Március elsején új tarifarendszer lép hatályba a helyközi közlekedésben. Az eddigi ország- és vármegyebérletek területi logikáját kiterjesztő rendszerben megszűnnek a távolságalapú bérletek, több más díjtermék árazása pedig jelentősen átalakul - hívta fel a figyelmet a Közlekedő Tömeg.
Népszavazást tartanak ma Párizsban a parkolódíjak drasztikus megemeléséről - számolt be a Reuters.
A munkába való kerékpározás kevesebb mentális egészséggel kapcsolatos betegséghez köthető - ez derült ki egy edinburgh-i tanulmányból a Reuters beszámolója szerint.
Amszterdam az utak 80 százalékán 30 km/h-ra csökkentette a sebességkorlátozást, hogy kevesebb baleset történjen és mérséklődjön a zaj - írta meg a NL imes.
Lázár János támogatná a dugódíjat – árulta el a miniszter a Blikknek adott interjúban. Szerinte a biciklis közlekedést támogatni kell, de csak úgy, hogy a biciklisek ne legyenek veszélyben. Ugyanakkor Budapestre sokan járnak be autóval, tőlük nem elvárható, hogy biciklivel jöjjenek.
A hatodik kerületi Révay közt alakította át sétálóutcává Terézváros önkormányzata, hamarosan ünnepélyes átadó keretein belül megnyitják az útszakaszt a gyalogosok előtt.
Egy leomlott hídról lehajtva vízbe fulladt amerikai férfi családja azt állítja, hogy családtagjuk azért halt meg, mert a Google nem frissítette a térképeit - írja a BBC.
A kerékpáros közlekedés feltételeit javító fejlesztések valósulnak meg még idén a XI. kerületben - írja a BKK. A projekt a a főváros közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Terv 2030 része, ami a közösségi, kerékpáros- és gyalogosközlekedés előtérbe helyezését tűzte ki célul.
A villanyrollerek száma sokszorosára nőtt Magyarországon, így a KRESZ-módosítása várhatóan ezeket a közlekedési eszközöket is érinti majd. Elképzelhető, hogy a 25 km/óránál nagyobb sebességre képes rollerek segédmotor-kerékpárnak minősülnek majd, utóbbiakra pedig jelenleg is kell kötelező biztosítást kötni - derül ki a Netrisk összeállításából.
Folytatódik a népszerű hagyomány: a szeptember 2–3-i hétvégétől újra rendszeresen szabad lesz a Pesti alsó rakpart a mozogni és kikapcsolódni vágyók előtt. A Margit híd és az Erzsébet híd közelében lévő Irányi utcai lehajtó közötti rakpartszakaszt minden hétvégén autómentes környezetben lehet használni - írja a BKK közleményében.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kialakított új budapesti kerékpársávokkal kapcsolatban jelentős viták és kritikák merültek fel, különösen a taxisok és a mentősök részéről. A változtatás a metrópótló buszsávok helyére került, két forgalmas főútvonalon, a Váci úton és az Üllői úton. Sokan az új biciklisávoknak tulajdonítják a pesti dugókat, emiatt a BKK is értékelést adott a helyzetről.
A kormány új rendelete szerint három beruházás lekerül a kiemelt jelentőségű projektek listájáról.
Miközben az autóhasználat messze a legkényelmesebb módja a közlekedésnek, a fenntartási költségeken keresztül, a fenntarthatósági szempontokon át, az egyre jobb ajánlatot nyújtó alternatívákig számos ponton egyre inkább megkérdőjeleződik a pozíciója. Mióta például adómentes juttatásként lehet kerékpárhasználatot biztosítani a dolgozóknak, megjelentek az olyan elektromos kerékpárflotta szolgáltatást nyújtó cégek, mint a Hellovelo, a felhasználási lehetőségek pedig sokoldalúak, amit jól mutat, hogy a cégek egyre inkább kezdik felfedezni, hol tudják beilleszteni a biciklihasználatot mindennapi működésükbe.
Noha a hazai lakosság 40 százaléka használ legalább heti gyakorisággal kerékpárt, e járművekre továbbra sem egyszerű az igényeknek megfelelő biztosítást találni a hazai kínálatban. Az érintett biztosítók többsége csupán más vagyonbiztosításokhoz (főként lakásbiztosításhoz) kapcsolt kiegészítő biztosításként nyújt védelmet a biciklikre, az egyes termékek kizáró feltételei pedig jelentősen eltérnek. A kategória legértékesebb eszközeire, az elektromos kerékpárokra és rollerekre ugyanakkor mindössze három éve köthető egyáltalán biztosítás – derül ki a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) elemzéséből.
Elkészült a Nemzeti Kerékpáros Stratégia, amely 2030-ig jelöli ki a kerékpáros közlekedés legfontosabb fejlesztési céljait. A stratégiában mintegy 30 intézkedést fogalmaztak meg, a legfontosabb fejlesztendő területként pedig a mindennapi kerékpározást fogalmazták meg - írja az infostart.
Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) felszólította az Európai Uniót és a kormányokat, hogy tegyék kötelezővé a blokkolásgátló fékrendszereket (ABS) minden új motorkerékpáron. Azt is javasolják, hogy a segédmotoros kerékpár vezetéséhez ajánlott alsó korhatár 16 év legyen. (Magyarországon ez jelenleg 14 év)
Románia is célponttá válhat.
Holokauszt megemlékezésen szólalt fel az amerikai elnök.
Nem bizonyul túl hatékonynak az eszköz.
Sok kritika éri a platformot.
Steigervald Krisztiánnal és Mádi Gáborral beszélgettünk.
Mire megy vele?
Megjelent a Portfolio Checklist hétfői adása.
Az MHC Mobility hazai vezetőjével beszélgettünk.