Mennyire volt sikeres az Equitas számára eredmény illetve ügyfélszám bővülés tekintetében az idei év?
Az idei év az eddigi legsikeresebb volt mind forgalom, mind bevétel és mind eredmény tekintetében. Elmondható, hogy a megbízásaink több mint 90 százaléka az elektronikus illetve online megbízásokból származott. Az év eddigi részében több ezer ügyféllel bővültünk, mely várhatóan az év végén még tovább növekszik a Nyugdíj Előtakarékossági Számláknak köszönhetően. A fentieken túl a következő év elején további jelentős ügyfélbővülésre számítunk a jelenleg zajló Tőzsdemágus játék miatt, melynek több, mint 29 ezer regisztrált felhasználója van. Mivel a játék során alaposan megismerhetik az Equitas által nyújtott szolgáltatást, így ők potenciális ügyfeleknek is tekinthetőek a jövőben.
Mire számít a jövő évben az online brókerpiacon?
Az Equitas szempontjából továbbra is bízom benne, hogy tudjuk tartani az első tízben elfoglalt helyünket. Az online brókerpiac tekintetében ugyanakkor erősebb versenyre számítunk, azt várjuk, hogy sokan fognak megjelenni elektronikus szolgáltatásokkal, de erre fel vagyunk készülve. Cégünk 2007-ben egy robbanásszerű technológiai fejlődéssel fog megjelenni, mely bízunk benne, hogy mind a jelenlegi, mind pedig a leendő ügyfeleinket elégedettséggel tölti majd el.
Pontosan mit takarnak a robbanásszerű technológiai fejlesztések?
Rendszerünket próbáljuk idomítani a nemzetközi kereskedési rendszerek felé, mindez azt jelenti, hogy mind az információ, mind a tartalom, mind a kereskedési része úgy fog átalakulni, hogy gyakorlatilag minden olyan igényt ki tud majd elégíteni, mely az elektronikus szolgáltatásokhoz kapcsolódhat. Ennek számos eleme jelenleg a magyar piacon még ismeretlen, így várhatóan ezzel megmutatkozik majd az, hogy miért gondoljuk azt, hogy cégünk továbbra is tudja tartani több éves előnyét a piacon.
Tervezik-e újabb instrumentumokkal bővíteni kínálatukat?
Úgy gondolom, hogy a 2007-2008-as év azzal fog telni, hogy minden olyan terméket, mely ma fellelhető, megpróbálunk piacra vezetni. Ezek alatt értem többek között az állampapírt, a befektetési jegyeket és még számos olyan dolgot, melyről talán ma még az online piac nem is álmodik. Részleteket azonban egyelőre nem szeretnék elárulni, mindez inkább legyen egy kellemes meglepetés ügyfeleink számára.
Tervezik-e bővíteni elérhetőségi hálózatukat a jövőben?
Mindenféleképpen gondolkodunk rajta. Jelenleg azt látni, hogy nagyon nagyot fordul az online piac, mind itthon, mind pedig a világban és online cégek tömkelege kezd szolgáltatni, gyakorlatilag úgy, hogy az elérhetőségét különböző helyeken biztosítja. A fentiekre jó példa a Scottrade mely, több mint 280 irodával rendelkezik Amerika szerte, nyílván azért, mert igény mutatkozik rá. Ugyanakkor itthon hátrányt jelent a magyar jogszabályi háttér, hiszen személyesen legalább egyszer meg kell jelennie az ügyfélnek az irodában, hogy megkösse a szerződését. A fentiek miatt így a vidéket nyílván nehezebb érjük el jelenleg, mint azt szeretnék, azonban a jövőbeli céljaink között szerepel többek között az is, hogy ennek a feltétel rendszerét kidolgozzuk és a legfontosabb vidéki régiókat hatékonyabban tudjuk lefedni szolgáltatásunkkal.
Milyen visszajelzéseket kapnak ügyfeleiktől?
Továbbra is nagyon pozitív visszajelzéseket kapunk. Ma elmondható, hogy az Equitas kereskedési rendszere a legfejlettebb a magyar piacon, és a már korábban említett 2007-2008 során megvalósítandó új tervek nyomán feltételezhető, hogy a jövőben is az marad. Az ügyfeleket tekintve jelenleg, ami fontos, hogy nagyon kevés a hazai elektronikus ügyfél, ezért társainkkal, az online szolgáltatókkal közösen próbálunk meg lépéseket tenni ennek megváltoztatására. Jelenleg az online kereskedők között nem piaci konkurenciaharc, hanem együttműködés látszik kibontakozni az ügyfélkör bővítése érdekében.