A FoxPost 2025-ben országszerte ezer új helyszínen telepít csomagautomatákat, miközben folytatja a Packeta Hungary Kft-vel való integrációját, amely várhatóan szeptemberben zárul le - közölte a cég.
Lemondott pozíciójáról a FoxPostnál Bengyel Ádám vezérigazgató és Lányfalvi Péter kereskedelmi igazgató. Az alapítók döntésüket azzal indokolták, hogy kitűzött céljaikat elérték, valamint megtalálták a vállalat irányítására alkalmas utódot. Küldetésüket befejezettnek tekintik, és nyugodt szívvel távoznak.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) azt tanácsolja a lakosságnak, hogy csak megbízható, ismert online áruházakból rendeljen; a túlságosan alacsony áron világmárkákat kínáló weboldalak nagy valószínűséggel hamis termékeket értékesítenek.
A United Parcel Service (UPS) a vártnál jobb negyedéves nyereségről és bevételről számolt be a kulcsfontosságú ünnepi főszezon előtt.
A Packeta és a FoxPost egyesítése után a tulajdonosok a lokális márka megtartása mellett döntöttek, ezért az új vállalat FoxPost néven működik tovább - közölte a cég.
Az online kereskedelem rendkívül gyorsan változik főleg a kínai "titánok" érkezésének köszönhetően. Pár éve még elképzelhetetlen volt, hogy egy 10 dollárért megvásárolt termék repülővel érkezzen közvetlenül Kínából az európai vagy amerikai vásárlókhoz. Az ellátási láncok még inkább le fognak rövidülni, de csak azon termékek esetében, amelyek gyorsan kimennek a divatból. Ezekről a témákról is szó volt a 62. Közgazdász-vándorgyűlés kereskedelmi és logisztikai szekciójának panelbeszélgetésén.
Egyesült a Foxpost és a Packeta, ezzel egy több mint 2 700 csomagautomatát és 1 800 csomagátvételi pontot kínáló hálózat jön létre Magyarországon - közölte a két vállalat.
Miközben a koronavírus-járvány felpörgette, majd a háború és az elszálló infláció lefékezte az online kereskedelmet, a magyar piacon egyre nagyobb lett a verseny. A forgalom növekedésére valószínűleg várni kell 2023 második feléig, amikor némiképp lassulhat az infláció. Az elmúlt pár évben robbanásszerűen megnőtt a csomagautomaták száma a nagyobb városokban, de még mindig a futárral történő szállítás a legnépszerűbb mód. Balázs Attilával, a GLS Hungary frissen kinevezett ügyvezetőjével beszélgettünk.
Egy újszülött, de dinamikusan növekedő piacra lépett be a 2010-es évek közepén a Foxpost, amely észt licenszet, magyar menedzsmentet és tőkét egyesít magában. A csomagautomatás megoldás prognózisuk szerint hamarosan népszerűbb lesz a házhoz szállításnál is – lévén olcsóbb, egyszerűbb és környezettudatosabb kézbesítést tesz lehetővé.
Részben szabályozói változások, így az évekkel ezelőtt rögzített tarifák, részben pedig az elmúlt időszak járványhelyzete új stratégiára kényszerítette a taxitársaságokat – mondta el a Portfolio-nak Reich Ádám, a Főtaxi Zrt. vezérigazgatója. A korábbi kemény árversenyt a fix árak megszüntették, a mindennapos üzleti fuvarokat pedig a home office gyors elterjedése érezhetően csökkentette. A jelenlegi helyzetben a legfontosabb brandjellemző a minőségi szolgáltatás lett, amelyet egyaránt fűt a környezettudatosságra való igény és a digitalizáció. Az üzleti szegmensben pedig új elvárások alakultak ki, amelyre válaszolva a Főtaxi belép a csomagszállítási területre is.
Drónokra szerelhető speciális szállító dobozt fejlesztett két magyar cég, a terméket már számos országba értékesítették.
Hatalmas átalakulás előtt áll a kiscsomag-logisztikai piac, nemcsak az online rendelések száma növekedhet drasztikusan, de még a választható kiszállítási módszerekben is egyre szélesebb körű, és jobban automatizált lehetőségek terjednek el. A drága élő munkát, a futáros házhoz szállítást váltják fel a csomagautomaták, és hamarosan akár a robottechnológia teheti még kényelmesebbé és olcsóbbá a rendelések menetét. Bengyel Ádámmal a Foxpost vezérigazgatójával beszélgettünk a jövőbeli kilátásokról, az átalakuló erőviszonyokról és arról, hogy ha tovább nőnek a vezető csomagautomata-hálózatok, akkor az új belépőknek vajon marad-e még hely a terjeszkedésre.
Átlag feletti mértékben nyitottak a budapestiek az innovatív városi légiközlekedési eszközök alkalmazására egy hat európai nagyvárosra kiterjedő nemzetközi kutatás szerint. Az ún. Urban Air Mobility (UAM) területén Európa több mint 30 százalékos részesedéssel piacvezetőnek számít a világon. A közútinál biztonságosabb, tisztább és gyorsabb közlekedési módoknak 2030-ig 340 millió felhasználójuk lehet, térnyerésük 90 ezer új munkahelyet teremthet a kontinensen - derül ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményéből.
Egyedi azonosító jelet adna a kerékpáros és robogós futároknak Budapesten, Belváros-Lipótváros polgármestere. A javaslattal a biztonságos közlekedést és a kölcsönös odafigyelést szeretné elérni - írja a hirado.hu.
Tegnap jelentette be a FedEx, hogy nem hosszabbítja meg az Amazonnal kötött szerződését, tehát a jövőben nem ők szállítják majd az Amazonról rendelt termékeket a vásárlóknak - számol be a hírről a The Wall Street Journal.
A UPS kérelmet adott be az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatalhoz (FAA) kereskedelmi drónjárat engedélyezésére új, UPS Flight Forward nevű leányvállalatának üzemeltetése alatt - derül ki a társaság közleményéből.
A tűzszüneti tárgyalások egyelőre megakadtak.
Nem erre az első bevetésre számítottak az elemzők.
Itt szeretne továbblépni.
Nagy szerep juthat a szektornak a jövőben.
Frontszolgálatra szánhatják?
Állítólag ellopták a pénzt, amelyből az orosz régió védelmét kellett volna finanszírozni.
Estek a piacok a beszéd hatására.
Nagymamáink receptjével ér el nemzetközi sikereket a magyar márka.
Egyre nő a közvetett veszteség, a tejiparban és a sertéságazatban is jelentősek a fennakadások.