Száz éve: a belső égésű motor nem megbízható, drága és nincs hozzá infrastruktúra - Ma az elektromobilitásról mondják ugyanezt
Üzlet

Száz éve: a belső égésű motor nem megbízható, drága és nincs hozzá infrastruktúra - Ma az elektromobilitásról mondják ugyanezt

Portfolio
Tavaly globálisan több mint 5 millió elektromos autót adtak el, ami az eddigi legmagasabb szám, de Európát nézve visszaesés történt és Magyarországon sem terjed túl gyorsan a technológia. Merre tartunk? Ki fog az átmenetért fizetni? Mi a jövő technológiája? Többek között ezekről kérdezte a szakértőket a Portfolio Sustainable World 2024 konferencián Békés Márton, a McKinsey & Company, Budapest Associate Partnere.

Igaz, hogy most történt egy kisebb visszaesés az elektromosautó-eladások ütemében, de a hosszútávú irányokat a jelenlegi negatív hírek sem változtatják meg. Az emberek szeretik túlbecsülni azt, hogy 2 év alatt mekkora változások jöhetnek és alábecsülni azt, hogy 10 év alatt mekkora változások lesznek - mondta el Czikora Tamás, a MOL-csoport Csoportszintű Mobilitás Vezetője.

A környező országokat nézve azt látjuk, hogy töltőhálózat és autóállomány szempontjából nagyon különböznek egymástól. Van, ahol autóból, van, ahol töltőből van sok, de ezen országok mindegyike az uniós átlag alatt van mindkét tekintetben, éppen ezért nehéz infrastruktúrát építeni.

Nagyteljesítményű töltőoszlopot ugyan könnyű telepíteni, de a kérdés, hogy ki fog azon tölteni, ha otthon ez 70 forintba kerül, míg azokon csak az áramköltség duplája ennek,

és további költségek is vannak, így végül négyszeres az árkülönbség - hangsúlyozta a szakértő, aki a car sharing kapcsán kiemelte, hogy tíz év alatt 1-ről 1,4 millió közelébe nőtt a főváros és környékének autóállománya, aminek enyhítéséhez a car sharing is hozzájárul.

Száz éve a belső égésű motorok megjelenését sokan szkeptikusan fogadták, mondván a technológia nem megbízható, drága és nincs hozzá infrastruktúra. Ez jól párhuzamba állítható a mostani elektromobilitással is.

A tyúk vagy a tojás esete, amikor nem építünk töltőt amíg nincs elég autó, de nem veszünk autót, amíg nincs elég töltő. Az irány viszont adott, az európai autógyártók elindultak ebben - emelte ki Éliás Péter, az Audi Hungaria Zrt. Környezetmenedzsment vezetője.

Az Audi legnagyobb lábnyoma az energiafelhasználás, ami megegyezik Győr város teljes energiafelhasználásával. A fenntarthatóság érdekében elkezdtük a CO2 kibocsátást csökkenteni. 2025-ös cél, hogy az Audi minden gyártótelephelyén CO2 semleges legyen a gyártás. Ezt az Audi Hungária már 2020-ban teljesítette. Első lépés volt az energiafogyasztás csökkentése, ezen 2010 óta nagyon intenzíven dolgozunk, második, hogy a szükséges energiát zöld forrásból (geotermia, napelem) fedezzük, harmadik a kompenzáció, negyedik pedig a zöld energia megvásárlása - tette hozzá a szakember.

Címlapkép forrása: Akos Stiller

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hatalmas partraszállásra készültek, pillanatok alatt totális kudarc lett az akció vége – Nyilvánosságra hozták Ukrajna legtitokzatosabb akciójának részleteit

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
chartok