia mellett. Ráadásul egyre biztosabb, hogy a kínai szereplők versenyképességüket az állami támogatásoknak köszönhetik, ami miatt várhatóan a következő hetekben az Európai Bizottság vámokat vezet be, hogy megvédje a belső piacot.
Igazi adatdömping érkezett ma hajnalban Kínából. Ezek összességében inkább gyengébbek lettek a vártnál, hiszen a kiskereskedelmi forgalom növekedése a járvány utáni új mélypontra esett vissza, és a belső kereslet visszafogottságára utal az is, hogy folytatódott a lakásárak lejtmenete. Nem csak a lakossági kereslet alakul kedvezőtlenül, hanem a vállalati aktivitás is, legalábbis a beruházások szempontjából, amelyek a vártnál gyengébben alakultak. A gazdasági lendületet az export tartja fent igazán, hiszen az ipari termelés az előrejelzéseknél erősebben alakult a tavasz közepén.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Mindent bevetnek az oroszok.
Izgalmas szinteken a Ryanair.
Folytatódik az orosz finomítók bombázása.
Hidegháborút idéző versengés várható.
Hirsch Gábor IT biztonsági szakértőt kérdeztük a Checklistben.
Turbulens heteken vagyunk túl, de van még öt és fél hónap.
A Checklist szerdai adásában egyebek mellett ezekről a témákról kérdeztük ifj. Becsey Zsoltot, az Unicredit vezető elemzőjét.