A nyilvános hálózatoknál még zártabb és védettebb privát, dedikált mobilhálózat - a Telekom és a T-Systems ún. Campus Network megoldása - biztosítja a Festipay-es terminálokon történő gördülékenyebb fizetést a nyár három nagy rendezvényén, az EFOTT-on, a Szigeten és a Strand Fesztiválon. Résztvevőként azt tapasztalhatjuk, hogy a fizetésnél nem kell hosszasan várni arra, hogy a terminál csatlakozzon a szerverhez. Ez annak köszönhető, hogy a háttérben a szervezők az általuk prioritásnak tekintett célra – a fesztiválozók minél gyorsabb kiszolgálására – dedikálhatják a Telekom által a helyszínen kialakított privát mobilhálózatot, függetlenítve azt az esetleges nyilvános hálózati terheltségtő
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) együttvéve közel hétmilliós bírságot rótt ki a hazai fesztiválok legnagyobb fizetőterminál-szolgáltatóira: a Festipay és a HelloPay üzemeltetőire. Előbbi ugyanis hiányosságokkal teljesítette önként vállalt korrekciós kötelezettségeit, míg utóbbi a hatósági tiltás ellenére folytatta tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatát.
A 2015-ben alapított Festipay Magyarország után a román fesztiválpiacon is vezető pozíciót szerzett. A magyar fintech cég idén már minden jelentős romániai fesztiválon jelen volt a szolgáltatásaival, készpénzmentes fizetést, integrált rendezvénybeléptetést biztosított a legkorszerűbb eszközökkel.
Átalakítja a borravaló rendszerét a Festipay, miután a GVH megállpítása szerint a jelenlegi beálítások elvárást, egy konkrét mértéket sugallhattak (a 10 százalék volt kiemelve a fizetéseknél). Hasonló ügyben tavaly a Hellopay 20 millió forintos bírságot kapott.
A Szigeten bulizók már a mobilappon keresztül is követhetik a költéseiket, egyenlegüket, és sokan is használják ezt az új funkciót - tudtuk meg Solti Attilától, a Sziget készpénzmentes fizetési rendszerét üzemeltető Festipay operatív igazgatójától. A vásárlások durván 70 százaléka zajlik karszalagos fizetéssel a Szigeten, pedig idén már a bankkártyák mellett Apple Pay-jel is használható a rendszer.
Átmenetileg leállt tegnap a Sziget Fesztivál területén a kártyás fizetés, egyes forrásaink szerint háromnegyed, más forrásaink szerint két órán keresztül csak Festipayjel lehetett fizetni. A rendszerleállásról megkerestük a terminálokat üzemeltető bankot is, akik elárulták, hogy nem náluk adódott probléma.
Idén több újítással is találkozhatunk a fesztiválokon: egyre kevesebb pénz ragad bent a fesztiválkártyákon és karszalagokon egy új fejlesztésnek köszönhetően, már Apple Pay-jel is lehet fizetni a Sziget fesztiváljain, illetve egyes nagyfesztiválokon már teljes mértékben újrahasznosított műanyagból készülnek a karszalagok - tudtuk meg a Festipay vezérigazgatójától, Kaderják Dánieltől. A fizetési piac jövőjéről, a Festipay terveiről és nemzetközi terjeszkedéséről is beszélgettünk a szakemberrel.
Tavaly több mint 104 millió forint bevétele származott a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt.-nek a FestiPay-kártyán maradó összegekből - írja keddi számában a Világgazdaság a társaság 2018-as gazdasági beszámolója alapján.
A 2018-as fesztiválszezon egyik nagy újdonsága volt a karszalagba épített fizetési rendszer. A legnagyobb hazai fesztiválokon idén is ez a technológia működik: sokan azonban bizonytalanok azzal kapcsolatban, hogy tudják visszaváltani a karszalagjukon maradt összeget. A Portfolio a VOLT utolsó óráihoz közeledve kérdezte a szolgáltatás üzemeltetőjét a részletekről.
A szervezők rekordszámú látogatót várnak az idei Szigetre: a hétvégén is tízezrek buliznak Óbudán, a teljes látogatószám pedig várhatóan a félmilliót is eléri. A rendezvényen az idei évben vezették be az új, karszalagos fizetési technológiát. Megnéztük, hogy teljesít eddig az új fizetési eszköz, és tippeket is adunk a használatához.
Többször is foglalkoztunk már azzal, hogy az idei évben egy különleges fizetési megoldást vezetnek be a legnagyobb hazai fesztiválokon. Úgy is nézhetjük, hogy egyfajta nagyszabású fintech-innováció az a karszalagos fizetés, ami a budapesti Gourmet után júliusban debütált a VOLT-on és a Balaton Soundon: több százezer felhasználó kapott egy új eszközt, ami egy nagyon intenzív, néhány napos használattal óriási tranzakciószámot generált. A rendszert üzemeltető Festipay Zrt-től megkérdeztük, hogy vált be a rendszer, és azt is, mire lehet számítani egy hónap múlva az igazi erőpróbán, a Szigeten.
Ezen a hétvégén zajlik a 25. Telekom VOLT Fesztivál, amely az ország legnagyobb vidéki fesztiválja. A szervezők idén több mint 150 ezer főt várnak: az esemény a hazai fintech-szcéna szempontjából is tartogat érdekességeket.
Február végén a Portfolio számolt be elsőként arról, hogy teljesen megváltozik a fizetés az idei év legnagyobb hazai fesztiváljain, a látogatók ugyanis a karszalagjukba épített chippel - ami egyben a belépőjük is - tudnak majd vásárolni. A technológia jócskán túlmutat a fizetések lebonyolításán: egyfajta integrált rendezvény-menedzsment rendszerre van igényük a rendezvényeknek, ami a büfék készleteitől a beléptetésig számos területen használható - mondta el a Portfolio-nak Kaderják Dániel, a Festipay nemrég kinevezett vezérigazgatója, akivel arról is beszélgettünk, mennyire elismertek a magyar fintech-cégek a globális piacon.
Jelentős változás jön az idei évtől a legnagyobb hazai fesztiválok fizetési rendszerében - tudta meg a Portfolio. A lényeg: fesztiválkártyák helyett a karszalagba épített chippel tudnak fizetni a látogatók.
26 fesztiválon összesen 10 millió érintésmentes tranzakcióra számít a Festipay 2017-ben - tájékoztatta a fizetéstechnológiai cég a Portfolio-t. Már van olyan rendezvény, ahol nem kell külön kártya: a belépéshez szükséges karszalaggal lehet fizetni.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Visszakapják az önkormányzatok a területeket.
Az ukrajnai háborúról, az EU-val ápolt viszonyról és a magyar gazdaságról is beszélt a kormányfő.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?