Az autógyártók ezrével tartják vissza járműveiket az amerikai kikötőkben és ideiglenesen leállítják a szállítmányokat, hogy minimalizálják a Donald Trump elnök által bevezetett kereskedelmi háború következményeit - számolt be a Financial Times.
Kanada 25 százalékos vámot vezet be az Egyesült Államokból importált járművekre, válaszul a Donald Trump amerikai elnök által bejelentett vámokra - közölte az ottawai kormány kedden.
Donald Trump visszatérése az amerikai politika élvonalába újabb drasztikus gazdasági lépést hozott: az elnök kormányzata 25 százalékos vámot vetett ki az összes, nem amerikai eredetű autóra. Ez a lépés alapjaiban rengeti meg az amerikai autópiacot, hiszen az Egyesült Államokban eladott új járművek csaknem felét importálják. A döntés komoly kihívást jelent a gyártóknak, hiszen a globálisan összefonódott gyártási láncok miatt még az USA-ban összeszerelt járművek sem mentesülnek teljesen a vámteher alól. Az új szabályozás hatására a vásárlók akár több ezer dolláros áremelkedéssel is szembesülhetnek, miközben az autógyártók és beszállítók világszerte igyekeznek reagálni a megváltozott környezetre.
Az Audi Hungária jelentős mértékben érintett Donald Trump új vámintézkedéseiben, mivel a Győrben gyártott Q3 modellek és motorok egy része az amerikai piacra kerül - írja a Telex.
Az Egyesült Államok mindenképpen bevezeti az új vámokat április 2-tól – közölte Donald Trump hozzátéve, hogy külön alkura csak akkor van lehetőség, ha az amerikai szempontból megéri.
Donald Trump elnök kijelentette, hogy egyáltalán nem érdekli, ha az autógyártók emelni fogják az autók árait az importált járművekre tervezett vámok miatt - közölte a Bloomberg.
Európa egyik legnagyobb ipari kibocsátója, a francia autógyártás 2024-ben új mélypontra süllyedt, mindössze 1,34 millió jármű készült az országban, ami az 1960-as évek szintjére vetette vissza a termelést. A visszaesés fő felelőse a Stellantis, amely francia üzemeiben 23%-kal kevesebb autót állított elő, mindössze 565 000 darabot, 172 000-rel kevesebbet, mint egy évvel korábban – számolt be a Les Echos.
A Rába csoport árbevétel-soron visszaesést tapasztalt 2024 negyedik negyedévében a bázisidőszakhoz képest, miután az autóipar általános visszaesése minden szegmensben éreztette a hatását. Ráadásul a csökkenő keresleten túl az alapanyagok és az erőforrások beszerzési árai jelentős nyomást helyeztek a profitabilitásra, egyedi bevételekkel azonban részben sikerült kompenzálni az értékesítés csökkenéséből eredő nyereség csökkenést. A cégcsoport igyekszik alkalmazkodni a nehéz piaci körülményekhez, hosszabb távon azonban jöhet a fellendülés.
Ma tette közzé 2024-es számait és várakozásait az Audi csoport és a magyarországi cég, az Audi Hungaria is, utóbbi sajtótájékoztatót is tartott, ahol újságírói kérdésekre a cég vezetői beszéltek a kilátásokról, tervekről.
A BMW a jövő évtől a Huawei intelligens rendszerével látja el a Kínában gyártott járműveit – írja a Reuters.
Az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) bejelentette, hogy kezdeményezi a Biden-kormányzat által bevezetett járműkibocsátási szabályok visszavonását, amelyek az autógyártókat egyre több elektromos jármű gyártására köteleznék.
Oroszország igyekszik visszafogni a kínai járműimportot, ami érzékenyen érinti a kínai gyártókat és kereskedőket, akik egyre inkább támaszkodnak az orosz piacra - írta meg a Financial Times.
Továbbra is szenved a hazai ipar. Januárban ugyan az ipari termelés volumene (szezonálisan és naptárhatással igazítva) 0,8 százalékkal emelkedett az előző hónaphoz képest, ám ez az előző hónapok visszaeséséhez képest csak gyenge korrekció, a termelés csökkenő trendje folytatódik. Éves alapon 3,9%-os visszaesésről számolt be a Központi Statisztikai Hivatal.
Donald Trump elnök Mexikóra és Kanadára kivetett 25%-os vámjai miatt az észak-amerikai járműgyártás harmada leállhat a következő héten. Az intézkedés napi 20 ezer járművel csökkentheti a termelést, miközben a vásárlók kivárnak az új autók beszerzésével - számolt be a CNBC.
A Stellantis 27 354 Maserati járművet hív vissza az Egyesült Államokban - számolt be a Reuters.
A Skoda Auto 2024-ben több mint 925 ezer járművet gyártott világszerte, ami 4,2 százalékos növekedés az előző évhez képest - tájékoztatta a Volkswagen konszern márkáinak magyarországi importőre, a Porsche Hungaria közleményben az MTI-t pénteken.
Közben a befektetők vámháborús fejleményekre figyelnek.
Az ukrajnai háború lezárásáról és egy iráni nukleáris megállapodás alapjairól tárgyaljanak.
A dunaújvárosi vasmű az utolsókat rúgja.
Az EU eladósodásán múlhat, hogy vezető szerepbe kerül-e a nemzetközi porondon.
Geopolitikai fegyver kerülhet az EU kezébe.
Az ALTEO szakértőivel beszélgettünk.
Erről és a magyar nyugdíjasokról volt szó a keddi Checklistben.