Száz éve: a belső égésű motor nem megbízható, drága és nincs hozzá infrastruktúra - Ma az elektromobilitásról mondják ugyanezt
Üzlet

Száz éve: a belső égésű motor nem megbízható, drága és nincs hozzá infrastruktúra - Ma az elektromobilitásról mondják ugyanezt

Portfolio
Tavaly globálisan több mint 5 millió elektromos autót adtak el, ami az eddigi legmagasabb szám, de Európát nézve visszaesés történt és Magyarországon sem terjed túl gyorsan a technológia. Merre tartunk? Ki fog az átmenetért fizetni? Mi a jövő technológiája? Többek között ezekről kérdezte a szakértőket a Portfolio Sustainable World 2024 konferencián Békés Márton, a McKinsey & Company, Budapest Associate Partnere.

Igaz, hogy most történt egy kisebb visszaesés az elektromosautó-eladások ütemében, de a hosszútávú irányokat a jelenlegi negatív hírek sem változtatják meg. Az emberek szeretik túlbecsülni azt, hogy 2 év alatt mekkora változások jöhetnek és alábecsülni azt, hogy 10 év alatt mekkora változások lesznek - mondta el Czikora Tamás, a MOL-csoport Csoportszintű Mobilitás Vezetője.

A környező országokat nézve azt látjuk, hogy töltőhálózat és autóállomány szempontjából nagyon különböznek egymástól. Van, ahol autóból, van, ahol töltőből van sok, de ezen országok mindegyike az uniós átlag alatt van mindkét tekintetben, éppen ezért nehéz infrastruktúrát építeni.

Nagyteljesítményű töltőoszlopot ugyan könnyű telepíteni, de a kérdés, hogy ki fog azon tölteni, ha otthon ez 70 forintba kerül, míg azokon csak az áramköltség duplája ennek,

és további költségek is vannak, így végül négyszeres az árkülönbség - hangsúlyozta a szakértő, aki a car sharing kapcsán kiemelte, hogy tíz év alatt 1-ről 1,4 millió közelébe nőtt a főváros és környékének autóállománya, aminek enyhítéséhez a car sharing is hozzájárul.

Száz éve a belső égésű motorok megjelenését sokan szkeptikusan fogadták, mondván a technológia nem megbízható, drága és nincs hozzá infrastruktúra. Ez jól párhuzamba állítható a mostani elektromobilitással is.

A tyúk vagy a tojás esete, amikor nem építünk töltőt amíg nincs elég autó, de nem veszünk autót, amíg nincs elég töltő. Az irány viszont adott, az európai autógyártók elindultak ebben - emelte ki Éliás Péter, az Audi Hungaria Zrt. Környezetmenedzsment vezetője.

Az Audi legnagyobb lábnyoma az energiafelhasználás, ami megegyezik Győr város teljes energiafelhasználásával. A fenntarthatóság érdekében elkezdtük a CO2 kibocsátást csökkenteni. 2025-ös cél, hogy az Audi minden gyártótelephelyén CO2 semleges legyen a gyártás. Ezt az Audi Hungária már 2020-ban teljesítette. Első lépés volt az energiafogyasztás csökkentése, ezen 2010 óta nagyon intenzíven dolgozunk, második, hogy a szükséges energiát zöld forrásból (geotermia, napelem) fedezzük, harmadik a kompenzáció, negyedik pedig a zöld energia megvásárlása - tette hozzá a szakember.

Címlapkép forrása: Akos Stiller

MNB Intézet

Már a bankrohamok sem a régiek

A bankrohamok közvetlen kiváltó okát sok esetben homály fedi. Igaz ez a 2023 tavaszát jellemző amerikai rohamokra is. Egy valami azonban más, mint régen volt: nincsenek már kígyózó sorok a ban

Holdblog

A kukorica siralmas, nem menti meg a Földet

Több élelmiszernövény is lehet bioüzemanyag, de az igazi lehetőség a második generációban van. Növényi hulladékokból vagy állati zsiradékokból készülő biomasszák ugyanis nem versenyezn

Holdblog

Ők a legjobban fizetett kormányfők

Anno Rómában, annak is köztársaságkorában a magasabb állami közhivatalok ellátásáért nem járt fizetés. A magisztrátusi pozíciókat kizárólag vagyonos emberek pályázhatták meg, akiknek

Holdblog

Vakmajom: New York-i kedvességek

New York városában jár éppen a Vakmajom, és ha már ott van, posztolt is a Facebookra, innen gyűjtöttünk egy csokrot szombatra. New York-i kedvességek Vacakol... The post Vakmajom: New York-i kedv

Holdblog

Balásy Zsolt: Lakásom van, vagyonom nincs?

Prominens magyar politikus: úgy látom, a migrációval - mindegy, hogy országhatárokon át, vagy belül - csak a baj van. Prominens közgazdász bárhol a világon: a... The post Balásy Zsolt: Lakáso

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Lecserélnék a magyarok a gázfűtést, de ennek van egy nagy akadálya

Likviditás szakértő - Vezető modellező

Likviditás szakértő - Vezető modellező
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Nyugat-magyarországi Gazdasági Fórum 2024 - Győr
2024. október 9.
Fókuszban a KKV versenyképesség - Pécs
2024. október 8.
Energy Investment Forum 2024 - A MEKH szakmai támogatásával
2024. október 10.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
tőzsde volatilitás vix részvény