A Ford Motor Company a harmadik negyedéves eredményei után a korábban bejelentett 2024-es nyereség-előrejelzésének alsó határához igazította várakozásait, ugyanakkor enyhén túlteljesítette a Wall Street előrejelzéseit – írja a CNBC.
Jönnek fel az ázsiai, azon belül is a kínai autógyártók, emiatt is szenvednek a nyugati gyártók, erős az árverseny, közben magasak a fejlesztési költségek, mert folyamatos az átállás az elektromos autókra, csakhogy ott meg nem egészen úgy alakul a kereslet, mint amire sok gyártó számított. Nagyjából ez a helyzet idén az autóiparban, a cégek nehéz helyzete pedig a tőzsdei árfolyamokon is jól látszik. Megnéztük, hogy alakul a nyugati autógyártók értékesítése, azon belül is az elektromos autóké, mi történik a bevétellel, profittal, és hogy milyenek a kilátások.
A Ford Motor átrendezi elektromos járművekkel kapcsolatos terveit, alkalmazkodva az ingadozó kereslethez és a költségcsökkentési célokhoz. A vállalat többek között eltörli a tervezett háromsoros SUV-ját, késlelteti a következő generációs pickupját, ugyanakkor új elektromos pickupot és furgont ad a jövőbeli kínálatához.
A 30 milliárd forintos keretösszegű vállalati elektromos gépjármű támogatási pályázaton az igényelt támogatások összege már 16,3 milliárd forintnál jár, és a cégek 3200 személygépkocsi mellett már több, mint 1000 kisteherautóra is kértek támogatást – közölte csütörtökön az Energiaügyi Minisztérium. Sőt a tárca a Facebook-posztban szokatlan módon azt is felfedte, hogy milyen gépjármű típusból mennyire igényeltek már támogatást. Így derült ki az, hogy a kínai BYD különböző típusaira együttesen már 1083 darab támogatási igényt nyújtottak be a cégek, és ezzel messze ez a legkeresettebb minden márka közül.
A Ford Motor vegyes eredményeket közölt a második negyedévre vonatkozóan: míg a bevételek felülmúlták az elemzői várakozásokat, az eredményesség elmaradt a Wall Street által várt szinttől, elsősorban az autógyártót évek óta sújtó garanciális költségek miatt - jelentette a Cnbc. A gyorsjelentést követően a Ford árfolyama 17 százalékot zuhant.
A nagy autógyártók 1,5 millió perrel néznek szembe Nagy-Britanniában a károsanyag-kibocsátási teszteken elkövetett állítólagos csalások miatt, ez pedig legalább 6 milliárd fontba kerülhet nekik, írja a Reuters.
A Ford bejelentette, hogy elhalasztja az új elektromos SUV-jának gyártását és helyette a hibrid járművekre fog koncentrálni az amerikai piacon - jelentette a CNBC.
A Tesla Model Y volt 2023 legnagyobb darabszámban gyártott járműve, megelőzte a Toyota RAV4-est és a Ford F-150-es pickupot is - írja az Autoblog az Inovev francia EV-kutató cég tanulmánya nyomán.
A Ford a keddi piaczárást követően tette közzé gyorsjelentését. A tavalyi év utolsó három hónapjában a vállalat felülmúlta az elemzői várakozásokat, emellett pedig bejelentették, hogy osztalékot emelnek. A hír hatására a tegnapi napot követően ma is jelentős pluszban nyithatnak a Ford részvényei.
2023-ban a Ford Focus modellek hirdetéseire kattintottak a legtöbben a legnagyobb kínálatú használtautó-portálon, míg a második helyen a Škoda Octavia, a dobogó alsó fokán pedig az Audi A4 áll.
A Ford csütörtökön bejelentette, hogy F-sorozatú teherautói történelmi mérföldkőhöz érkeztek, hiszen már több mint négy évtized óta ez a típus Amerika legkelendőbb teherautója és egyben a legkelendőbb járműve is.
A Ford Motor jövőre nagyjából a felére csökkenti a teljesen elektromos F-150 Lightning pickup tervezett gyártását, ami különösen érdekes lépés annak fényében, hogy az autógyártó 2023-ban jelentősen megnövelte az üzem kapacitását az elektromos jármű gyártásának céljával.
A Ford csütörtökön 8,8 milliárd dollárra becsülte az UAW sztájkok révén létrejött új munkaügyi megállapodás költségeit, és a rivális GM-hez hasonlóan csökkentette egész éves profitprognózisát, mivel a sztrájok miatt jelentős termeléskiesést tapasztalt az amerikai üzemeiben.
Masszív átalakuláson megy keresztül az autóipar, a gyártók nagy erőkkel dolgoznak az elektromos modellek bevezetésén, amelyek egyre nagyobb részarányt képviselnek a flottákon belül. A növekedés azonban lassulni látszik és a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kereslet gyengülése, valamint a fogyasztók megnyeréséért hirdetett árháború komoly nyomás alá helyezi a cégeket. Ezt maguk a vállalatok vezetői is megerősítették, hiszen az elmúlt hetekben egymás után szólaltak fel a világ legnagyobb autógyártóinak vezérei azzal kapcsolatban, hogy a piaci helyzet megváltozása átírja az elektromos autókkal (EV) kapcsolatos terveket.
A hat hetes sztrájk utát előzetes megállapodásra jutott az amerikai United Auto Workers (UAW) szakszervezet és a Stellantis. A General Motors-szal való hasonló megállapodás azonban jelenleg valószínűtlennek tűnik - írja a CNBC.
A Ford visszavonta egész éves profit előrejelzését a United Auto Workers (UAW) szakszervezettel kötött megállapodás függőben lévő ratifikálása miatt, és az elektromos járművekkel kapcsolatos nagyobb veszteségekre figyelmeztetett.
A frontra sem jutnának ki az európai katonák.
Egyre nehezebb helyzetben Kijev.
Az amerikai elnök a CPAC konferencián beszélt.
A fentanil-válságról és az ukrajnai háborúról tartottak megbeszélést.
Erős megosztottságot eredményezett a lépés a tagállamok között.
Sok kérdést vet fel Orbán Viktor miniszterelnök bejelentése.
A magyar bankoknak lépniük kell!
Attól függ, mit nézünk.
Rossz hírek jöttek az iparból.