Az államtitkár megjegyezte: a kormány 2010 óta mintegy 1500 kilométer kerékpáros útvonalat fejlesztett, Magyarországon jelenleg 9100 kilométer kerékpáros létesítmény található, ebből 5100 kilométer kerékpározásra kijelölt út, 4000 kilométer pedig önálló kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút.
Hozzátette: a 2014-2020 közötti európai uniós fejlesztési időszakban jelentős projektek valósulnak meg összesen 200 milliárd forint értékben, ami 2100 kilométernyi önálló kerékpárút kiépítését, további 2100 kilométer kijelölését jelenti táblázással, felfestéssel a kisforgalmú közutakon. Ezeknek köszönhetően hamarosan több mint 6000 kilométer önálló kerékpáros létesítmény áll majd a biciklizők rendelkezésére Magyarországon, a teljes kerékpározható úthálózat hossza pedig a 15 ezer kilométert is meg fogja közelíteni 2030-ra.
Az ITM államtitkára példaként említette, hogy most zajlik a Tiszafüred-Poroszló kerékpárút kiépítése, amellyel a Tisza-tó teljesen körbetekerhetővé válik, továbbá tart a Balatoni Bringakör egyes szakaszainak fejlesztése és a Budapest-Etyek kerékpárút kiépítése.
Schanda Tamás hangsúlyozta, kiemelt figyelmet fordítanak a biciklizés népszerűsítésére, mivel a kerékpározásnak nagyon sok pozitív oldala van, környezetkímélő, hatékony közlekedési forma, amely egyben az egészségmegőrzést is szolgálja. Utalt arra, hogy pár hete adták át a tárcánál a Kerékpárosbarát Település és Kerékpárosbarát Munkahely címeket a pályázatokon legjobb teljesítményt nyújtó önkormányzatoknak és cégeknek.
Az államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy a szaktárca az idén is meghirdeti a Kerékpárral 7 határon át pályázatot, a héten megjelenő kiírásra egy vagy több napos, határátlépéssel együtt járó kerékpáros túraprogrammal lehet pályázni.
Címlapkép forrása: MTI/Mohai Balázs