Kiss-Parciu Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium határ menti gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára elmondta, a két ország kormánya 2014-ben állapodott meg a határátkelők számának növeléséről. A 677 kilométeres határszakaszon jelenleg 33 helyen lehet átkelni, a ciklus végéig hat új átkelő jön létre. A most megépülő komp 40 kilométeres kerülőt szüntet meg.
A közel 1,8 milliárd forintos beruházás 85 százalékát európai uniós forrásokból fedezik, a hiányzó 15 százalékot magyar és szlovák költségvetési forrásokból fedezik. A kiviteli munkák 2020 elején kezdődhetnek meg - ismertette Katarína Mihaµová, a szlovák Mezőgazdasági Minisztérium Határmenti Együttműködési Programok főosztályának igazgatója.
A beruházás során magyar és szlovák oldalon egyaránt kiépítik a kompkikötőhöz vezető útcsatlakozást, a kikötő fogadóépületét, valamint a rámpákat. A part szlovák szakaszán 9, a magyar oldalon 28 parkolót hoznak létre.
A becslések szerint naponta 600 személyautó veszi majd igénybe az új átkelési lehetőséget. Nagy Péter, az Ister-Granum EGTC igazgatója elmondta, magyar részről a projekt vezetője a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a komp beszerzéséért és üzemeltetéséért a Magyar Közút Nonprofit Zrt. felelős, a szlovák oldalon megvalósuló fejlesztéseket az Ister-Granum EGTC végzi el.
A továbbiakban is várjuk a nagyobb, EU-pénzből megvalósuló fejlesztések eredménykommunikációját az uniosprojekt@portfolio.hu email címre, amely közleményeket térítésmentesen közzéteszünk a Portfolio Uniós források rovatának Projektek mellékletében.
Ez a cikk "Az EU kohéziós politikájának hatásai Magyarországon - jelen és jövő" című, 2019. április 1-től 2020. március 31-ig tartó munkaprogram része, amelyet a Portfolio.hu-t kiadó Net Média Zrt. valósít meg az Európai Unió finanszírozásával. Jelen tartalom kizárólag a cikk szerzőjének álláspontját tükrözi. A munkaprogramot finanszírozó Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal a cikkben szereplő információk felhasználását illetően.