Továbbra is szenved a hazai ipar. Januárban ugyan az ipari termelés volumene (szezonálisan és naptárhatással igazítva) 0,8 százalékkal emelkedett az előző hónaphoz képest, ám ez az előző hónapok visszaeséséhez képest csak gyenge korrekció, a termelés csökkenő trendje folytatódik. Éves alapon 3,9%-os visszaesésről számolt be a Központi Statisztikai Hivatal.
Donald Trump elnök Mexikóra és Kanadára kivetett 25%-os vámjai miatt az észak-amerikai járműgyártás harmada leállhat a következő héten. Az intézkedés napi 20 ezer járművel csökkentheti a termelést, miközben a vásárlók kivárnak az új autók beszerzésével - számolt be a CNBC.
A Stellantis 27 354 Maserati járművet hív vissza az Egyesült Államokban - számolt be a Reuters.
A Skoda Auto 2024-ben több mint 925 ezer járművet gyártott világszerte, ami 4,2 százalékos növekedés az előző évhez képest - tájékoztatta a Volkswagen konszern márkáinak magyarországi importőre, a Porsche Hungaria közleményben az MTI-t pénteken.
Újabb kínai autómárka érkezik Magyarországra, még 2025-ben bemutatkozik a Chery Tiggo 7 SUV modellje a hazai piacon – tájékoztatta a Portfolio-t a gyártó. A modell (iker)testvére Ebro S700 néven Spanyolországban már valamivel több mint 11 millió forintért elérhető, ráadásul nem Kínában, hanem Barcelonában készül. A Chery a legnagyobb kínai autóexportőr, 1,15 millió autót adott el tavaly világszerte, Omoda és Jaecoo márkanéven már tavaly ősz óta Magyarországon is elérhetők a modelljei. Sok a bizonytalanság még a bejelentés mögött, azonban egy biztos: újabb konkurenciát kaphatnak az európai gyártók, ráadásul a legerősebb piacukon. Az, hogy hogyan tudnak ellenállni a kínai dömpingnek, kiderül a Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-27-én.
A Handelsblatt értesülései szerint a ZF, Németország második legnagyobb autóipari beszállítója, fontolóra vette az „Electrified Drive Technologies” divízió teljes kiválását, amelyet házon belül E-Divíziónak is neveznek.
Tavaly az ipari termelés volumene 4 százalékkal alulmúlta az előző évit, ezzel második egymást követő évben zsugorodott a teljesítmény. A ma megjelent részletes adatokból kitűnik, hogy az exportorientált szektornak alig volt olyan ágazata, amelyik érdemben bővülni tudott volna, és a megrendelések alakulása rövid távon nem ad okot a bizakodásra.
A ZF Hungária Kft. létszámleépítést hajt végre egri üzemében, összesen mintegy 110 munkavállaló elbocsátásával. A német gyökerű vállalat, amely a világ egyik vezető járműalkatrész-gyártója, a döntést az európai autóipar visszaesésével és a megrendelések csökkenésével indokolja - tudósított a 24.hu.
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a müncheni ifo gazdaságkutató intézet felmérésének eredményei szerint.
Bár az európai gyártók egyre nagyobb kihívásokkal és egyre erősebb versenytársakkal találják szemben magukat, a világ legnagyobb kapacitású motorgyártója, az Audi Hungária jó évet tudhat maga mögött. Tavaly Győrben legördült a 2 222 222. jármű és a 45 milliomodik motor is a szalagról, utóbbi az elektromobilitás és a gyár termelési portfólióbővítésének szellemében egy 220 kW-os hajtásrendszer volt, amit egy Audi Q6 e-tronba szereltek be. Az újgenerációs MEBeco elektromotor-család is Győrben fog készülni, a berendezések telepítése és a dolgozók oktatása is folyamatos. A Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-án és 27-én a résztvevők találkozhatnak a vállalat vezetőivel, és az Audi Hungária gyárában tehetnek látogatást, ahol termelés közben is megismerhetik az üzemet.
Jim Farley, a Ford vezérigazgatója átfogó vámpolitika bevezetését sürgeti az autóiparban, amennyiben a Trump-kormányzat új vámokat vezetne be. A vezető szerint az esetleges intézkedéseknek minden országra ki kellene terjedniük, mivel jelenleg is vannak olyan vállalatok, amelyek alacsony vagy nulla vámmal importálnak járműveket az Egyesült Államokba - számolt be a CNBC.
Folytatódott hazánkban az elektromos autók számának növekedése idén januárban is: az év első hónapjában 1900-al nőtt a tisztán elektromos gépkocsik száma Magyarországon - közölte az Energiaügyi Minisztérium Facebook oldalán. Bár a havi bővülési rekordot nem döntötte meg, de ezzel mostanra már 72 ezer darabra nőtt a magyarországi elektromos autóflotta.
Tavaly szeptemberben jelentették be, hogy több területen is együttműködne a Hyundai és a GM, most újabb részletek derültek ki az együttműködésről. A kooperáció nem véletlen, az autógyártók világszerte keresik az együttműködési lehetőségeket, hogy a brutális versenyben helyt tudjanak állni.
A Tesla Model Y és a BYD Atto 3 is átlépte az ötszázas darabszámot a vállalati elektromosautó-beszerzéseket támogató pályázaton, miközben a BYD márkák közötti előnye továbbra is jelentős. A zöld járművek iránti érdeklődés folyamatosan növekszik, több ezres nagyságrendű pályázat érkezett be, és már csaknem 6 milliárd forintot ki is fizettek a nyerteseknek - közölte az Energiaügyi Minisztérium Facebook oldalán.
A Renault autógyártó vállalat 2024-es eladási adatai mérsékelt növekedést mutatnak az előző évhez képest - derült ki a cég közléséből.
A Stellantis, az egyik legnagyobb globális autógyártó vállalat, jelentős visszaesést tapasztalt a járműkiszállításokban 2024 utolsó negyedévében. A cég adatai szerint a globális szállítások 9 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, ami összesen 1,395 millió járművet jelent. A vállalat különböző régiókban eltérő teljesítményt mutatott, miközben igyekszik kezelni a felhalmozódott készleteket.
Amit a pénzről, befektetésről tudnod kell, hogy sikeres legyél a pénzügyekben
Az amerikai elnök megfenyegette a perzsa államot és a húszikat.
Küzdenek az élelmiszer-pazarlás ellen.
Sok panasz érkezett az új szervezetre.
Eölyüs Endrét, a Mastercard korábbi hazai vezérét kérdeztük.
A Checklist különkiadásában Madár István volt a vendégünk.