Bemutatta az első magyar gyártású elektromos meghajtású csuklós autóbuszt a Kravtex-Kühne csoport és a Volánbusz Zrt. szerdán Budapesten.
Nagy bajban van a Nissan, a japán autógyártó eladásai az elmúlt években nagyot estek, két legfontosabb piacán, Kínában és Észak-Amerikában kiszorítja őket a konkurencia, a gyártás nem hatékony, összeesett a profit, idén brutálisan gyorsan, néhány hónap alatt drámaian megváltozott a cég működési környezete, egyelőre nem úgy néz ki, hogy saját erőből meg tudnák fordítani a rossz trendeket. Ezért is jöhet jól egy partner, lapértesülések alapján a Nissan a Hondával, később pedig akár a Mitsubishivel is összeállhat, sőt, a Foxconn is részesedést szerezhet a bajba jutott japán autógyártóban.
Több hónapnyi gyengélkedés után októberben növekedésnek indult az ipar Magyarországon. Az előző hónaphoz képest 2%-kal nőtt a termelés, ami arra utal, hogy az idei év utolsó negyedévében már javul a gazdasági helyzet. Némiképp óvatosságra int bennünket, hogy egyelőre csak néhány szektor mutat életjelet, az ágazatok többsége még visszafogottan teljesít. A rendelési adatok alapján sem várható robusztus növekedés.
Végre élénkülést mutat az ipar: októberben a termelés volumene 2 százalékkal meghaladta az előző havit. A jelentős felpattanás három hónap esést követően érkezett, és valamennyit javít a szektor gyászos összképén.
Új csúcsokra tör itthon a forgalomba helyezett elektromos autók száma, amely 2020 eleje óta kilencszeresére nőtt. A tisztán elektromos gépjárművek száma a trendek alapján duplázódhat 2026-ra a jelenlegi szintről - közölte az Energiaügyi Minisztérium a Facebookon.
Nem borús jövőkép van, hanem egyáltalán nincsen jövőkép. Pillanatnyilag a lehetőségek közül sokkal nagyobb az esélye annak, hogy a jövő év első felében nagy létszámban váljanak meg a munkatársaktól, nyilatkozta a hazai járműgyártás helyzetével és kilátásaival kapcsolatban az InfoRádiónak László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke.
Ahogy arról vasárnap a Portfolio is beszámolt, lemondott pozíciójáról a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares. A döntés hátterében a vállalat részvényeinek jelentős értékvesztése, valamint a fő részvényesek, az igazgatótanács és Tavares közötti nézeteltérések állnak.
Zsinórban nyolcadik hónapja zsugorodott az Egyesült Királyság autógyártása októberben. Idén a termelés csökkenése elsősorban az export visszaesésével, a kulcsfontosságú modellek gyártásának leállításával, és az új, főként elektromos modellek gyártására való átállással magyarázható. Az elektromos autózás más okból is komoly kihívás elé állítja az iparágat, az eladásokra vonatkozó szigorú állami előírások várhatóan nem teljesülnek majd, ez pedig jelentős büntetéseket eredményezhet az autógyártóknak.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium által közzétett új rendelettervezet számos fontos változást hoz a közlekedés különböző területein, beleértve a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedést is. Egyszerűsítik a járművek forgalomba helyezési és műszaki vizsgálati eljárásait. A szabályozás kiterjed a LED fényforrások engedélyezésére, a hajós képesítések korszerűsítésére és a légiközlekedési biztonsági ellenőrzések pontosítására is. Emellett a Lázár János vezett tárca új forgalomszabályozási és vasúti engedélyezési rendelkezésekről is döntene.
Az olasz kormány és a Stellantis képviselői, valamint szakszervezeti vezetők csütörtökön Rómában tárgyaltak az ország autóparának helyzetéről. A megbeszélésen a Stellantis megerősítette, hogy nem tervez gyárbezárásokat vagy tömeges elbocsátásokat Olaszországban.
A kínai járműpiac októberben jelentős növekedést mutatott, különösen az új e-járművek szegmensében. Az év első tíz hónapjában azonban lassult a növekedés üteme az előző év azonos időszakához képest.
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató csökkent októberben a müncheni ifo gazdaságkutató intézet felmérésének pénteken közzétett eredményei szerint.
Szeptemberben is folytatódott a magyar ipar lejtmenete: a termelés volumene 0,7 százalékkal elmaradt a gyenge augusztistól is, így éves alapon már 5,4%-os visszaesésről számolt be a Központi Statisztikai Hivatal.
A Központi Statisztikai Hivatal felülvizsált adatai szerint augusztusban az előzetesen közöltnél kisebb, 443 millió euró többlet keletkezett a külkereskedelmi mérlegben. Előzetesen a KSH 610 millió eurós többletről számolt be.
Magyarország vasúthálózatának megújítása nem csupán kihívás, hanem lehetőség is – hangsúlyozta Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese a Magyar Vasút 2024 konferencián. Az államtitkár szerint a vasúti fejlesztések nemzeti konszenzussá váltak, amit a környezetvédelmi szempontok és a magas üzemanyagárak is indokolnak. A 10 éves terv részeként 10 milliárd eurós beruházást terveznek, amely a lassú vasúti pályák modernizálására, a járműállomány megújítására és a MÁV átszervezésére irányul. Ugyanakkor az uniós források befagyasztása jelentős nehézségeket okoz, amit nemzeti források bevonásával igyekeznek kompenzálni. Mosóczi László, a hazai kötöttpályás járműgyártás fejlesztéséért felelős miniszteri biztos pedig egy vasúti versenyképességi csomag bevezetését ígérte meg.
A júniusi 0,5%-os, biztatónak tűnő havi növekedés után júliusban stagnált az ipari termelés Magyarországon – tette közzé az előzetes adatot a KSH.
Már 3 milliárd euróhoz jutottak az államszövetségből.
Nem voltak elég figyelmesek.
Nagyot fordult a világ néhány nap alatt a cég befektetőivel.
Mindenki atomot akar.
Maximum két italt javasolnak.
Ijesztően gyorsan melegszik a klíma.
Nem úgy sikerült a bankok extraprofitadó csökkentése, ahogyan azzal Nagy Mártonék számoltak.
Milyen politikus lesz a Tesla első embere?