Egészen elképesztő mértékben, 12-39-szeresére (!) tervezi emelni az orosz energetikai minisztérium az orosz finomított olajtermékek exportvámját október 1-től jövő júniusig, hogy ezzel drasztikusan visszafogja az exportot, és igyekezzen kezelni az oroszországi üzemanyaghiányt – tudta meg a Reuters.
Üzemanyaghiány lépett fel Kubában szállítási fennakadások miatt Miguel Díaz-Canel elnöknek pénteken az állami televízióban tett bejelentése szerint.
Soha nem volt még akkora egyheti üzemanyag forgalmunk, mint a 480 forintos hatásági ársapka eltörlése előtti napokban, ami oda vezetett, hogy „a hálózatunknak közel a felén alakultak ki készlethiányok” – árulta el a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Balogh Tibor. Az OMV Hungária Kft. ügyvezető igazgatója egyúttal azt a várakozását is megfogalmazta, hogy „a napokban talán eljutunk oda, hogy az alaptermékek megjelennek minden töltőállomáson”. Szavai szerint nagyjából két hónap kell ahhoz, mire lényegében normalizálódhat a magyarországi üzemanyagpiac, amikorra már hatályba lép az új oroszellenes olajszankció, igaz annak szerinte nem rögtön lesz hatása az itthoni helyzetre. Balogh Tibor a beszélgetés során jelentette be, hogy két héttel az év végi határidő előtt visszatöltötték az állami üzemanyag készletekből nyáron igénybe vett mennyiséget, és azt is hangsúlyozta, hogy az OMV folyamatosan, tehát még a nyári finomítói baleset idején is importált üzemanyagot Magyarországra, és ezért lehet az idei piaci részesedésük 10 százalék körüli a megugrott országos forgalmon belül. Az interjúban szóba került még többek között az OMV Hungária idei veszteségének mértéke, a bécsi központ ezzel kapcsolatos hozzáállása, az ársapkán kívüli egyéb nehezítő tényezők, illetve az is, hogy a piaci szerkezet hogyan alakulhat át.
A Független Egységes Szakszervezetek Szövetsége, tagszervezete, a Nemzeti Szakszervezet, illetve a Taxis Tagozat szerdán bejelentette, Orbán Viktorhoz fordulnak és rendkívüli kormányzati konzultációt kezdeményeznek – számolt be róla a 24.hu.
Beindult a pánikvásárlás a benzinkutakon, miután több helyen napokkal ezelőtt elfogyott a hatósági áras üzemanyag, majd az autósok felvásárolták a drágább fajtákat is. Az ország különböző pontjairól érkező beszámolók alapján, azokat a kutakat, ahol volt benzin vagy dízel, onnan lehetett felismerni, hogy hosszú sorok alakultak ki a környezetükben.
A tatabányai mentősök arra kérik a benzinkutakon hosszú sorokban várakozókat, hogy engedjék a mentősöket előre.
Az elmúlt napokban sem javult a helyzet a magyarországi üzemanyagpiacon, egyre több helyen fogynak ki benzinből, illetve dízelből a kutak, az autósok pedig hosszú sorokba is képesek beállni, hogy teletölthessék a tartályt.
A Mol szerint beindult a pánikvásárlás a benzinkutakon, miután több helyen napokkal ezelőtt elfogyott a hatósági áras üzemanyag, majd az autósok felvásárolták a drágább fajtákat is. Közben az ország különböző pontjairól érkező beszámolók arról tanúskodnak, hogy valóban rosszabb lett a helyzet az üzemanyagok piacán az elmúlt 2 napban, ahol volt benzin vagy dízel, ott hosszú sorok alakultak ki. A Magyar Ásványolaj Szövetség szerint a Mol finomítójában elhárították a műszaki hibát és kezd helyreállni a finomítói kapacitás. Piaci helyzetkép hétfő este.
Bujdos Eszter, a holtankoljak.hu ügyvezetője kijelentette: hétfő reggelre körülbelül 500 töltőállomás, vagyis a hazai kutak negyede számolt be hiányról. Bujdos úgy tudja, a Mol hétfőn ismét megpróbálja újraindítani a júliusban karbantartás miatt leállított, a benzinárstop fenntarthatósága szempontjából kritikus fontosságú százhalombattai olajfinomítót. Amennyiben most sikeres lesz a restart, az átmenetileg mérsékelheti a hiányt.
Vasárnap estére Budapesten és az ország több pontján kifogytak az üzemanyagból a benzinkutak - írja a Telex az olvasóiktól és forrásaiktól kapott információkra hivatkozva. Egészen érdekes történeteket is megosztottak a portállal követőik.
Tovább csúszik a Mol, benzinárstop fenntarthatósága szempontjából kritikus fontosságú százhalombattai Dunai Finomítójának újraindítása, mert a legutóbbi nyomáspróbán újabb műszaki probléma akadt. Korábban december másodikára, péntekre tervezték a magyar olajvállalat szakemberei a restartot, amely most már biztos, hogy nem történik meg ezen a héten - számolt be az Index.
A gazdaságfejlesztési miniszter szerint az ellátásbiztonság mindennél fontosabb, a felhalmozott stratégiai készleteket pedig elsősorban váratlan káreseményekre, természeti károkra és háborúkra tartjuk fenn, a nemrég kialakult üzemanyaghiányos helyzetben nem szabad hozzányúlni a készletekhez.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist, lapunk munkanapokon megjelenő podcastjének keddi adása. A mai műsor első részében azzal foglalkozunk, hogy miért következett a benzinárstopból az a helyzet, amit most a kutakon látunk. A témával kapcsolatban Csiki Gergely, a Portfolio lapigazgatója volt a vendégünk. Az adás második részében a Mastercard Doppio programjáról lesz szó, a program célja, hogy Magyarország tovább haladjon a készpénzmentes fizetések irányába. Erről Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója beszélt a Checklistben. Ezután pedig a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) kutatásáról beszéltünk, ami a design szerepét vizsgálta egy vállalkozás életében. A felmérés részleteiről Molnár Pétert, a MOME Design intézetének igazgatóját kérdeztük.
A Dunai Finomító a karbantartási munkák miatt továbbra is csökkentett kapacitással üzemel, részben ez is hozzájárul a jelenlegi üzemanyaghiányos helyzet kialakulásához. A legfrissebb kormánykommunikáció értelmében január 1-től csak akkor tudják fenntartani a benzinárstopot, ha egyéb feltételek teljesülése mellett a százhalombattai finomító folyamatosan működik – ennek apropóján felkerestük a Molt, ahol kérdésünkre megerősítették, hogy valóban továbbra is csökkentett kapacitáson működik a Dunai Finomító, és azt is elárulták, hogy miért.
Az elmúlt napokban megszaporodtak a benzin, illetve a gázolaj hiányáról szóló tudósítások idehaza, ami arra utal, hogy egyre jobban meg kell barátkozniuk a fogyasztóknak a hiánygazdasággal - az árstopolt élelmiszerek mellett - ezen a téren is. Ha valakit ez váratlanul ér, az feltehetően nem ismeri azt az alapvető összefüggést, hogy a mesterségesen leszorított, nem fenntartható hatósági ár természetes következménye a hiány. Cikkünkben bemutatjuk, hogy miért nem meglepő jelenség a mostani üzemanyaganomália.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist, lapunk munkanapokon megjelenő podcastjének hétfői adása. A mai adás témája az országszerte érzékelhető üzemanyaghiány lesz. Miután a Mol sem a múlt héten, sem ezen a héten nem szállít üzemanyagot a kisebb benzinkutak számára, több kúton mennyiségi korlátozásokat vezetnek be, a kutasok szerint pedig a benzinárstop a jelenlegi formájában fenntarthatatlan. A témával kapcsolatban Gépész László, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökségi tagja, és Mohos Kristóf, a Portfolio részvényelemzője voltak a vendégeink.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Összesen 10,5 milliárd dollárnyi utalást kapnak.
Szakértők katasztrófára figyelmeztetnek.
A Vatikán is tájékoztatást adott a szentatya helyzetéről.
Egészségre veszélyes gáz nem volt a levegőben.
Meglepő verseny indult az európai állam- és kormányfők között.
A magyar bankoknak lépniük kell!
Attól függ, mit nézünk.
Rossz hírek jöttek az iparból.