Ahogy 2022 második felétől a lefelé vásárlás jelensége volt megfigyelhető a magyar boltokban, úgy 2024-ben a Lidl-nél azt tapasztalják, hogy a termékmixben a vásárlók elmozdultak a magasabb minőségű áruk irányába legyen az márkás, vagy sajátmárkás termék – mondta a Portfolio-nak Szlavikovics Zita, a magyar cég igazgatóságának elnöke.
A Lidl Magyarország 2004. november 18-án nyitotta meg első 12 üzletét Magyarországon, többek között Szegeden, Tapolcán, Békéscsabán és Keszthelyen. Az üzletlánc gyorsan növekvő népszerűségét mutatja, hogy a következő évben már 50 üzlettel rendelkezett országszerte, jelenleg pedig 210 áruházzal, 4 logisztikai központtal és közel 10 ezer munkavállalóval van jelen az országban, akik közül több mint százan a kezdetektől fogva a cégnél dolgoznak.
A Lidl Magyarország öt terméke és egy termékcsaládja nyerte el idén az Érték és Minőség Nagydíjat, amely azoknak a termékeknek, szolgáltatásoknak, gazdasági szervezeteknek jár, akik tevékenységük során bizonyíthatóan elkötelezettek a minőség ügye iránt. Az elismeréseket a Gazdaság Ünnepén, szeptember 12-én adták át.
Megkezdődött a Lidl Magyarország ötödik, hazánkban az eddigi legnagyobb logisztikai központjának építése Kiskunfélegyházán. A több mint 83 ezer m2 alapterületű beruházás 50 milliárd forintból valósul meg - közölte a cégcsoport.
A Lidl Magyarország különböző diákszervezetek szerződéses partnereként, illetve kiemelt áruházaiban határozott időszakra alkalmazottként biztosít szezonális álláslehetőséget a diákok számára. Egyetemi és főiskolai hallgatók év közben is dolgoznak a vállalatnál, elsősorban kékgalléros munkaköröket ellátva, vagy a négy logisztikai központ irodáiban, illetve a budapesti központi irodaházban - írja a kiskereskedelmi cég.
Az elmúlt időszak a diszkontok térnyeréséről szólt Magyarországon. Amíg a három hazai üzletlánc egységeinek száma hat év alatt több mint 9 ezerről 7 ezerre csökkent, addig a multik növekedtek – derült ki a Területi Statisztika júliusi számában megjelent elemzésből. A hazánkban működő élelmiszer-ellátási láncok hálózatának formálódása, 1989–2023 című cikkében Sikos T. Tamás és Szendi Dóra, a Miskolci Egyetem kutatói azt írják, hogy a jövőben a piacon további jelentős koncentrációs folyamatok várhatók.
Nőtt a Lidl Magyarország Bt. bevétele és nyeresége is a 2023. március 1. és 2024. február 29. közötti pénzügyi évben. A jelentést szerdán tette közzé a cég.
Lázár János törvényt módosítana az élelmiszeriparban, ami a hazai Fanta narancstartalma miatt került most előtérbe – szúrta ki a 444 az építési és közlekedési miniszter Facebook-posztja alapján.
Tavaly nyáron, a rögzített árak eltörlésével párhuzamosan bevezették a hatóságilag elrendelt árakat, azonban a kormány az infláció mérséklődésére hivatkozva július elején visszavonta az intézkedést. A Lidl Magyarország adatai alapján viszont még mindig intenzíven keresik a vásárlók a kedvezményes termékeket, ezért az áruházlánc továbbra is fenntartja az akciókat.
A Pénzcentrum szúrta ki, hogy a Lidl termékei már internetről is megrendelhetők a magyar tulajdonú Avokado Online Bevásárlószolgálat felületéről.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ma versenyfelügyeleti eljárás alá vonta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt-t, mert a vállalkozás a szervezet szerint megalapozatlan piacelsőségi állítással téveszthette meg a fogyasztókat. A Lidl együttműködik a hatóságokkal, de közleményük szerint jogszerűen jártak el.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ismét versenyfelügyeleti eljárás alá vonta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt-t, mert a vállalkozás vélhetően megalapozatlan piacelsőségi állítással téveszthette meg a fogyasztókat. Az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozás a GVH által működtetett online árfigyelőre hivatkozva, egy vélhetően önkényesen összeállított napi kosárérték alapján azt sugallta, hogy a termékkínálata általánosságban a legolcsóbb.
Grósz Jenő (címlapképünkön), a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke 2024. szeptemberétől a Lidl anyavállalatánál régiós igazgatói pozícióba kerül. Több országért tartozik majd felelősséggel
Bejelentette távozását a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöki pozíciójáról Grósz Jenő - értesült a Magyar Hang.
Nincs könnyű helyzetben az európai borágazat, a csökkenő borfogyasztás és az újvilági borok térnyerése egyre nagyobb versenyre készteti a hagyományos bortermelő országokat, így Magyarországot is. A klímaváltozás hatásai egyelőre szinte beláthatatlanok, a szőlőtermelés ökológiai határa is egyre északabbra húzódik, amit mi sem mutat jobban, mint hogy Kanada, az Egyesült Királyság vagy Svédország is belépett a globális szereplők közé. A hazai boreladások tavaly vegyes képet mutattak, mennyiségben és értékesítési árakban is emelkedtek az előző évhez képest. A borexport mennyisége viszont 17 százalékkal csökkent, és értékben is visszaesett 11 százalékkal, 31,4 milliárd forintra. A kiszámíthatatlan nemzetközi piaci körülmények miatt a hazai borászatok jövedelmezőségének hosszútávú biztosításában nagy segítség lehet egy olyan nemzetközi áruházlánc, mint a Lidl, amely az elmúlt években 17 országba juttatta el a magyar palackos borokat, és a hazai piacon is az egyik legnagyobb forgalmazónak számít. Az elmúlt 10 évben 200 millió palack magyar bort értékesített, amellyel 90 milliárd forint realizálódott a beszállítóknál. A magyar borok elsősorban Csehország, Németország, az Egyesült Királyság és Lengyelország áruházainak polcain találnak gazdára, az eladási statisztikákból pedig az is kiderül, hogy az Egri Bikavér kezdi visszanyerni a megérdemelt hírnevét.
Nemcsak a diszkontláncoknál, a klasszikus hiper- és szupermarketekben is egyre nagyobb teret hódítanak a sajátmárkás termékek. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Cikkünk végén töltsd ki a kérdőívünket. Köszönjük!
Intenzív szakaszában van a háború.
Pedig nemsokára abba kell hagyni a vásárlást.
2 éven belül meg is érkezhetnek az első példányok.
Szökevényként tartották számon Rijádban.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?