A Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése kitér a tavalyi év legfontosabb eredményeire: klímavédelmi törekvéseinek hatására a vállalatcsoport szén-dioxid-kibocsátását az előző évhez képest 5,64%-kal csökkentette. A Magyar Telekom Nyrt. által felhasznált elektromos
energia mennyiségének 23%-a (51 GWh) volt megújuló energia, valamint egyik bázisállomásán egy szél- és napenergia-hasznosításon alapuló kutatás-fejlesztési projekt megvalósításába kezdett. Gépjárműparkját további hibrid autókkal és 2 elektromos autóval bővítette. A vállalatcsoport 2011-ben 215,38 tonna újrahasznosított papírt használt fel, ami a teljes felhasználás 13,9%-a, és közel 53%-os növekedést jelent az előző évi 140,96 tonnához képest. A Társaság arra is külön figyelmet fordít, hogy felelősen működő beszállítókkal dolgozzon, ezért 2011-ben sor került a legjelentősebb 12 szállító részletes fenntarthatósági vizsgálatára.
A 2011-2015-ös időszakra vonatkozó fenntarthatósági stratégia egyik fő célkitűzése a fenntarthatóság fogalom ismertségének és a Magyar Telekom fenntarthatósági megítélésének növelése. Az évenkénti felmérés eredményeinek alapján elmondható, hogy a vállalat munkatársainak nagy része ismeri a fenntartható fejlődés fogalmát: ez az arány 2011-ben 75%-ra javult a korábbi évekhez képest. A munkatársak a gyakorlatban is tesznek a fenntarthatóságért. Ez az önkéntes munkák számában is megmutatkozik: 2011-ben 11 programra került sor, összesen 389 telekomos 480 munkanapon (3840 munkaórában) végzett önkéntes munkát. A munkatársak a programokkal 19,9 millió forint értékű elvi önkéntes hozzájárulást nyújtottak a társadalomnak.
A vállalat nagysikerű, elszigetelt, elmaradott területek és társadalmi csoportok felzárkóztatására létrejött kezdeményezése, a Digitális Híd Kistelepüléseken keretében 159 programra került sor, a vállalat önkéntesei hátrányos helyzetű kistelepülések lakóit ismertették meg az internet nyújtotta lehetőségekkel. A harmadik éve megrendezett Digitális Híd Fest során Novák Péter a helyi érdeklődök között tartott tehetségkutató versenyt, ahol a legjobban szereplők az interneten való megjelenés lehetőségét nyerték el.
A Magyar Telekom három civil szervezettel, a Szívlapát Alapítvánnyal, a Kékpont Drogkonzultációs Központtal és a Kórházpedagógus Egyesületével hosszú távú, hároméves együttműködési szerződést kötött, amelynek keretében aktívan támogatja a szervezetek tevékenységét.
2011. szeptember 24-én negyedik alkalommal került megrendezésre a Fenntarthatósági Nap, ahol közel háromezer fiatal vett részt és került közelebb a fenntarthatóság fogalmának megértéséhez.
A vállalat fenntarthatósági eredményei a 2011-ben elnyert díjakban és elismerésekben is megmutatkoznak.
- A 2011-Az Önkéntesség Európai Éve nevű program során megrendezett pályázaton a Magyar Telekom és civil stratégiai partnere, a Szívlapát Alapítvány 2010-ben indított közös programja, a Jövő/Menő a nagyvállalati és az új belépő kategóriában is elnyerte a Munkahelyi Önkéntesség Díjat.
- A nemzetközi HR csapatok szakmai kapcsolattartását szervező StamfordGlobal a European HCM Excellence Awards Green HR kategóriában való odaítélésével ismerte el a társaság elkötelezettségét a környezettudatos HR-gyakorlatok és munkatársaink ökológiai lábnyomának csökkentése mellett.
- 2011-ben a Magyar Telekom harmadszor is bekerült a Bécsi Értéktőzsde által 2009-ben indított CEERIUS- (Central and Eastern European Responsible Investment Universe) index által jegyzett, azaz a régió fenntarthatósági - környezeti, társadalmi és gazdasági - szempontból legjobban teljesítő társaságai közé.
- Továbbá a legfelelősebben viselkedő vállalatnak bizonyult a legnagyobb hazai vállalatok között a CSR 24/7 kutatáson, és második helyezést ért el a Magyar Üzleti Vezetők Fóruma (HBLF) Üzleti Élet a Környezetért elnevezésű környezetvédelmi pályázatán.
A Magyar Telekom legfőbb céljai a jövőben: a fenntarthatóság fogalom ismertségének és a Magyar Telekom fenntarthatósági megítélésének további növelése, társadalmi és környezeti innovációk megvalósítása a kutatási és fejlesztési erőforrások 10%-ából, a vállalatcsoport CO2 kibocsátásának csökkentése 20%-kal 2015 végéig, teljes körű fenntartható szállítói lánc menedzsment folyamat kialakítása, valamint a fenntarthatóság felé mutató szolgáltatások és termékek arányának növelése és ezek hatásairól érintett feleink tájékoztatása.
A Magyar Telekom Csoport már az 1990-es évek óta kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra. 2002 óta koordinálja környezetvédelmi tevékenységét, és 2005 óta rendelkezik fenntarthatósági stratégiával. A 2011-2015-ös időszakra vonatkozó stratégia fő célkitűzése, hogy a fenntarthatóság váljon a Magyar Telekom identitásának részévé, ezzel is versenyelőnyt biztosítva a vállalat számára hosszú távon.
A 2011-es Fenntarthatósági jelentés a Magyar Telekom honlapján itt érhető el: http://www.telekom.hu/static/sw/download/Fenntart h atosagi_Jelentes_2011.pdf
(x)