14,2 százalékkal nőtt a JYSK Magyarország bevétele, elérve a 76,4 milliárd forintot. A társaság Kamat és adófizetés előtti jövedelme (ebit) 17 milliárd forint lett. A vásárlók száma 15 százalékkal nőtt, míg az online értékesítések több mint 13 százalékos emelkedést mutattak - közölte a társaság.
A hongkongi székhelyű DFS Group, az LVMH luxuskonszern leányvállalata bejelentette, hogy bezárja velencei üzletét, amely a történelmi Fondaco dei Tedeschi épületében működik. A döntés hátterében a vállalat globális átszervezése és a nehéz gazdasági helyzet áll, ami különösen érzékenyen érintette a velencei egységet - írja a Reuters.
Idén várhatóan 180 millió vásárlója lesz a Lidl Magyarországnak - mondta Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke. Ezzel a kiskereskedelmi lánc magasan a legnagyobb piaci részesedéssel bír Magyarországon.
A Lidl Magyarország 2004. november 18-án nyitotta meg első 12 üzletét Magyarországon, többek között Szegeden, Tapolcán, Békéscsabán és Keszthelyen. Az üzletlánc gyorsan növekvő népszerűségét mutatja, hogy a következő évben már 50 üzlettel rendelkezett országszerte, jelenleg pedig 210 áruházzal, 4 logisztikai központtal és közel 10 ezer munkavállalóval van jelen az országban, akik közül több mint százan a kezdetektől fogva a cégnél dolgoznak.
Meghosszabbította egyik lejáró szerződését a CTPark Budapest West logisztikai parkban az Aldi. A BIA3 csarnokában érintett 2300 négyzetméternyi kapacitást a jövőben is igénybe kívánja venni a diszkontlánc. A CTPark összesen mintegy 31 000 négyzetméternyi raktárt biztosít az Aldi számára - közölte a CTP.
Idén is lesz játékkonyha a Lidl-ben, és már készülnek az akcióra - tudta meg a cégtől a Pénzcentrum. Pontos dátum, ár egyelőre nincs, de ha az előző évekből indulunk ki, akkor a játékok november közepétől kerülhetnek a boltokba, az áruk pedig valahol 25 ezer forint környékén mozoghat.
A magyar termékek vásárlása nemcsak a hazai termelők támogatása miatt fontos, hanem azért is, hogy a pénz az országon belül maradjon, és az árucikkek rövidebb utat tegyenek meg, mielőtt az asztalunkra kerülnek. De vajon mennyire tartják ezt szem előtt a magyar vásárlók? Mit tehetnek a nagyobb áruházláncok annak érdekében, hogy növeljék a hazai termékek arányát a polcokon? Ezen kérdések mentén beszélgettünk két vendégünkkel, Benedek Eszterrel, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjével, és Vincze Gézával, a PENNY beszerzési igazgatójával.
5 százalékkal kisebb forgalmat ért el a 2024-es pénzügyi évben az IKEA, mint egy évvel korábban.
Primer aromás aminok kioldódása miatt a Mömax visszahívja a forgalomból a burgonyatörő - CLASSIC elnevezésű terméket - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) kedden az MTI-vel.
Ma már minden hazai banki ügyfél indíthat qvikes fizetést a mobilbankja segítségével, ugyanakkor még időbe telik, amíg a boltok és az online kereskedők is széles körben bevezetik az újfajta fizetést. Körképünkben megvizsgáltuk, mely bankok kínálnak a kereskedőknek qvikes pénzfogadást, és hogy mik a tervei a legnagyobb áruházláncoknak a qvikkel.
Az Ikea egy olyan peer-to-peer piacteret tesztel, ahol a vásárlók egymásnak adhatják el a használt bútoraikat. Ezzel a társaság többek között az Ebay, a Craigslist és a Gumtree orra alá törhet borsot.
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini elnevezésű szezámpasztát az Auchan Magyarország Kft. - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) pénteken az MTI-vel.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ma versenyfelügyeleti eljárás alá vonta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt-t, mert a vállalkozás a szervezet szerint megalapozatlan piacelsőségi állítással téveszthette meg a fogyasztókat. A Lidl együttműködik a hatóságokkal, de közleményük szerint jogszerűen jártak el.
A nem megfelelő magyar nyelvű címkén, nem jelölt allergén (tej) jelenléte miatt az Auchan Magyarország Kft. visszahívja a forgalomból az An Kedvenc Bar. Tejes turmixot - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).
A káposztásmegyeri bezárt Spar helyén nyithatja meg az első boltját az orosz Mere áruházlánc - értesült egy helyi lap, az Újpesti Hírmondó.
Nincs könnyű helyzetben az európai borágazat, a csökkenő borfogyasztás és az újvilági borok térnyerése egyre nagyobb versenyre készteti a hagyományos bortermelő országokat, így Magyarországot is. A klímaváltozás hatásai egyelőre szinte beláthatatlanok, a szőlőtermelés ökológiai határa is egyre északabbra húzódik, amit mi sem mutat jobban, mint hogy Kanada, az Egyesült Királyság vagy Svédország is belépett a globális szereplők közé. A hazai boreladások tavaly vegyes képet mutattak, mennyiségben és értékesítési árakban is emelkedtek az előző évhez képest. A borexport mennyisége viszont 17 százalékkal csökkent, és értékben is visszaesett 11 százalékkal, 31,4 milliárd forintra. A kiszámíthatatlan nemzetközi piaci körülmények miatt a hazai borászatok jövedelmezőségének hosszútávú biztosításában nagy segítség lehet egy olyan nemzetközi áruházlánc, mint a Lidl, amely az elmúlt években 17 országba juttatta el a magyar palackos borokat, és a hazai piacon is az egyik legnagyobb forgalmazónak számít. Az elmúlt 10 évben 200 millió palack magyar bort értékesített, amellyel 90 milliárd forint realizálódott a beszállítóknál. A magyar borok elsősorban Csehország, Németország, az Egyesült Királyság és Lengyelország áruházainak polcain találnak gazdára, az eladási statisztikákból pedig az is kiderül, hogy az Egri Bikavér kezdi visszanyerni a megérdemelt hírnevét.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Olajraktárt ért támadás az éjjel.
Vidéken várhatóan 10% alatti szobaár-emelkedést bír majd el a piac
Mozgalmas esztendő volt, annyi biztos.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?