Üzlet

Vezettük! - Ilyen lesz az új Ford Mondeo

Hámor Iván
A Ford egész Európában, azon belül pedig a brit szigeteken, illetve pl. Magyarországon rendelkezik kifejezetten erős pozíciókkal a felső-középkategóriás cégautók piacán a Mondeóval. A kissé már koros modell még mindig a szegmens legnagyobbjai közé tartozik, és a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően motorikusan és elektronikus kényelmi-, illetve vezetéssegítő berendezései tekintetében is naprakész. Egyedül a formája szól ellene, pontosabban annak idejétmúltsága, ugyanis a még két évig kapható változat 2007-ben jelent meg, így újszerűnek semmi esetre sem nevezhető.

1 2

Még fejleszteni kell az új Mondeót.
A Ford a - részben, vagy egészben - elektromos hajtású járművei bemutatásának helyszínéül Frankfurtot választotta, nem utolsó sorban azért, mert így logisztikailag könnyebb volt számára a prezentáció és szeptember közepén nyíló nemzetközi kiállítás (IAA) lebonyolítása. Az esemény három főszereplője a Focus Electric, a C-Max Energi és a hibrid hajtású Fusion volt, de a hazai flottavásárlók szempontjából az utóbbi bír nagy jelentőséggel, ugyanis ez az autó - a külsejét és műszaki paramétereit tekintve - gyakorlatilag megegyezik a hozzánk 2015-ben érkező Mondeóval!

Vezettük! - Ilyen lesz az új Ford Mondeo
A Ford Mondeo jó ár-érték arányával, tágas utasterével, a feltűnést kerülő, de mégis elegáns megjelenésével nem véletlenül vált a flottavásárlók egyik favoritjává. A jelenlegi - negyedik - sorozat 2007-es bevezetése óta a gyár folyamatosan gondoskodott arról, hogy a Mondeo mindig naprakész legye, elérhetőek legyenek hozzá azok a mechanikus és elektronikus fejlesztések, amik a felső-középkategóriában versenyképessé teszik az autót. Egyedül a formájával, a megjelenésével nem tudtak mit kezdeni, és ma már elég nehéz meggyőzni bármelyik flottavásárlót arról, hogy cserélje le az autóparkját egy - kívülről - ugyanolyanra, mint ami eddig volt.

Vezettük! - Ilyen lesz az új Ford Mondeo
Vannak olyan esetek, amikor ez előny lehet, de mivel a céges autóbeszerzésekben is szerepet kap a szubjektivitás, a személyes érzelmek, ezért ez jelentősen megnehezíti a márka értékesítőinek a dolgát. Azt, hogy szükség van egy új, friss megjelenésű Mondeóra, a Fordnál is pontosan tudják, de nem akarnak olyan terméket a vásárlók elé állítani, ami több tekintetben is visszalépés lenne az elődjéhez képest. Ezért hiába készült el, sőt kapható is már közel két éve a Mondeo amerikai változata, a Fusion, a két kontinensen eltérő piaci szerep és eltérő vásárlói igények megkövetelik az európai változat belsejének teljesen újjá tervezését.

Vezettük! - Ilyen lesz az új Ford Mondeo
Számomra tehát a Fusion (Mondeo) volt a rövid frankfurti menetpróba legjelentősebb modellje, mely alapján bizonyos kép kialakulhatott bennem az európai szem számára új autóról. A külseje megőrizte a jelenlegi változat visszafogottságát, eleganciáját, ugyanakkor magán hordozza a frissesség jegyeit is.

Vezettük! - Ilyen lesz az új Ford Mondeo
A négyajtós változat klasszikus háromterű, de az első és a hátsó szélvédőkellően lapos szögben dől ahhoz, hogy a ma divatos "kupés" irányvonalba is illeszkedjen. Sem a külső, sem a belső méretei nem okoztak csalódást, az utastérben akár öt felnőtt is kényelmesen utazhat, akár több száz, vagy akár az ezer kilométert is meghaladó távolságra. Egy Budapest-Frankfurt öt felnőtt számára sem lehetetlen - és kényelmetlen - küldetés az új Mondeóval!

Vezettük! - Ilyen lesz az új Ford Mondeo
Bő 30 kilométer ált rendelkezésre Frankfurtban és környékén, hogy az első benyomásokat meg lehessen szerezni az angol ideiglenes rendszámmal ellátott, egyébként miden tekintetben sorozatgyártású, amerikai kivitelű hibrid Fusionnel. A metrikus számlálóra átállított - de a pillanatnyi sebességet mérföldben mutató - kijelző szerint a kétliteres benzinmotor és villanymotor kombinációja az autópályát, országutat és meglepően forgalommentes városi szakaszt tartalmazó tesztkör végén átlagosan 5,7 liter benzint égetett el száz kilométerenként. Tudatos és kellően óvatos pedálkezeléssel a forgalom feltartása nélkül is gyakran lehetett tisztán elektromos módban használni az autót, egyenletes sebességgel haladva pedig országúton is kilométereken át tudott "vitorlázni" egyetlen csepp benzin elégetése nélkül.

Vezettük! - Ilyen lesz az új Ford Mondeo
Ami nagymértékben megkülönbözteti a kipróbált Fusiont és a majdani európai Mondeót, az a beltér kialakítása. Az amerikai változat túlzás nélkül említhető egy lapon a Dacia Logannal, sőt utóbbi második generációja néhol drágább és igényesebb műanyag burkolatokat kapott, mint az amerikai Fusion. Az sem egyértelmű, hogy az enteriőr formai megoldásai változatlanok maradnak-e, és csak az anyagok minőségén javítanak, ugyanis európai szemmel a felső középkategória ennél ma sokkal attraktívabb megjelenést kínál, mi több, a mostani Mondeo is izgalmasabb.

Vezettük! - Ilyen lesz az új Ford Mondeo
A vezető előtti információs képernyő a sebességmérővel együtt akár változtatás nélkül is átkerülhetne a hozzánk érkező példányokba, de a középkonzol formája, az ajtók kárpitozása mindenképp cserére szorul. Amennyiben ezeket a változtatásokat végrehajtja a Ford, a Mondeo továbbra is kategóriája meghatározó autója lehet, még az 1,0 literes, 125 lóerős EcoBoost motorral is. A kínálat tehát roppant széles lesz a kis háromhengerestől a benzinesek és dízelek széles palettáján át a most kipróbál hibrid verzióig.

Vezettük! - Ilyen lesz az új Ford Mondeo
Ez a cikk folytatódik
1 2
RSM Blog

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H

Kiszámoló

Próbálj meg lazítani

A legtöbb ember fiatalkorában elkezdi a nagybetűs életet, tele mindenféle kívánsággal és vággyal, hogy minél több mindent megvehessen. Gyorsan rájön, hogy ha hitelből vásárol, nem kell vá

Kasza Elliott-tal

PepsiCo Inc - kereskedés

Folyamatosan keresek olyan osztalékfizetőket, amiket nem örök tartásra, hanem pár hónapos kereskedésre vennék meg. Azért osztalékfizetőket, mert ha nem jön be az elképzelésem és nem emelked

Holdblog

Egy szendvics hatása (?) a tőkepiacokra

Ne keressünk ott mintázatot, ahol nincs! Alakokat látunk a felhőkben, jelentést a csillagokban, emberi arcokat a Mars felszínén, de az elvetemültebbek még sátánista szövegeket is... The post Eg

Holdblog

New Yorkban nyafogunk

Óceánon innen és túl, podcastünk így is dúl. Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podca

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
dunaferr dunaujváros