A hatóság kimutatása szerint a csomagpontok és automaták ma már az egész országban megtalálhatók, a kisebb településeken élők számára is elérhetővé vált a házhoz kézbesítés egy- vagy többféle alternatívája.
Hangsúlyozzák, hogy az internetes kereskedelem fejlődésével és térnyerésével nagyot nőtt a különféle postai szolgáltatások iránti kereslet, de a felhasználói igények is átalakultak, a címzettek ugyanis
egyre kevésbé szeretnének fix időpontban várni a kézbesítőkre.
A szolgáltatók gyorsan reagáltak, és az elmúlt időszakban folyamatosan bővítették csomagátvételi pontjaik és automatáik számát – egyre több helyen kínálva rugalmasabb átvételi lehetőségeket.
A legfrissebb adatok alapján jelenleg a Foxpost-Packeta csoporté a legnagyobb hálózat, azonban a GLS és a SameDay is jelentős beruházásokkal bővítette saját infrastruktúráját, tekintélyes alternatív kézbesítési hálózatot kiépítve a magyar piacon.
Bengyel Ádám, a Foxpost alapítója nemrég a Checklist vendége volt, az adás meghallgatható a lejátszóra kattintva.
Figyelemre méltó, hogy a nagy szolgáltatók mostanra csaknem az egész országot lefedték átvételi pontjaikkal és csomagautomatáikkal, így már a kisebb településeken élők is választhatnak rugalmasabb kézbesítési módokat.
Ezek a lakosság és a szolgáltatók körében is egyre kedveltebbek, hiszen jelentősen csökkentik a futárok leterheltségét, a postai szolgáltatók számára pedig lehetővé teszik, hogy kedvezőbb árú és rugalmasabb alternatívákat kínáljanak az ügyfeleiknek.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images