Többször is foglalkoztunk már azzal, hogy az idei évben egy különleges fizetési megoldást vezetnek be a legnagyobb hazai fesztiválokon. Úgy is nézhetjük, hogy egyfajta nagyszabású fintech-innováció az a karszalagos fizetés, ami a budapesti Gourmet után júliusban debütált a VOLT-on és a Balaton Soundon: több százezer felhasználó kapott egy új eszközt, ami egy nagyon intenzív, néhány napos használattal óriási tranzakciószámot generált. A rendszert üzemeltető Festipay Zrt-től megkérdeztük, hogy vált be a rendszer, és azt is, mire lehet számítani egy hónap múlva az igazi erőpróbán, a Szigeten.
Már most vannak olyan jegytípusok, amik elfogytak, ahogy olyanok is, amelyekből tízszer annyit adtak el, mint a tavalyi év azonos időszakában - derül ki a hazai fesztiválszervezőkkel készített körképünkből. Néhány hét múlva indul az idei szezon: a következő 3 hónapban - az előző évekhez hasonlóan - szinte minden hétvégére jut majd egy-egy könnyűzenei rendezvény. Lássuk, hogy mire számítanak 2018-ban a legnépszerűbb fesztiválok főszervezői.
Február végén a Portfolio számolt be elsőként arról, hogy teljesen megváltozik a fizetés az idei év legnagyobb hazai fesztiváljain, a látogatók ugyanis a karszalagjukba épített chippel - ami egyben a belépőjük is - tudnak majd vásárolni. A technológia jócskán túlmutat a fizetések lebonyolításán: egyfajta integrált rendezvény-menedzsment rendszerre van igényük a rendezvényeknek, ami a büfék készleteitől a beléptetésig számos területen használható - mondta el a Portfolio-nak Kaderják Dániel, a Festipay nemrég kinevezett vezérigazgatója, akivel arról is beszélgettünk, mennyire elismertek a magyar fintech-cégek a globális piacon.
Jelentős változás jön az idei évtől a legnagyobb hazai fesztiválok fizetési rendszerében - tudta meg a Portfolio. A lényeg: fesztiválkártyák helyett a karszalagba épített chippel tudnak fizetni a látogatók.
Az utóbbi években egymást érik a könnyűzenei fesztiválok a nyári hónapokban Magyarországon, miközben sorra dőlnek a látogatói rekordok. Többek között ezért vált közhellyé, hogy hazánk régiós fesztiválnagyhatalom, de mennyi igaz ebből? Hogy látják az idei szezont a szervezők és a sörgyártók? A megújulási lehetőségekről és a jövő fesztiváljairól is szó volt a Heineken szerdai fesztiválszezon-záró minikonferenciáján.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Csak novemberben 2300 drónt indítottak, melyek legalább fele csali volt.
Sok buktatója lehet a hatalmas üzletnek.
Az uniós ombudsman páros lábbal szállt bele az Európai Bizottság elnökébe.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?