Idén már működni fog a karszalagba integrált fizetés a Sziget csoport fesztiváljain, ez pedig azt is jelenti, hogy elfelejthetjük a fesztiválkártyákat - tudta meg piaci forrásokból a Portfolio. Értesülésünket a Sziget is megerősítette.
Tavaly sikeres volt a főpróba: a romániai Neversea fesztiválon a Festipay (a kifejezetten rendezvények fizetési megoldásaira specializálódott céget 2015-ben alapította a Cardnet és a Sziget) integrált megoldásaival volt jelen, ott már az ID-azonosítású beléptetés és fizetés egyetlen chip-es karszalag használatával működött. A fesztivál weboldalán létrehozott regisztrációs felületen pedig online lehetett bankkártyával feltölteni a fesztivál fizetős chipet.
Az idei év nagy változása, hogy ugyanez a chip tartalmazza a fizető funkciót is. A változtatás azt is jelenti, hogy nem lesz külön FestiPay kártya, a hetijegyeknél, bérleteknél és a napijegyeknél is a karszalagba lesz integrálva a fizetési megoldás. Azt is megtudtuk, hogy a látogatóknak ezért nem kell külön fizetniük (emlékezetes: a fesztiválkártyának volt néhány száz forintos letéti díja).
A technikai részletekről annyit tudtunk meg, hogy a rendszerhez RFID író- és olvasó egységek szükségesek. Az író egység a meglévő POS-terminál lesz, amit a bankkártyás fizetésre használnak, a beléptetés ellenőrzésénél azonban szükség lesz fejlesztésre.
A rendszer működési elve nem változik a fesztiválkártyához képest, rendelés után a karszalagba épített chipet a terminálhoz érinti a látogató, így tudja kifizetni a számlát.
A Sziget tájékoztatása szerint mind a jegyekkel való visszaélések, mind a fizetési visszaélések jelentősen csökkentek az elmúlt években - abban bíznak, hogy a tendencia folytatódik majd ezzel a technológiával is.10 millió tranzakció
A tavalyi évben 26 fesztiválon összesen 10 millió érintésmentes tranzakciót regisztrált a Festipay - tájékoztatta a cég a Portfolio-t. A tendencia annak is köszönhető, hogy egyre több rendezvényen vannak jelen: 2016-ban még 22 fesztivált szolgáltak ki, ahol 7 millió érintésmentes fizetési tranzakciót bonyolítottak a fesztiválozók. Külföldön erőteljes a jelenlétük a román piacon, ahol 7 fesztiválnak szállítanak fizetési rendszereket, de a skandináv államokban és Olaszországban is terjeszkednek. Tavaly Magyarországon is számos helyen vezették be fizetési megoldásaikat: az új projektek között volt a Paskál Gyógy- és Strandfürdő, a Lupa-tó, a Budapest Park és a Siófok Plázs is.
A Mastercard marad a fizetési partner Cikkünk megjelenése után a Mastercard arról tájékoztatott, hogy a korábbi évekhez hasonlóan idén is fizetési partnere lesz a Sziget, a Volt és a Balaton Sound fesztiváloknak. Hozzátették: az elmúlt évben négy bank is újgenerációs mobiltárcával jelentkezett a magyar piacon, így kiemelt cél, hogy a fesztiválokon is az innovatív fizetési megoldásokra ösztönözzük a magyar látogatókat. De nem csak a közvetlen mobilfizetésre lesz lehetőség, a telefonja segítségével bármelyik látogató könnyen feltöltheti majd fesztiválkártyáját vagy karkötőjét. Mint írták, az egyérintéses fizetés egyre népszerűbb, ráadásul nem csak a magyarok körében. Az elmúlt években egyre több olyan külföldi vendég is érkezik, aki már direkt magával hozza bankkártyáját, mert tudja, hogy ezeken a fesztiválokon így tud a legegyszerűbben fizetni, ráadásul így gyors és biztonságos is a vásárlás.