Kilőttek a Nissan részvényei szerdán, miután a japán sajtóban megjelent egy hír a Honda és a Nissan lehetséges egyesüléséről - számolt be a CNBC.
Az olasz kormánynak kedden mutatja be hosszú távú gyártási tervét a Stellantis, amelynek részeként egy új modell gyártása kezdődhet meg az egyik olaszországi üzemben.
Az olasz miniszterelnök, Giorgia Meloni kedden a parlamentben felszólalt az Európai Unió autóipari kibocsátási célértékeivel kapcsolatos bírságok ellen. A kormányfő határozott álláspontot képviselt az uniós szabályozással szemben, véleményes szerint a jelenlegi EU-s megközelítés az európai autóipar összeomlásához vezethet.
A korábban tervezett 2028 helyett csak 2029-ben dobja piacra első elektromos autóját a Lamborghini. A cég vezérigazgatója szerint a luxusautók piaca egyszerűen még nem érett meg a teljes elektromosításra.
A Porsche Automobile Holding, a Volkswagen legnagyobb részvényese, jelentős értékvesztést prognosztizál a német autógyártóban meglévő részesedésére vonatkozóan. A vállalat akár 20 milliárd eurós leírásra is kényszerülhet, ami tovább erősíti a Volkswagen költségválságának jeleit, és rámutat a befektetői bizalom megingására.
A Morgan Stanley elemzői szerint Európa vezető autógyártói 2025-ben jelentős fellendülés előtt állhatnak, írja a MarketWatch.
Egy hónapra leáll a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban, tudta meg a Kecsup.hu, az információt a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary megerősítette.
A kínai BYD jövőre megkezdi a kompakt elektromos autók gyártását Európában - jelentette be Stella Li, a BYD európai vezetője a Capital üzleti magazinnak adott, kedden megjelent interjúban.
A Stellantis és a kínai CATL közösen tervezi egy új akkumulátorgyár létrehozását Spanyolországban, amely akár 4,1 milliárd eurós beruházást is jelenthet - jelentette a Bloomberg.
A Xiaomi bejelentette, hogy 2025 nyarán piacra dobja új elektromos SUV modelljét, ezzel is fokozva a versenyt a Tesla és a BYD ellen a világ legnagyobb elektromosautó-piacán, Kínában - jelentette a Bloomberg.
A Volkswagen és dolgozói között kialakult feszült helyzet kapcsán Olaf Scholz német kancellár határozott álláspontot fogalmazott meg. A kancellár szerint a gyárbezárások nem jelentenek megoldást a vállalat problémáira, és felhívta a figyelmet a vezetőség felelősségére is - számolt be a Reuters. Eközben a tárgyalások folytatódnak a cég és a munkavállalók között.
Egy delaware-i bíró másodszor is elutasította Elon Musk 56 milliárd dolláros juttatását, a hírre 2 százalékot esett a Tesla árfolyama.
A Volkswagen németországi üzemeiben hétfőn több órás figyelmeztető sztrájkba kezdtek a dolgozók, miután a szakszervezetek és a vállalat vezetősége nem tudott megegyezni a bérekről és a németországi tevékenység jövőjéről. A munkabeszüntetés jelentősen befolyásolja a termelést, miközben az autógyártó már most is csökkenő eladásokkal és zsugorodó nyereséggel küzd.
Jelentős, több mint 7 százalékos mínuszban nyitott ma reggel a Stellantis árfolyama, miután vasárnap este lemondott a cég vezérigazgatója. A vállalatnak az autóipari legtöbb szereplőjéhez hasonlóan komoly kihívásokkal kell szembenéznie, egyelőre pedig nem tűnik úgy, hogy már látszódna a fény az alagút végén.
Ahogy arról vasárnap a Portfolio is beszámolt, lemondott pozíciójáról a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares. A döntés hátterében a vállalat részvényeinek jelentős értékvesztése, valamint a fő részvényesek, az igazgatótanács és Tavares közötti nézeteltérések állnak.
Zsinórban nyolcadik hónapja zsugorodott az Egyesült Királyság autógyártása októberben. Idén a termelés csökkenése elsősorban az export visszaesésével, a kulcsfontosságú modellek gyártásának leállításával, és az új, főként elektromos modellek gyártására való átállással magyarázható. Az elektromos autózás más okból is komoly kihívás elé állítja az iparágat, az eladásokra vonatkozó szigorú állami előírások várhatóan nem teljesülnek majd, ez pedig jelentős büntetéseket eredményezhet az autógyártóknak.
Intenzív szakaszában van a háború.
Erős állítást tett az elemző.
Szankcionált személy lehetett a célpont.
Bevetették a "Sárkány leheletét"
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?