Még idén bemutatkozhat Magyarországon a Chery Tiggo 7 modellje, amely a gyártó egyik zászlóshajó modelljének tekinthető – tájékoztatta a gyártó a Portfolio-t. Méretében és tudásában a Honda CR-V, Toyota RAV4, Nissan X-Trail trió, vagy például a Volkswagen Tiguan versenytársának szánhatják. A kategória népszerűségét jól mutatja, hogy a tavalyi évben világszinten a legtöbb eladott autómodell rangsorában a harmadik a Toyota RAV4 volt, amelyből 1,02 milliót, az ötödik Honda CR-V-ből 750 ezret, míg a tizedik VW Tiguanból valamivel több mint félmilliót adtak el.
A Tiggo 7 több motorváltozatban lesz elérhető: 1.5 turbó benzinmotorral, kétkerékhajtással, duplakuplungos automataváltóval, illetve 1.6 turbó benzinmotorral, négykerékhajtással, szintén duplakuplungos váltóval. A felszereltség részét képezi az ADAS intelligens vezetési rendszer, a 24,6 hüvelykes kettős kijelző, nyolc Sony hangszóró, 360 fokos kamerarendszer, kétzónás klíma, 50W-os vezetéknélküli telefontöltő és elektromosan állítható, hűthető-fűthető ülések. A modell 5 csillagos NCAP töréstesztet produkált. Az autóból Plug-In Hybrid hajtásláncú változat is létezik, amely 7,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és
60 literes üzemanyagtartállyal több mint 1000 km-es hatótávolságot ígér.

A Chery az Ebro nevű spanyol, főként haszongépjárművekre specializálódott gyártóval összefogva kezdte meg a termelést Barcelonában, és idén már 20-30 ezer autót gyártanának le, de 2029-től az üzem kapacitását akár évi 150 ezer autóra bővíthetik – írta a Reuters. A tervek szerint folyamatosan bővítik a modellpalettát, például az Omoda 5 elektromos verziója is itt készülhet. A Tiggo 7 apróbb módosításokon átesett (iker)testvérmodelljének, az Ebro S700 gyártását már meg is kezdték,
Spanyolországban már meg is vásárolható kevesebb mint 28 ezer eurós indulóáron, ami éppen, hogy több mint 11 millió forintot jelent.
A gyártó két márkával már tavaly óta jelen van Magyarországon: az Omoda 5-t a Portfolio is tesztelte, és csupán 3 hónap alatt közel 200 autó talált gazdára a hazai piacon, a Jaecoo 7 pedig márciusban érkezhet meg a szalonokba. A hazai importőrük a Genius Automotive Europe, akit meg is kérdeztünk a Chery Tiggo 7 érkezésével kapcsolatban, azonban arról tájékoztatták a Portfolio-t, hogy
a Chery néven érkező modellek értékesítésével kapcsolatban még folynak a tárgyalások.
Kiemelték, hogy továbbra is elkötelezettek a Chery márka sikeres fejlődése mellett, és folyamatosan azon dolgoznak, hogy mind a márkakereskedők, mind a vásárlók számára a Chery márkanév is a legmagasabb szintű szolgáltatásokat és élményeket jelentse.
Egy biztos: nem könnyű kiigazodni a kínai márkák piacra lépésével kapcsolatban, a pontos időpontot, a felszereltségi szinteket, az importőr kilétét, és természetesen az induló árakat is egyelőre homály fedi. Minden esetre a Tiggo7 megjelenésével újabb erős konkurenciát kaphatnak a japán és európai gyártók. Azt, hogy hogyan tudják ezt kezelni, kiderül a Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-27-én.
Címlapkép és fotó forrása: Chery