20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Prémium

20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)

PR cikk
A Lidl Magyarország 2004. november 18-án nyitotta meg első 12 üzletét Magyarországon, többek között Szegeden, Tapolcán, Békéscsabán és Keszthelyen. Az üzletlánc gyorsan növekvő népszerűségét mutatja, hogy a következő évben már 50 üzlettel rendelkezett országszerte, jelenleg pedig 210 áruházzal, 4 logisztikai központtal és közel 10 ezer munkavállalóval van jelen az országban, akik közül több mint százan a kezdetektől fogva a cégnél dolgoznak.
Ne maradj le az év legfontosabb retail eseményéről, hiszen a találkozó lehetőséget teremt a tapasztalatcserére, a kiskereskedelmi-szektor legnagyobb kihívásainak megvitatására!

Húsz évvel ezelőtt nyíltak meg az első Lidl üzletek és a székesfehérvári logisztikai központ, összesen 1192 dolgozóval, az élelmiszerlánc azonban azóta rohamosan fejlődik. A 100. üzlet Dunaújvárosban, a 150. Vácon, míg a 200. üzlet Budapesten nyílt meg, a dolgozók száma pedig mára elérte a tízezer főt, amivel a Lidl a kilencedik legnagyobb munkaadónak számít Magyarországon.

A cég jelenlegi négy logisztikai központja mellett idén megkezdte az ötödik, eddigi legnagyobb logisztikai központ építését is, ami egy több mint 83 ezer m2 alapterületű, közel 12 focipályányi összterületű beruházás, ami várhatóan 2026 októberéig készül el. A modern komissiózási technológiával működő raktárkomplexum a tervek szerint 60-65 üzletet fog kiszolgálni és több mint 400 új munkahelyet teremt majd a kiskunsági régióban.

A Lidl a kereskedelmi láncok között elsőként publikált fenntarthatósági jelentést, valamint a 2023-ig átadott, saját tulajdonban levő üzleteink mindegyike EDGE zöld épület minősítéssel rendelkezik.

Az elmúlt évben a vállalat bruttó 1413,3 milliárd forint forgalmat realizált, ezzel vezetve az FMCG kiskereskedelmi üzletláncok rangsorát. A cég ötödik éve nyeri meg Év Zöldség- és Gyümölcskereskedője díjat és a felméréseik szerint 3,5 millió magyar első választása, ha bevásárlásról van szó.

Előnyben a magyar beszállítók

Az áruházlánc kínálata elsősorban saját márkás termékekre épül, a vásárlók körében a legnépszerűbbek a friss árucsoportok, mint a tej és tejtermékek, a felvágottak és a friss húsok, de a fagyasztott termékek és a nassolnivalók is kedveltek.

A vállalat 2013-ban hívta életre a „Lidl a magyar beszállítókért” programot, aminek célja a hazai áruk arányának növelése és a magyar termelők itthoni, illetve nemzetközi jelenlétének támogatása volt. Ezt követte három évvel később a „Lidl Beszállítói Akadémia” aminek köszönhetően közel 500 magyar beszállító több mint 4500 terméke kapható az üzletekben.

Jelenleg a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszereinek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát teszi ki.

A vállalat filozófiája négy alapelven nyugszik:

  • minőség,
  • frissesség,
  • egészségesség
  • és kedvező ár.

A Lidl Magyarország ezekkel az intézkedésekkel kívánja biztosítani, hogy az üzleteiben elérhető termékek a lehető legmagasabb minőségi és élelmiszer-biztonsági követelményeknek feleljenek meg. A minőségbiztosítás terén az áruházlánc szigorú követelményeket támaszt beszállítóival szemben.

A beszállítás feltétele az IFS (Higher Level) szabvány szerint tanúsított minőségirányítási rendszer működtetése. A termékek minőségi és élelmiszer-biztonsági ellenőrzésére saját minőségbiztosítási rendszert működtetnek, és független szakértő vizsgálólaboratóriumokkal is együttműködnek.

Európa-szerte kedvelik a magyar borokat

Nem csak Magyarországon népszerűek a hazai árucikkek: a Lidl jelenleg 167 magyar beszállító 654 termékét exportálja 28 országba, tavaly 135 milliárd forint értékű exportforgalmat bonyolított.

A külföldön értékesített termékek között vannak tejtermékek, zöldségek és gyümölcsök, pék – és húsáruk, de töretlen a magyar borok népszerűsége is.

Nagy-Britanniában, Németországban, Lengyelországban és Szlovákiában a legkedveltebb borfajták közé tartozik a Furmint, a Királyleányka és a Szürkebarát is, ezekből az elmúlt öt évben közel 48 millió palack fogyott.

A Lidl a „Wine Expo Hungary” program keretében 2014 óta értékesít külföldön magyar borokat: ezek kezdetben hat országban voltak elérhetők, ez mára közel megháromszorozódott és 2014-hez képest ötszörösére nőtt az éves szinten eladott palackok száma.

Címlapkép forrása: lidl

(x)

Kiszámoló

Neked is sikerül változtatni

Szombatonként kiteszek egy-egy régi cikket, amit sokan nem olvastak, pedig a hasznukra lehet. Ez a cikk közel tizenegy éves, a benne lévő számokat így értelmezd. Ha van egy hasonló veled megtört

Kasza Elliott-tal

Medtronic - elemzés

Végig pörgettem a blogon a Top10-es posztokat, vetettem egy pillantást azokra a részvényekre, amik valamikor fennakadtak a hálómon, de nem néztem meg őket alaposabban. Az egyik ilyen volt a Medtro

ChikansPlanet

A farm, ahol élni fogunk

Az éghajlatváltozásra, a népességnövekedésre és a városiasodásra egyszerre adhat választ a vertikális kertészet, azaz a növények többszintes, beltéri termesztése.

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Ügyfélkapu-mizéria: egy újabb szolgáltatás kiesése fenyeget ügyintézési káosszal
Property Warm Up 2025
2025. február 20.
Green Transition & ESG 2025
2025. március 6.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Könyv

A Sikeres Kereskedő - Vételi és eladási pontok, stratégiák, tőzsdepszichológia

Egy tőzsdei könyv, ami nem aranyhalat akar rád sózni, hanem felruház a horgászás képességével, ami a befektetések világában a saját kereskedési módszer kialakítását jelenti.

Ez is érdekelhet
Schneider kép nyitóoldalra